Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

spons

Citaat van: jona93 op jul 17, 2015, 17:54:04
Gisteren seizoen ook eindelijk begonnen met de wedstrijd Kaa Gent-Club Brugge tot 3u voor de wedstrijd getwijfeld of ik zou gaan kaarten waren nog te koop aan het loket dus keuze was snel gemaakt auto in en richting Gent dan maar. Eenmaal aangekomen rap een parkeerplek gezocht op kwartier stappen van het stadion me men sjaal van Brugge in de hand ticketje gekocht in thuisvak als dat maar niet voor problemen zorgde tijdens de match leuke 1e helft gezien met kansen voor beide ploegen rusten gingen we doen bij een 0-0 stand 2e helft was minder bij beide ploegen wedstrijd leek af te stevenen op strafschoppen tot de 1-0 viel in de 89e minuut balen hiervan op naar de volgende wedstrijd dan maar

Als je jezelf van tevoren al afvraagt of dat sjaaltje je geen problem oplevert waarom neem je hem dan mee. Laat lekker in de auto liggen of nog beter gewoon thuis
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Rick

Gister ook naar KAA Gent - Club Brugge geweest. Leuke pot gezien, hadden heel wat meer goals kunnen vallen als de afronding wat beter was geweest (aan beide kanten). Toch van mening dat Gent verdient de Super Cup gepakt heeft.
Snapte alleen niet wat de club probeerde te bereiken met het uitdelen van die opblaasprullen. Het enige wat ermee bereikt werd is dat kinderen elkaar ermee gingen meppen.

jona93

Citaat van: Rick op jul 17, 2015, 21:58:14
Gister ook naar KAA Gent - Club Brugge geweest. Leuke pot gezien, hadden heel wat meer goals kunnen vallen als de afronding wat beter was geweest (aan beide kanten). Toch van mening dat Gent verdient de Super Cup gepakt heeft.
Snapte alleen niet wat de club probeerde te bereiken met het uitdelen van die opblaasprullen. Het enige wat ermee bereikt werd is dat kinderen elkaar ermee gingen meppen.
Dat vroeg ik me ook af kon er niets mee doen heb er dan maar een jongen van 6 jaar gelukkig meegemaakt die zijn kwijt was geraakt
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Defender

Mijn seizoen begon vrijdag met Ajax-Wolfsburg
Vertrokken rond 10u vanuit Brussel, goed aangekomen aan de Arena en daar blijven hangen op een terrasje en iets gegeten :)
geen AFCA-stand gevonden dus ook niets voor mijn groundtripcollectie dacht ik..
Je kon wel een Arena-card kopen om mee te drinken, deze opgebruikt tot er € 0,05 van overbleef en die dan maar bijgehouden als aandenken omdat het ticket een A4-papier was en niet meer een mooi rechthoekig ticket (jammer van die evolutie)
Na de match wat file gehad in het Arena Villa parking maar ging nog goed schijnt volgens de Nederlanders ter plaatse..
Onderweg nog gesukkelde met de werken ter hoogte van Mechelen maar dat kon onze mooie voetbalpot en namiddag niet bederven :)

Vandaag snel even Anderlecht-Lazio kunnen meepikken met het overnemen van iemand zijn abo.
Fijne pot, Italianen wat agresief spelen maar al bij al was het waard want te gaan want ik was 4 jaar geleden gestopt met mijn abo en zie nu eindelijk het Constant VD Stock Stadion nog eens terug en na de vernieuwing.

Up next..
maybe OHL-Anderlecht
vrees voor kans op tickets, wel terug de smaak te pakken
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

jvdreumel2

Mijn seizoen begon dinsdag 14 juli met FC Oss tegen Oss 20. Aangezien ik ontelbaar keer bij FC Oss ben geweest in de afgelopen 10 jaar is hier verder niet veel bijzonders over te melden. Woensdag stond het affiche Racing Genk tegen Charlton Athletic op het programma. Deze wedstrijd begon om 18.00 uur wat betekende dat wij rond 15.30 uur konden vertrekken. Aangekomen in Genk vielen toch wel een aantal zaken op: 1. vriendelijke mensen en veel gezinnen in en om het stadion. 2. Een frietkot met dure friet maar goed, we blijven Nederlander en moesten toch eten. 3. Een leuke entree voor het stadion met een leuk terras.

