Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voetbalman

Mooi verslag wekke. Genoa bij deze ook definitief op de to do-lijst!

wormonline

Erg leuk verslag Wekkie! Heel leuk om eens Italiaanse groundhopverhalen te lezen, die zien we hier niet zo vaak.

Als ik nog eens die regio op ga zoeken ga ik proberen een hattrick Genua/Milaan/Turijn te pakken. Drie steden, zes clubs, 4 mooie stadions.

Waarom zijn jullie bijvoorbeeld niet naar Torino - Samp gegaan ipv Chievo - Napoli? Iets beter te bereizen en qua stadion en club leuker dan Chievo denk ik.

wekke

Eigenlijk heb ik nooit stil gestaan bij Torino. Waarschijnlijk omdat Napoli me zo aansprak als tegenstander. Het was ook mijn eerste maal in Italie en geografisch kon ik alle clubs niet echt plaatsen. Ik heb ze dan ook niet opgezocht.

Italie is wel voor herhaling vatbaar. De sfeer sprak me wel aan.

hgrm

Leuke verslagen!

En weer een nieuw Vlaams woord geleerd: nefast
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Freekos79

Citaat van: wekke op dec 24, 2014, 11:25:03
Bayer 04 Leverkusen – BayArena – Bundesliga

Al snel bleek ons vak vol te zitten met Nederlanders. Niet dat ik iets tegen onze noorderburen heb, maar dit waren niet de meest respectvolle gasten. Ze waren enorm dronken, morsten meer met bier dan dat ze zelf opdronken, vielen al eens een rijtje naar beneden, stonden te pas en te onpas recht,... Om nog maar te zwijgen van de voortdurende Ajax gezangen waaraan niemand enige boodschap heeft bij een wedstrijd van Bayer Leverkusen tegen Eintracht Frankfurt. En als ze dan een knappe stewardess zien dan vind men het nodig om met zen allen recht te staan en te zingen 'daar moet een piemel in'. Best frustrerend, maar we wisten ook dat wanneer we één van hen hierover aanspraken het hek helemaal van de dam was. Al een geluk dat de meesten onder hen in de tweede helft zo lam lagen dat we een pak rustiger naar de wedstrijd konden kijken.

Zo'n groep had ik ook in Keulen, erg vervelend. Waren ook Nederlanders :-)
Volgende wedstrijd: ?

voetbalfan

Citaat van: wekke op feb 03, 2015, 16:06:37
Eigenlijk heb ik nooit stil gestaan bij Torino. Waarschijnlijk omdat Napoli me zo aansprak als tegenstander. Het was ook mijn eerste maal in Italie en geografisch kon ik alle clubs niet echt plaatsen. Ik heb ze dan ook niet opgezocht.

Italie is wel voor herhaling vatbaar. De sfeer sprak me wel aan.

Misschien een tip, ook voor andere leden hier:
Op http://www.europlan-online.de/index.php?s=liga&id=188 heb je telkens een kaart van competities van over heel de wereld waardoor situeren van clubs eigenlijk helemaal niet moeilijk meer is.

AthleticHolanda

Deze link vind ik ook handig --> http://www.footballfans.eu/qml

@wekke, leuke verslagen, bedankt voor het delen, ben benieuwd naar de foto's!

Goed dat je niet voor Atalanta hebt gekozen, want daar zijn de ultra's niet meer welkom met een nagenoeg lege tribune achter het doel als gevolg. Ze verkopen tevens alleen nog aan Tessera houders dus was het sowieso lastig geworden.

wekke

Bedankt voor de reacties.

Het internet is hier wat aan de trage kant dus het uploaden van de foto's zal niet voor vandaag zijn.

wormonline

Citaat van: wekke op feb 03, 2015, 16:06:37
Eigenlijk heb ik nooit stil gestaan bij Torino. Waarschijnlijk omdat Napoli me zo aansprak als tegenstander. Het was ook mijn eerste maal in Italie en geografisch kon ik alle clubs niet echt plaatsen. Ik heb ze dan ook niet opgezocht.

