Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: Joost op aug 18, 2014, 21:26:36
Ik vond 'm reuze meevallen.

Stayen is er wat dat betreft veel slechter vanaf gekomen.

Staaien vind ik ook nog wel een categorie erger dan de Freethiel. Dat was, als uit-supporter, al een verschrikkelijk stadion en nu zijn ze er nog eens iets héél lelijk van aan het maken.

Citaat van: 3434 op aug 18, 2014, 23:56:09
Omdat hij er zelf opstond gok ik, is er geen foto van de mooiste tribune.  Toen ik tijdens W.Beveren-Eupen (finale eindronde) de uitverkochte staantribune zag was dit toch een mooi beeld.

Klopt. Ik stond met kameraden in het bezoekersvak.



Citaat van: syntric op aug 19, 2014, 01:44:27
Ik heb er mijn allereerste 'live' wedstrijd ooit gezien, Beveren - Waterschei op 11/2/1979. SKB haalde dat seizoen zijn eerste titel.

Lang vervlogen tijden... Ook ik zag mijn allereerste wedstrijd op de Freethiel, namelijk in 1998 tegen Club Brugge. Mijn 2e duel was Anderlecht - SK Beveren in datzelfde seizoen.

wekke

Dit seizoen zullen er trouwens veel meer provinciale terreinen de revue passeren in dit topic. Ik ga voornamelijk scouten in 1e provinciale dus gaan de nationale reeksen niet veel meer aan bod komen.

wekke

SC Aarschot - Laaksite - 2e Provinciale, Brabant

20-08-2014 SC Aarschot - Schriek SV 1-0; Oefenwedstrijd

Voor meer foto's van de vorige groundspot, zie pagina 3




Joost

Moet je nog steeds door de modder in Aarschot om bij de tribune te komen?

Na een moeilijke opstartperiode zijn ze daar wel duidelijk de weg omhoog ingeslagen.

wekke

Citaat van: Joost op aug 21, 2014, 12:01:50
Moet je nog steeds door de modder in Aarschot om bij de tribune te komen?

Na een moeilijke opstartperiode zijn ze daar wel duidelijk de weg omhoog ingeslagen.

Ja, het is nog steeds een ramp. De medewerkers waren niet zo optimistisch voor het komende seizoen. Toch hebben ze in mijn ogen zeker en vast de kwaliteiten van een degelijke 2e provincialer.

wekke

#440
KFC Nijlen - Ophoven - 1e provinciale, Antwerpen

30-08-2014 KFC Nijlen - Branddonk 1-0, 1e Provinciale, Antwerpen






wekke

Wuustwezel - Kattegat - 1e Provinciale, Antwerpen

07-09-2014 Wuustwezel - Schriek SV 0-3, 1e Provinciale Antwerpen




wekke

Rapid Leest - 1e Provinciale, Antwerpen

14-09-2014 Rapid Leest - Houtvenne 2-2, 1e Provinciale Antwerpen




voetbalfan

Wat was het niveau van Houtvenne?

wekke

Citaat van: voetbalfan op sep 15, 2014, 14:02:10
Wat was het niveau van Houtvenne?

Houtvenne is één van de favorieten voor de titel en heeft kwaliteit met hopen.

Rapid Leest bouwde dan ook 70 minuten lang een muur waar Houtvenne nauwelijks door kwam. Leest kwam na 20 minuten op voorsprong, maar net na rust hadden de bezoekers de situatie omgedraaid in een 1-2 stand. Rond de 70e minuut moest Houtvenne echter met tien verder na een veder lichte rode kaart. Om het nog erger te maken, kwam Leest ook nog eens langszij dankzij 'een spookdoelpunt'. Burhan redde een kopbal, maar de grensrechter oordeelde dat de bal over de lijn was. Ook al zat ik langs de zijlijn, toch ben ik van oordeel dat die bal niet over de achterlijn geweest kon zijn. Burhan stond iets voor zijn lijn en dook de bal met een gestrekt lichaam uit de hoek. Ik ben zelf doelman en mijn ervaring zegt dat die bal op die manier niet over de achterlijn geweest kon zijn. Maar goed, de laatste 10 minuten was het nog alle hens aan dek voor Houtvenne want Rapid Leest zette alles op alles om de drie punten thuis te houden.