Toen we om het stadion heen liepen viel mij de lelijke blauwe golfplaten aan de buitenkant op. Aan de binnenkant bleek stadion een leuker aanzicht te hebben. Bij het omroepen van de selecties van beide clubs, bleek dat ik zeker 10 spelers al eens live had zien voetballen. Zowel bij Genk als bij Charlton zaten een aantal oud-eredivisie spelers. Hoewel wij geen flauw benul hadden van het niveau bleek dat Genk toch wel gedurende de wedstrijd een beter voetballende ploeg had. Bij Charlton achterin konden ze er niet veel van en toen wij na het eerste kwartier zeker vijf simpele breedteballen uit het veld geschopt zagen worden, stelden wij ons in op een potje zomeravond.

Het hoogtepunt van de avond was toch wel het doelpunt van de Camargo die na een assist van good old Thomas Buffel de bal vanaf 14 meter snoeihard en geplaatst in de het doel kopte. Het hoogste punt van de avond was de spits die in de tweede helft bij Charlton in het veld kwam. Een grote slanke spits met blond haar en een staart helemaal onder de tattoos (soort viking). Wij hadden hier veel van verwacht maar het verdedigingsduo van Genk schakelde hem met gemak uit. Al met al een leuke opening van het seizoen waarbij Racing Genk (mijn tweede bezochte stadion in Belgie) het groundhoppers seizoen voor mij officieel geopend heeft.

geraldando

Afgelopen weekend redelijk last minute nog naar Duisburg gegaan voor een oefenwedstrijd tegen FC Porto. Een tegenstander van naam en dus zou je verwachten dat er een hoop mensen richting deze Duitse stad zouden afreizen. Maar niets is minder waar. 7000 man in deze totaal sfeerloze bak waar er normaal wel iets meer in kunnen. Gelukkig dat het weer lekker was en dat het op het terras om de hoek bij het stadion goed toeven was. De wedstrijd had ook niet veel om het lijf. Casillas nog wel een keer in actie gezien maar daar bleef het wat mij betreft qua sportieve hoogtepunten wel bij.

Ik kijk in ieder geval reikhalzend uit naar de competitiestart. Dan gaat het weer ergens om.
Favoriete ground: Bosuilstadion

Nort

Afgelopen week op vakantie geweest in Split en heb daar het seizoen afgetrapt met RNK Split - Locomotief Zagreb. De tweede club van Split staat letterlijk in de schaduw van het grote Hajduk. Overal in de stad zie je verwijzingen naar Hajduk, zelfs op 50 meter van het Split stadion. Van Split was echter niets te vinden, ook niet echt verassend aangezien de club in 2008 nog op het 4e niveau acteerde. De afgelopen jaren maakte Split een stormachtige ontwikkeling door, promoveerde naar de 1. HNL, speelde in Europees verband tegen Fulham en stond afgelopen seizoen in de Kroatische beker finale.

Z'n uur voor de wedstrijd waren we bij het stadion en kochten wij voor iets meer dan €5,- een kaartje voor de hoofdtribune. De poorten van het stadion waren echter nog dicht, waardoor we op een terrasje moesten wachten tot deze open gingen. Pas 15 minuten voor de wedstrijd mochten wij dan eindelijk binnen. Het stadion was bij lange na niet uitverkocht en ik schat dat er z'n 800 toeschouwers aanwezig waren.

Opvallend was wel dat er geen eten of drinken in het stadion verkocht werd. Volgens de stewards kon je dit buiten het stadion halen, maar de bewakers aan de poort wilden er niets van weten. Tijdens de rust hadden wij toch wel erg zin in een flesje water en na vaak vragen kregen wij uiteindelijk 4 flesjes water vanuit de VIP tribune, waarbij alle locals zich afvroegen hoe we aan het water waren gekomen.

Heeft iemand dit elders ooit mee gemaakt dat er geen eten of drinken in het stadion te koop was? Blijf het erg merkwaardig vinden.   