Italie is wel voor herhaling vatbaar. De sfeer sprak me wel aan.
Napoli als uitclub is inderdaad een hele leuke, dus wat dat betreft zeker een goede keus.

Langemannetje

Citaat van: AthleticHolanda op feb 03, 2015, 18:42:16
Deze link vind ik ook handig --> http://www.footballfans.eu/qml

@wekke, leuke verslagen, bedankt voor het delen, ben benieuwd naar de foto's!

Goed dat je niet voor Atalanta hebt gekozen, want daar zijn de ultra's niet meer welkom met een nagenoeg lege tribune achter het doel als gevolg. Ze verkopen tevens alleen nog aan Tessera houders dus was het sowieso lastig geworden.
Dat heb ik dus meegemaakt. 2 jaar geleden in het weekend van de derby della Madonnina bij Atalanta - Roma niet binnen gekomen terwijl het sneeuwde en er net 12.000 man zat...
73 grounds in 14 verschillende landen

wekke

Foto's van Italië staan in het verslag.

wekke

Go Ahead Eagles – De Adelaarshorst – Eredivisie

03-02-2015 Go Ahead Eagles – Excelsior 0-0; Eredivisie



Na het Italiaanse drieluik gingen we dichter bij huis verder met onze trip. Ik had van Marijn carte blanche gekregen voor deze reis en koos dan ook voor 3 Eredivisie clubs waar ik nog niet geweest was. Het afvinken van alle Nederlandse profclubs is altijd al een doel geweest. Niet dat dat zo snel mogelijk moet gebeuren. Ik neem er mijn tijd voor. Als eerste was Go Ahead Eagles aan de beurt. Rond de middag reden we van ons hotel in De Bult naar Deventer. Deventer was eigenlijk een pak groter dan ik me had voorgesteld en beschikte best wel over een gezellig stadsplein omringt door horeca zaken. We namen onze intrek in bierencafé 'De Heks'. Wij zijn beiden 'echte Belgen', namelijk verzot op onze biercultuur. We zullen het dan ook nooit laten om op verplaatsing lokale bieren te drinken. Een verrijking na al dat geïmporteerde gerstenat in Italië. Bovendien beschikte 'De Heks' over enkele eigen brouwsels die best wel te pruimen vielen. Jammer, dat ik met de wagen was en het bij 1 'Pyromaan' en 1 'Witte Maan' moest houden.



Omstreeks 17u was het tijd om nog een snelle hap te zoeken en dan naar het stadion te gaan. De namen Go Ahead Eagles en Adelaarshorst spreken me al lang aan waardoor een bezoekje al langer op het verlanglijstje staat. De Adelaarshorst bleek een klein en gezellig bastion te zijn. De sfeer zat er vrij goed in. Nu nog hopen op een leuke wedstrijd. Het begin van de wedstrijd was veel belovend. Veel middenveldspel, maar de bal ging goed rond. Gaandeweg zakte het niveau. Excelsior was duidelijk gekomen voor een punt en wilde niet voetballen. Go Ahead leek gewoon niet beter te kunnen. Af en toe kende de partij een opflakkering. Duits en Verhoek kwamen oog in oog te staan met Coutinho, maar beide keren kwam de Excelsior goalie als winnaar uit het duel. Aan de overzijde was Van Weert dicht bij de (onverdiende) openingsgoal. Zijn poging strandde op de paal.



In de tweede helft werd de wedstrijd helemaal bagger. Go Ahead wist niet meer van welk hout pijlen maken tegen de defensieve bezoekers uit Rotterdam. Kansen werden zo mogelijk nog schaarser en Excelsior begon zijn kans te ruiken. De inbreng van Stans en vooral Botaka leek een verademing voor de Rotterdammers. Wij zagen het typische scenario al voor ons: 80 minuten verdedigt en vlak voor tijd met de overwinning gaan lopen. Zo ver kwam het niet, al was oa. Stans nog dicht bij de winnende treffer. Het bleef 0-0. Jammer voor de Eagles supporters die een goede indruk op ons nalieten.