wekke

FC Dordrecht - Stadion Krommedijk - Eredivisie

27-09-2014 FC Dordrecht - Vitesse Arnhem 2-6, Eredivisie



Op maandag besefte ik opeens dat ik zaterdagavond niets op de planning had staan en ook voor niets thuis moest zijn. Toen ik de voetbalkalenders nakeek, viel FC Dordrecht – Vitesse Arnhem me onmiddellijk op. Noch een topaffiche, noch een schitterende nieuwe arena waarvoor menig voetbaltoerist en sofasupporter overstag gaat. Het was dan ook logisch dat ik niet direct iemand  warm kreeg om mee te gaan naar de Krommedijk. Voor mij geen probleem. Sinds de promotie van FC Dordrecht had ik een bezoek aan de club op mijn verlanglijstje geplaatst. Niet dat ik er enige sympathie voor koester of dat het een geweldige uitstraling heeft. Alle Nederlandse eredivisie en eerste divisie clubs staan op mijn verlanglijstje. Nu ja, op die afschuwelijke b-teams na dan. Het doel is altijd geweest om ooit de 2 profcompetities in Nederland te kunnen afvinken. Al is daar geen haast bij. Elk seizoen enkele nieuwe teams is meer dan genoeg. Een bijkomend pluspunt voor FC Dordrecht is dat het geen liftclub à la Excelsior Rotterdam is. Excelsior speelt om de x-aantal seizoenen wel een keertje in de Eredivisie, bij FC Dordrecht lijkt me dat eerder een zeldzaamheid. Ik had me dan ook voor de start van het seizoen ingeprent dat dit seizoen een bezoekje aan Dordt een must is.

Aangezien de wedstrijd tegen Vitesse natuurlijk weer voorzien werd van het frustrerende clubcardsysteem, rekende ik op de goodwill van de club. Wederom was het geen probleem om een kaartje te reserveren voor een buitenlander. Waarvoor dank, FC Dordrecht. Waarop wordt die clubcardverplichting eigenlijk gestaafd? Een stadionnetje van 4.100 plaatsen, een relatief kleine supportersschare en Vitesse dat volgens mij toch dat uitvakje niet gaat vullen. Geld maakt de voetballerij kapot, maar onnodige veiligheidsmaatregelen doen dat eveneens.



Mijn ticketje lag dus netjes klaar en na een kort tripje van een uur arriveerde ik aan het stadion. Ik nam plaats op de Noord-tribune achter doel. Het was even zoeken naar een degelijk plekje. De tribune is tamelijk laag waardoor je niet al te makkelijk over het hek kijkt. Bovendien heb je nog van die steunpilaren die het zicht belemmeren. Het heeft wel iets, de Krommedijk. Al krijgt zelfs dit oude en knusse bastionnetje van die verschrikkelijke sponsornamen zoals GN Bouw Stadion of zoals nu het Riwal Hoogwerkers Stadion. Ik hou het wel simpel bij de Krommedijk. Het stadionnetje kan me dus best wel bekoren. Tussen al die nieuwe Nederlandse stadions/arena's doet het al eens deugd om een dergelijk exemplaar tegen te komen. FC Dordrecht heeft geen nood aan een groter stadion dus laat de tand des tijds hier maar voort zijn ding doen terwijl er lekker voetbal op niveau wordt gespeeld.



Dat voetbal op niveau werd vandaag een wedstrijd tussen FC Dordrecht en Vitesse Arnhem. Beide teams stonden onderaan het klassement te bengelen met 5 punten uit 6 wedstrijden. Toch heeft dat bij beide clubs een heel ander gevoel. Voor FC Dordrecht zijn die 5 punten een geslaagde start in een seizoen waarin het door nagenoeg iedereen getipt werd als dé degradatiekandidaat. Vitesse daarentegen heeft zijn start gemist met die schamele 5 punten. Als ik de wekelijkse verslagen bij Studio Sport Eredivisie mag geloven dan voetbalt het ook zeer aardig. Vitesse komt gewoon moeilijk tot scoren.