Koning Kriel

Op vakantie in Helsinki een bezoek gebracht aan PK 35 - FC Haka op het tweede niveau in Finland. Had graag naar HJK - HIFK gegaan maar in Finland hebben ze de rare gewoonte om op maandag te voetballen en laat dat nou net de dag zijn dat we terug naar Nederland vlogen. Het stadion van PK35 telt twee echte tribunes aan de lange zijde (waarvan er een open was) beiden grotendeels gemaakt van hout, achter een van de goals nog twee hele oude houten tribunes voor een man of veertig. Ondanks het heerlijke weer en het feit dat het zaterdagavond was weinig publieke belangstelling. Ik schat ongeveer 1.000 man waarvan 300 van FC Haka. Het niveau van de wedstrijd was matig maar het lekkere weer en het feit dat we op vakantie waren compenseerde. Al met al een leuke avond en mijn eerste wedstrijd in Finland.

Joost

Citaat van: nort op jul 20, 2015, 21:04:51
Heeft iemand dit elders ooit mee gemaakt dat er geen eten of drinken in het stadion te koop was? Blijf het erg merkwaardig vinden.

Ooit op een dinsdagavond bij Namen v Deinze geweest voor nog geen 300 man in Tweede Klasse. Door stom toeval in het uitvak beland waar werkelijk niets te krijgen was.

We hadden honger en wilden in de pauze iets eten in de friture achter het vak. Dat leken we ook goed gecommuniceerd te hebben met die (Franstalige) steward maar die wilde ons er daarna niet meer inlaten. Na 10 minuten 2e helft mochten we weer binnen.

Niels1977

Citaat van: nort op jul 20, 2015, 21:04:51

Heeft iemand dit elders ooit mee gemaakt dat er geen eten of drinken in het stadion te koop was? Blijf het erg merkwaardig vinden.

Wel laatst bij een oefenwedstrijd.

Jeje

Net terug van Volendam- Altinordu. Leuke wedstrijd, niveau was natuurlijk niet heel goed. Ongeveer 300-400 toeschouwers schat ik zo. Sportpark kende ik al maar blijft erg mooi zo aan het ijsselmeer. Dus voor wie van stadions langs het water houdt is dit sportpark zeker een aanrader.

Mooi begin van het seizoen, en hoewel ik eigenlijk voor mezelf had besloten geen amateurcomplexen te bezoeken had dit toch wel wat leuks. Dus misschien krijgt het een vervolg!

Joost

9000 man op de tribune bij Roda v Alemannia. Uitslag 0-1, aardige wedstrijd maar de minuut stilte vooraf was het hoogtepunt.

kazimkazim

Vandaag bij de derby in Bochum geweest. Voetbal was erg matig. Ik vond de sfeer een beetje tegenvallen moet ik zeggen. Ik stond op de staantribune (die wel echt bommetje vol was). Support van de Bochumer bestond vooral uit het naroepen van 2 mannetjes die in de hekken hingen. Beetje getrommel erbij.
Daarna door naar VVV-PEC. Was nog nooit in de Koel geweest, supergaaf stadion. Wedstrijd stelde niet veel voor. Dag afgesloten met Beveren tegen Kortrijk. Helaas een slechte partij van de kerels.
Wel leuk om wedstrijden in 3 landen op 1 dag te kunnen doen.

Shepherd

Vond Bochum ook niet spectaculair. Matige pot (waanzinnig slecht Duisburg), maar gelukkig in de tweede helft een wat betere sfeer dan in de eerste.
Stond ook in het staanvak. Wel lekker snel weg daar.
Even langs de Venlose Kraal gereden, want we hadden toch tijd zat. 's Avonds Zwarte Leeuw - Brasschaat. Wat een enorm fijn stadion. Heerlijke temperatuur, glazen bier de tribune op, aardige wedstrijd, topavond.

TonyS

Helemaal eens met de reacties over Bochum-Duisburg. Ik had van een derby meer sfeer verwacht en gezang nogal eentonig. Duisburg was inderdaad erg slecht, die gaan het moeilijk krijgen dit seizoen, denk ik. Bier (sponsor Fiege o.i.d.) was overigens ook niet te hachelen.