SC Heerenveen – Abe Lenstra Stadion – Eredivisie

04-03-2015 SC Heerenveen – Feyenoord 3-1; Eredivisie



Op woensdag stond met Heerenveen – Feyenoord de topper van onze Nederlandse campagne op het programma. Marijn heeft een tamelijk grote sympathie voor Feyenoord en keek al gans de trip uit naar deze wedstrijd.

Marijn stelde voor om met de trein te reizen zodat ik niet steeds op mijn drankconsumpties moest letten. Zodoende stonden we woensdagmiddag op het station van Steenwijk. Op het perron stond een man al een tijdje raar te doen. Met de hond (gemuilkorfd) aan de leiband stond hij wat te schelden tegen de ticketmachine. Op de koop toe kwam hij aan ons een vuurtje vragen en na wat gelul over het feit dat hij 'een Belg op zak had' toonde hij zijn pistool. Freaky! De dag begon dus al goed.



Eenmaal aangekomen in Heerenveen besloten we eerst naar het stadion te wandelen. Zo konden we de wandeltijden van het centrum en het station een beetje inschatten. Blijkbaar vallen 2 cassual geklede mannen nogal op als ze in de richting van het Abe Lenstra stadion slenteren want we werden halfweg staande gehouden door een agent in burger. Na een boel vragen , het tonen van onze wedstrijdkaartjes en identiteitskaarten mochten we weer verder wandelen. De schrik voor voetbalgerelateerd geweld leek er wel in te zitten bij de ordediensten. Eenmaal  aan het stadion draaiden we terug en was het tijd om een kroeg op te zoeken. Onderweg naar het stadion waren we een bruine kroeg gepasseerd en het leek me wel leuk. We waren net binnen of we verkozen wijselijk het hazenpad. De kroeg zat stampvol en alle ogen waren op ons gericht. We werden niet echt hartelijk ontvangen en beseften zelf wel dat we best een ander etablissement konden opzoeken. Het hooligan gehalte bleek nogal hoog in deze kroeg. De eerste indrukken van Heerenveen waren dus niet zo fantastisch. We kozen dan maar een veel rustigere kroeg in het centrum. Ook hier werden we in eerste instantie aanzien als Rotterdammers en dat zou zich vandaag nog enkele malen herhalen. Gaandeweg merkten we vanuit de kroeg ook meer en meer ordediensten op. Voor menig toerist zal het vandaag niet gezellig vertoeven geweest zijn hier in Heerenveen.





Een uurtje voor de wedstrijd kwamen we in het stadion aan. We hadden kaartjes voor het vak achter doel, naast het sfeervak van Heerenveen. En sfeer was er wel degelijk. Zowel Heerenveen als Feyenoord lieten zich goed horen. Het stadion met zijn aansluitende tribunes is perfect om er een kolkende boel van te maken. Ook de 22 spelers lieten zich van hun beste kant zien. De wedstrijd startte verschroeiend met kansen aan weerszijden. Gaandeweg werd Feyenoord sterker en het leek ook op voorsprong te komen. Immers kopte een vrije trap van Toornstra in doel, maar de goal werd afgekeurd. Ik heb de beelden nog niet terug gezien, maar van waar ik zat leek het geen buitenspel. De bezoekers waren niet aangeslagen en bleven het betere van het spel hebben. Heerenveen stelde daar vlijmscherpe counters tegenover. Het was geen moment rustig in het Abe Lenstra stadion. Op het halfuur legde Kazim-Richards het thuispubliek het zwijgen op. Een fraaie aanval en zijn geweldige afwerking zorgden voor de Rotterdamse voorsprong. Feyenoord leek de wedstrijd onder controle te hebben, maar Heerenveen bleef gevaarlijk op de counter. Thern trapte eerst nog op de paal en vlak voor rust trapte hij toch de gelijkmaker in doel.