Dat de bezoekers uit Arnhem goed kunnen voetballen, bewees het zaterdag vanaf de openingsminuut. Vitesse tikte de bal rustig rond en versnelde wanneer het daar zin in had. Een vrije trap op de lat was de eerste waarschuwing voor Dordt, maar na 12 minuten was het dan toch raak. Achenteh bediende Dauda en die duwde de 0-1 tegen de netten. Even later werd de Arnhemse heerschappij helemaal duidelijk. Het tikte zich kinderlijk door de verdediging van de Dordtenaren en de Oekraïner Oliynik trapte de 0-2 in de rebound binnen nadat zijn kopbal gestopt werd door Kurto. De wedstrijd leek toen al gespeeld. FC Dordrecht kroop wat meer uit zijn schulp en kreeg enkele kansen op de aansluitingstreffer. Toch leek het me eerder de nonchalance van Vitesse dan de kunde van FC Dordrecht. Ik had de indruk dat Vitesse nooit de intentie had om echt door te duwen. Ik vond het bijwijlen zelfs op het arrogante af met doelman Velthuizen op kop. Tijdtrekken, de bal rondspelen en als we zin hebben dan steken we nog wel eens een aanval in elkaar. Zo weinig mogelijk energie verspelen, daar leek het op. En dus kabbelde de partij rustig verder, al waren er wel nog genoeg kansen om te scoren.



FC Dordrecht begon beter aan de tweede helft met meer duelkracht en de wil om er iets van te maken. Zo zal het altijd moeten spelen, wil het zich handhaven in de eredivisie. De schapenkoppen kregen kansen op de aansluitingstreffer, maar toen vond Vitesse het welletjes. Tijd om de Dordrechtse hoop de kop in te drukken en dus stond het nog voor het uur 0-4 na goals van Qazaishvili en rechtsback Wallace. Ze liepen er doorheen alsof het niets was. De verdediging van Dordrecht was een regelrechte ramp. De thuisploeg verdient wel een pluim voor hun mentaliteit. Gewoon lekker proberen aan te vallen en de marge kleiner te maken. Dordrecht kreeg dan ook enkele kansen waarna Fortes de eerredder knap binnenschoot. Het was het sein voor Vitesse om zijn klasse nog eens boven te halen. Aftrappen, combineren, Qazaishvili lanceren en het stond 1-5. Geweldig. Sinds de 0-3 had ik me lekker onderuit laten zakken en genoot ik van de kansen en doelpunten. Ook het publiek kon me wel bekoren met hun '5-5 zou een topuitslag zijn!'. Ik hou wel van die zelfspot. Op het veld bleef Dordrecht gaan voor nog enkele eerredders. De 2-5 kwam er dan ook, na een mooie knal van invaller Koolwijk. Dordrecht probeerde nog om de 3-5 te maken, maar het was Qazaishvili dit het 8e doelpunt van de avond binnentrapte. Een hattrick voor de middenvelder die normaal gezien op de bank zou starten. 

2-6 was de eindstand in deze boeiende doelpuntenkermis. En hoe reageert het publiek van FC Dordrecht op zo'n pandoering? Met een daverend applaus als de spelers hen komen groeten. Zo kan het dus ook! Alles kan en niets moet in Dordt.


Joost

Bij Dordrecht komen veel RC Mechelen supporters, bij Vitesse hebben ze een band met Lierse. Ziedaar de clubcardverplichting.

wekke

Citaat van: Joost op sep 30, 2014, 14:36:43
Bij Dordrecht komen veel RC Mechelen supporters, bij Vitesse hebben ze een band met Lierse. Ziedaar de clubcardverplichting.

Had ik helemaal niet bij nagedacht. Dan nog vind ik het vrij absurt, maar goed.

Jef400

Dordrecht heeft volgens mij dit seizoen tegen iedereen een clubkaart verplichting. Net zoals Go Ahead dat heeft.

hgrm

Het is meestal ook niet de keuze van de club; clubs willen ook graag zo veel mogelijk kaartjes verkopen. Het is eerder de keuze van overspannen burgemeesters die niet willen begrijpen dat je juist hooligans en gespuis niet tegenhoudt met een clubkaartverplichting, maar juist goedwillende bezoekers.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen