Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: Koning Kriel op jun 19, 2014, 17:11:26
Apart, het stadion van Curitiba kon mij op tv wel bekoren, vooral de aparte dakconstructie vond ik wel wat hebben. Jouw foto's laten echter zien dat het in werkelijkheid vooral op een fabriekshal lijkt.

Heel veel plezier in Brazilië. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen vooral omdat ik denk aan een rondreis in Brazilie in 2016 om dan af te sluiten met de Olympische Spelen.

Wat wil je precies doen tijdens zo'n rondreis? Eerder steden of eerder de natuur? De watervallen van Iguazu (rondrit vanaf Curitiba), het amazonegebied (vliegen op Manaus) of de Chapada Diamantina (Salvador) schijnen absoluut de moeite te zijn, maar heb ik zelf nog nooit gedaan. Ik kan je altijd wel enkele contactpersonen (voornamelijk in Salvador) bezorgen die je kunnen verder helpen.

Mocht je vragen hebben, wil ik je gerust verder helpen.

Hugo

Heel erg bedankt voor het delen! Vooral doorgaan.

Joost

Weer erg mooi!

Steven Gerard gaf de assist bij de 2-1 van Suarez vandaar dat het geen buitenspel was.

wekke

Citaat van: Joost op jun 21, 2014, 10:46:16
Weer erg mooi!

Steven Gerard gaf de assist bij de 2-1 van Suarez vandaar dat het geen buitenspel was.

Aha, dat was vanop onze plaatsen niet zichtbaar en tijdens een wedstrijd krijg je toch geen duidelijke herhalingen over discutabele fases. Nadien had ik weinig zin om de goal nog eens op tv te bekijken :-)

AthleticHolanda

Citaat van: wekke op jun 21, 2014, 01:34:31
De arena Corinthians moet één van de lelijkste stadions zijn die ik ooit heb bezocht. Het is een aanhangsel van vaste tribunes en onoverdekte prefab. Bovendien vraag ik me af wat voor een geheel men hier ooit van gaat maken. Beide tribunes aan de lange zijdes zijn deftig en permanent. Achter beide doelen heb je de onderste ring die wel met beton is vervaardigd, maar daar boven hebben ze telkens een erg stijle prefab tribune gebouwd. Ook de ganse dakconstructie roept vraagtekens op. Ik vraag me vooral af of dit alles de bedoeling was of dat het door het tijdsgebrek en de verschillende (dodelijke) ongevallen komt. Daar waar de Fifa altijd een hoge standaard eist van de WK stadions, heeft het nu maar genoegen genomen met een onafgewerkt gedrogt.

Volgens mij hebben ze de dakconstructie en de prefab-gedeeltes gewoon niet op tijd af gekregen door de ongevallen en stakingen. Daarom er op het laatst maar een bespeelbaar stadion van gemaakt dat er nu zo uit ziet, na het WK wordt de bouw volgens de planning wel gewoon hervat.
Gek genoeg vind ik die steile, rechte, onoverdekte tribunes achter de doelen wel wat hebben. Het geeft het stadion wat karakter mee en het onderscheidt zich zo van de andere standaard symmetrische 'arena's'. Alleen die halve dakconstructie erboven ziet er niet echt uit.
Maargoed, dat alles is natuurlijk een kwestie van smaak, en in het echt ziet het er toch altijd anders uit.

Veel plezier nog de komende dagen.

cafebac

Mooie verhalen hoor! Ik vind juist ook die onoverdekte tribunes wel wat hebben ten opzichte van alle stadions die gewoon zijn overgevlogen uit Zuid-Afrika.

wekke

Citaat van: cafebac op jun 22, 2014, 11:54:18
Mooie verhalen hoor! Ik vind juist ook die onoverdekte tribunes wel wat hebben ten opzichte van alle stadions die gewoon zijn overgevlogen uit Zuid-Afrika.

Smaken verschillen, maar ik denk dat in dit geval de foto's een andere indruk geven dan wanneer je op die tribune zit.

Koning Kriel

Citaat van: wekke op jun 21, 2014, 01:51:37
Wat wil je precies doen tijdens zo'n rondreis? Eerder steden of eerder de natuur? De watervallen van Iguazu (rondrit vanaf Curitiba), het amazonegebied (vliegen op Manaus) of de Chapada Diamantina (Salvador) schijnen absoluut de moeite te zijn, maar heb ik zelf nog nooit gedaan. Ik kan je altijd wel enkele contactpersonen (voornamelijk in Salvador) bezorgen die je kunnen verder helpen.

Mocht je vragen hebben, wil ik je gerust verder helpen.

Denk dat ik in Brazilië vooral voor de natuur wil gaan. Mocht de knoop doorgehakt worden zal ik het laten weten.

wekke

Botafogo FR - Olímpico João Havelange


wekke

CR Flamengo - Estádio José Bastos Padilha "Gávea" (Oefenveld)


wekke

Brazilie - Estadio Journaliste Mario Filho – Maracana

22-06-2014 Belgie – Rusland 1-0, WK 2014



Rio de Janeiro, de stad waar elke toerist naartoe wil en dat was er ook aan te merken. In de stad krioelde het van de verschillende nationaliteiten, allen getooid in hun eigen vlag of voetbalshirt. Begrijpelijk natuurlijk. Rio de Janeiro is met zijn Cristo het boegbeeld van Brazilie. Gekend over heel de wereld.





We landden vrijdagochtend op de luchthaven van Santos Dumont waar we vlug een taxi namen naar het hotel. Snel inchecken, spullen droppen op de kamer en dan aan de gebruikelijke stadswandeling beginnen. We waren maar 3 dagen in Rio waarvan zondags een ganse dag gewijd was aan het voetbal dus we konden het ons niet veroorloven om veel tijd te verliezen. We namen de metro naar Uruguaiana en wandelden zo richting Cinelândia. Op die manier zie je eigenlijk de belangrijkste plekjes in het centrum zoals Teatro Municipal, Biblioteca National, drukke stadspleintjes, een dozijn kerkjes, etcetera. Het centrum van Rio de Janeiro staat eigenlijk bekend om zijn oude kleurrijke gevels. Het moet wel gezegd dat veel van hen een deftige opknapbeurt kunnen gebruiken. Het zou de stad een extra cachet geven terwijl je er nu vrij snel doorwandeld en alles toch een beetje verloederd lijkt. De dag sloten we af in Chopperia Galeto Bandeira, een restaurantje naast ons hotel. We lieten ons leiden door de suggestie van onze ober en hadden dat eigenlijk beter niet gedaan. We kregen een grote kom rijst, een grote kom frieten, groenten, 2 spiegeleieren en vooral een gigantische schotel met gebraden en gegrilde kip, worst en biefstuk. We hebben hard ons best gedaan, maar dit alles was voor ons echt wel te veel. Ik moet ze wel nageven dat het ontzettend lekker was en we er ook de 2 dagen erna zijn gaan eten. Maar dan wel voor de kleinere schotels....





Op zaterdag hadden we onze planning tamelijk goed gevuld. We zouden starten met een ritje naar Cristo Redentor Corcovado waarna we de Pao de Açucar (de suikerbroodberg) zouden op gaan. De dag sloten we af met een wandeling langs de stranden van Copacabana en Ipanema. Onze planning werd echter zwaar op de proef gesteld. Rond 9u30 kwamen we aan in Largo do Machado waar we een kaartje moesten kopen om met de mini-bus de Corcovado op te rijden. Een andere optie was om de bus te nemen naar de voet van de berg om daar een treintje omhoog te nemen. We verkozen dus de trip met de mini-bus. De rij wachtenden was echter enorm lang waardoor we pas om 11u een kaartje konden kopen tegen R$ 51 (om en bij de € 17). Blijkbaar moesten we daarna in de andere rij aansluiten om de mini-bus te kunnen nemen. De dame die me bediende zei net tegen een Rus dat het om en bij de 30 minuten zou duren voor je kon opstappen. Was dat even bedriegelijk. Het heeft ons 3,5 uur gekost voor het aan ons was. Al een geluk dat we ondertussen nog konden verbroederen met enkele andere Belgen. Eenmaal op de Corcovado was mijn zin eigenlijk al over, zeker omdat het daarboven drummen geblazen was. Het was stompen, duwen en veel geduld hebben om foto's van Cristo en het uitzicht te kunnen nemen. Het uitzicht over Rio de Janeiro is er wel adembenemend mooi en dan merk je pas hoe groot die stad eigenlijk is. Na 20 minuutjes hielden we het voor bekeken en keerden weer met het busje terug naar beneden. Ondertussen hadden we nog 1,5 à 2 uur de tijd om van Copacabana naar Ipanema te wandelen. Ook hier was het enorm druk, ook mede door de Fifa Fan Fest die gelegen was op het strand van Copacabana. Het is best een lange wandeling tot op het strand van Ipanema en ondertussen was het beginnen schemeren. Naarmate het donkerder werd, kreeg je een schitterend zicht op de heuvels van Rio de Janeiro. Zeker vanop het veel rustigere strand van Ipanema kon je ernaar blijven staren. Een leuke einde van een best wel frustrerende dag waarbij we jammer genoeg de Pao de Açucar niet hebben kunnen bezoeken.





Zondags was het natuurlijk tijd voor Futebol. Als eerste wilden we het stadion van Vasco Da Gama gaan bezoeken. Op foto leek het me wel een leuk oud stadion en bovendien vind ik hun logo en truitjes best wel knap. We hadden van te voren de route bekeken, maar eens aangekomen op de metrohalte van Triagem bleek het toch moeilijker dan verwacht. Er waren geen straatnamen en bovendien was de buurt echt wel marginaal. Voor het eerst op deze reis voelde ik me niet op mijn gemak. We beslisten dan ook vrij snel om onze tocht af te breken, terug te keren naar het metrostation en reeds naar het Maracana te gaan. Jammer, maar met onze mastercards, voetbaltickets, geld en fototoestellen op zak waren we haast lopende schatkisten in deze arme buurten.





Dan maar naar het Estadio Journaliste Mario Filho oftewel het mytische Maracana voor de wedstrijd tussen Belgie en Rusland. Eindelijk hadden we ook eens bepaalde belangen bij één van onze WK wedstrijden. Nu konden we eens een ganse wedstrijd die neutrale bril afzetten en laten zien dat we Belgen zijn.  Toen we 2,5 uur voor de partij aankwamen was het al enorm druk in de straten rond het stadion. Het zag er rood-geel-zwart van het volk. De Belgische massa was groter dan ik had verwacht en ze hadden allemaal hun goed humeur in. Voor, tijdens en na de wedstrijd zou de sfeer langs onze zijde uitgelaten zijn. In positieve zin wel te verstaan. Wat me ook opviel, was dat veel locals truitjes en attributen van Belgie aan of bij hadden. De meerderheid koos duidelijk onze kant en door de aanhoudende gezangen zwelde de Braziliaanse sympathisanten aan. Ze konden onze sfeer goed smaken. Een uurtje voor de wedstrijd gingen we naar onze zitplaatsen en ik vroeg me al een tijdje af of het stadion niet vrij leeg zou zijn voor deze partij. Een nutteloze vraag zo bleek want de knap gerenoveerde arena was nagenoeg volledig volgelopen voor deze partij.





De tenoren betraden de grasmat, de volksliederen werden gezongen en de wedstrijd kon beginnen. Onze Rode Duivels begonnen goed aan de partij, eisten het balbezit op en een erg bedrijvige Dries Mertens deelde de eerste steken uit naar de Russen. Aan de overzijde moest Courtois tweemaal bij de pinken zijn op afstandsschoten. De Duivels waren beter dan Rusland, maar konden geen echte kansen afdwingen. Een keer was er wel een goede actie en ditto schot van Mertens dat net naast ging. De beste kans voor de rust was eigenlijk voor Rusland, maar hun kopbal ging naast het doel van Courtois.





De tweede helft was véél zwakker dan de eerste. Het spel was veel te rommelig, veel balverlies en vooral de Belgen geraakten nog amper over de middenlijn. Het Braziliaanse publiek, dat tot dan toe onze kant koos omwille van de leuke sfeer, begon zich te ergeren, de spelers uit te fluiten en begon meer en meer de kant van Rusland te kiezen. Het viel me bij eerdere wedstrijden al op dat het Braziliaanse volk weinig geduld heeft. Het wil mooie acties en veel goals zien, anders beginnen ze te morren en te fluiten. Eigenlijk ook niet meer dan logisch want de tweede helft was niet om aan te zien en zeker de hoge ticketprijs niet waard. Als er dan toch een team aanspraak begon te maken op een doelpunt dan waren het zeker de Russen. Ze speelden ook slordig en slecht, maar probeerden ten minste aan te vallen. Ondertussen waren Origi en Mirallas de moegestrede Mertens en de wederom tegenvallende Lukaku komen aflossen. Het zorgde zowaar voor een aanvallend Belgie in de slotfase van de partij. Eerst was er een vrije trap van Mirallas die tegen de paal belandde. Daarna counterden Origi en Hazard de Russen helemaal dood.  Origi zette de omschakeling in, Hazard sneed het zestienmeter gebied in en Origi trapte de bal hoog in doel. Het stadion ontplofte! Met nog 4 minuten inclusief extra tijd te gaan zouden onze jongens dit niet meer weggeven. Het feest werd ingezet en zou nog een lange tijd duren. Wij bleven tot een half uur na de wedstrijd kijken naar het uitzinnige Belgische publiek dat ondertussen weer door veel Brazilianen in de armen werd gesloten. Ze mengden zich vlot tussen de feestende Belgen en zongen onze liederen tot ver buiten het stadion.



De wedstrijd was niet om aan te zien, maar de overwinning, het stadion en de sfeer maakten alles goed. De perfecte afsluiter van onze periode in Rio de Janeiro. Op naar 5 dagen Salvador de Bahia, waar mijn vriendin op me zit te wachten. Op woensdag gaan we naar Iran-Bosnie al hebben we weinig zin in een weerzien met Iran. Hun vorige wedstrijd tegen Nigeria bezorgt me nog nachtmerries en blijft hopelijk het sportieve dieptepunt van onze reis.




Terranova

Wauw, prachtige verslagen Wekke. Netjes, met veel plezier gelezen tot nu toe!

Hoeveel wedstrijden ga je in totaal bezoeken?

wekke

Citaat van: Terranova op jun 24, 2014, 15:06:27
Wauw, prachtige verslagen Wekke. Netjes, met veel plezier gelezen tot nu toe!

Hoeveel wedstrijden ga je in totaal bezoeken?

Dank je. Net ook het verslag van Rio de Janeiro er op gezet.
Op dit moment zijn we in Salvador waar we morgen Iran-Bosnie gaan bekijken. Daarna hebben we nog een 8e finale in Recife en een kwartfinale (in het spoor van Brazilie) in Fortaleza. Dat zet de teller op een totaal van 7 wedstrijden in 7 steden.

Koning Kriel

Citaat van: wekke op jun 24, 2014, 15:09:52
Dank je. Net ook het verslag van Rio de Janeiro er op gezet.
Op dit moment zijn we in Salvador waar we morgen Iran-Bosnie gaan bekijken. Daarna hebben we nog een 8e finale in Recife en een kwartfinale (in het spoor van Brazilie) in Fortaleza. Dat zet de teller op een totaal van 7 wedstrijden in 7 steden.

Costa Rica - Griekenland lijkt op papier de minste 8e finale. Gelukkig/hopelijk wel afsluiten met een spetterende kwart finale.

wekke

Citaat van: Koning Kriel op jun 25, 2014, 21:25:01
Costa Rica - Griekenland lijkt op papier de minste 8e finale. Gelukkig/hopelijk wel afsluiten met een spetterende kwart finale.

Het lijkt inderdaad de minste 8e finale, maar wat ik toch nu toe van Costa Rica heb gezien, was wel vrij goed. Er zitten wel nauwelijks topaffiches in de 8e finales. Nu hopen dat Brazilië wint van Chili zodat we hen aan het werk kunnen zien als afsluiter van een topvakantie.