Ook in het eerste deel na de pauze golfde het spel heerlijk op en neer. Een doelpunt kon niet uitblijven en iets voor het uur knalde Larsson op doel. Vermeer liet zich verrassen en het stond 2-1. In de samenvattingen oogt Vermeer een betrouwbaar sluitstuk, maar telkens ik hem aan het werk zie, gaat hij aan het blunderen. Feyenoord was van slag en de kwieke Larsson werd weer hun boeman. Op aangeven van Mark Uth trapte Larsson de Friezen naar een 3-1 voorsprong. Het was genieten op de tribunes waar de sfeer zekere hoogtes innam. Marijn lachte echter groen en verkoos een plaatsje aan de drankenstand. Hij had het al gans de wedstrijd moeilijk om zijn Feyenoord sympathie niet de bovenhand te laten nemen en na de 3-1 hield hij het voor bekeken. Feyenoord drong in de slotfase nog even aan, maar de wedstrijd was gespeeld. Een schitterende voetbalavond.



Heracles Almelo – Polman Stadion – Eredivisie

05-02-2015 Heracles – FC Groningen 2-2; Eredivisie



Op donderdag beëindigden we onze trip in Almelo voor de wedstrijd Heracles – Groningen. Het vat was bij ons beiden af. Het drankgebruik van gisteren zat nog in ons systeem. De wedstrijd overslaan was wel nooit een optie. Aan het stadion konden we onze kaartjes ophalen en onze plaatsen op zoeken. De ijskoude wind deed je haast uit je vel rillen. De sfeer zat er lekker in in het uitvak en gaandeweg lieten ook de thuissupporters zich veelvuldig horen. Heracles heeft iets kleins, niet zo veel uitstraling, maar op de tribunes leek het echt wel een amusante club. Ook op het veld was de prestatie verre van slecht te noemen. Het was geen hoogstande partij, maar beide clubs gingen vol voor de overwinning. Het golfde op en neer zonder uitgesproken kansen en gaandeweg werd Heracles de betere ploeg. Het knokte ervoor en kreeg wat lijn in z'n aanvalsspel. De thuisploeg kwam dan ook verdiend op voorsprong. Beste speler op het veld, Brahim Darri,  trapte de 1-0 tegen de netten. Heerlijke voetballer die Darri.



Heracles bleef ook in de tweede helft de betere ploeg en ging voor de dubbele voorsprong. Toch was het, de tot dan toe onzichtbare, De Leeuw die de gelijkmaker scoorde. De wedstrijd werd meer en meer beslecht op het middenveld en de bedrijvige Darri was helemaal weggezakt in de tweede helft. Toch kwam de thuisploeg weer op voorsprong. Een schitterende aanval  en ditto afwerking door de lange, hard werkende Weghorst. De wedstrijd leek gespeeld en 5 minuten voor tijd verkozen we de ijskoude tribune te ruilen voor de autoverwarming. Hoe amusant Heracles ook was, de koude had zich meester gemaakt. We hadden nog maar net onze rug gedraaid of de gelijkmaker hing tegen de touwen. Op een schermpje net buiten het stadion konden we nog zien hoe de bal reeds over de achterlijn was alvorens Cherry (die een eerder zwakke wedstrijd speelde) de 2-2 binnen ramde. Jammer voor Heracles.





Ik wil forumlid Niels via deze weg ook nog eens hartelijk bedanken voor zijn hulp bij de kaartjes van Go Ahead en Heerenveen.

Zulte Waregem – De Gaverbeek – 1e Klasse

07-02-2015 Zulte Waregem – K. Lierse S.K. 2-3, 1e Klasse



Na een dagje voetbalrust, en de start van mijn werkweek, stond er op zaterdag nog eens een wedstrijd van Lierse op mijn programma. Onze supportersclub had weken geleden al een party bus gereserveerd voor de uit-wedstrijd naar Zulte-Waregem en ik wilde nog wel eens meegaan. De afgelopen twee weken barstte de bom nog eens op het Lisp en indien ik nog niet betaald had dan had ik deze wedstrijd altijd aan me voorbij laten gaan.



Op het moment dat je denkt dat het dit seizoen niet erger meer kon worden, kwam grote baas Maged Samy zich nog een keertje bemoeien. Alle ervaren spelers werden als stront behandeld en op straat gegooid. De academie spelers moesten het seizoen maar volmaken. Als klap op de vuurpijl werd dan ook nog eens gatlekker Herman Helleputte aangesteld als nieuwe trainer. Die man werd circa 7 seizoenen geleden ontslagen omdat hij met een gans sterrenensemble nog rampzalige uitslagen boekte in tweede klasse. Ontslagen betekent bij Lierse niet hetzelfde als op een andere club. Wie in Lier slechte resultaten boekt, krijgt een promotie. Helleputte werd weggepromoveerd om later nog wat met de jeugd/beloften te werken. Veel uitleg om niets want na één dag stopte Helleputte al als trainer. Officieel om gezondheidsredenen. Het volgende alternatief was zo mogelijk nog slechter:  Olivier Guillou. Hij is de neef van Jean-Marc Guillou, de grote baas van al de academies.  Strijden tegen degradatie met een jeugdelftal. Daar komt het zo wat op neer. Om de supporters wat te paaien werd ook Thomasz Radzinski op straat gegooid. Thomasz was een absolute topper als speler, maar in de omgang een klootzak en als technisch directeur een ramp. Het Lisp was weer een duivenkot.

Vanuit Italië probeerden Marijn en ik de ontwikkelingen rond Lierse wat te volgen. Iedereen wist dat er tegen Standard wel acties zouden zijn, maar dat ze de match door het gooien van vuurwerk konden laten stil leggen, hadden we niet verwacht. De manier waarop is misschien niet goed te praten, maar het werd tijd dat de Lierse supporter eens wat ballen aan hun lijf kregen.  De schrik zat er blijkbaar in bij de omkadering van Lierse. Marijn kreeg in Deventer zelfs telefoon met de vraag of hij (of kennissen) een supportersvergadering zouden verstoren. Moet je weten dat hij geen hooligan verleden heeft....

Ikzelf heb drie jaar geleden al mijn conclusies getrokken en ga slechts nog sporadisch kijken. De rest bleef blindelings zijn geld in de club steken. Al sinds onze promotie, 4 jaar geleden, is er ontzettend veel ruzie op nagenoeg elke verplaatsing. Believers (ja-knikkers) tegen non-believers waarbij de believers zich meermaals verlaagden tot fysiek geweld. Op dat vlak was ik wel enorm benieuwd naar de wedstrijd in Waregem. Hoeveel supporters zijn er nog over? Hoe gaat de sfeer zijn?

De busreis was zoals verwacht best een feest, maar eens aan de Gaverbeek sloeg de sfeer om. Velen twijfelden of ze wel naar de wedstrijd zouden gaan. Velen hadden geen zin in al het gezeik. Toch zijn de meesten van onze bus naar de wedstrijd gegaan. Dat de mot er nog steeds inzat bij de entourage van Lierse bleek aan de ingangen. Alle spandoeken en bandieri moesten getoond worden. Spandoeken werden geweigerd 'wegens brandveiligheid'. Ook in de tribunes wilden de stewards zich laten gelden. Wederom werd er moeilijk gedaan om wat spandoeken. Nochtans stonden er niet echt anti-beleids leuzen op. Tevens vonden de stewards het nodig om hun pro-Egyptysche ideeën met iedereen te delen. Het uitvak was niet ruim gevuld en de sfeer was niet aangenaam. De woede zat er bij de meesten in en de gezangen waren niet bepaald een steun voor de club. Op meerdere plaatsen zag je mensen discussiëren of ruzie maken. Enkelingen schaarden zich, raar maar waar, nog steeds achter het beleid.



Het gevoel werd gaandeweg nog raarder. Lierse speelde naar goede gewoonte niet goed, verloor veel duels, maar Waregem miste de kansen. Tot onze verbazing kregen we dan nog een strafschop waarbij de fout volgens mij buiten de grote rechthoek plaatsvond. Dan sta je daar met zijn allen. Strafschop. Eventueel een doelpunt. Maar gaan we juichen? Willen we eigenlijk wel dat LIerse deze wedstrijd zou winnen? Velikonja trapte binnen. De spelers gingen meer uit hun dak dan de fans. We vergeten te vaak dat deze jonge knapen niet gevraagd hebben om deze situatie. Dat ook voor hen de frustratie enorm moet zijn na maanden van verlies en vechtpartijen op training. In de tweede helft  redde Bajkovic dan ook nog eens een penalty van Zulte Waregem. Op de koop toe, scoorde Kasmi op heerlijke wijze de 0-2. De jonkies counterden naar hartenlust. Wanderson met de actie, Kasmi met zijn tweede, 0-3. Per goal steeg het gejuich, maar heel hartelijk leek het niet. Zulte Waregem kwam via een kopbal van Rossi terug in de partij. Vijf minuten later scoorde diezelfde Rossi wel een strafschop voor Zulte Waregem, 2-3. Meer dan 5 minuten lang was het pompen of verzuipen voor de jonkies. Het rare is dat die spanning er bij mij en enkele vrienden niet meer was. Wat interesseert het ons nu of ze die overwinning nog uit handen zouden geven? Lierse gaf het niet meer weg en won nog eens sinds oktober. Vooral de ontlading waarmee Traore uit zijn dak ging na het laatste fluitsignaal was fantastisch om zien. En best wel aanstekelijk. Die jongen is een talent, staat al gans het seizoen in de ploeg en zijn frustratie moest er uit. Ik hoop dat die gasten beseffen dat het niets persoonlijks is. Op de fluitsignalen tegen Bensebaini na dan, die is gewoon veel te slecht voor dit niveau. Ze moeten beseffen dat onze club naar de klote gegaan is door de lokroep naar centen. Grootspraak van een fantast die jammer genoeg onze voorzitter is. Hopelijk komt er snel een einde aan zodat we terug met een propere lei op een lager niveau kunnen beginnen. Velen snakken er naar.



cafebac

Mooie verslagen weer!

Het centrum van Heerenveen was vroeger nog wel gezellig, maar ook hier zijn de stoere boys zich meer en meer gaan profileren helaas.

Bizar de situatie bij Lierse, moet zeggen dat ik toch wel sympathie heb voor club, stadion en fans. Hopelijk komt het nog eens goed.

wekke

Ondertussen hebben veel mensen hun kar alweer gedraaid. Zo gaat dat blijkbaar in het voetbal. Ze pakken 6op6 (vorige week met goed voetbal), de hoop om play-off 3 te ontlopen is weer daar en je wordt weer overspoeld door pro-beleidsmeningen. Ik ben eens benieuwd voor zondag tegen de kakkers. Winnen ze voor het eerst in 13 jaar nog eens Achter de Kazerne dan gaat het protest de doofpot in. Verliezen ze dan is het protest weer aangewakkerd. Korte termijnsvisie....

wekke

Nog wat beelden uit 1e provinciale, Antwerpen....

GR Katelijne

15-02-2015 GR Katelijne - Berlaar Heikant 2-0





Excelsior Kaart

01-03-2015 Exc. Kaart - Berlaar Heikant 6-2