Hoofdmenu

Rettungsspiel

Gestart door Sebastiaan_W, apr 08, 2008, 18:06:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Na Uerdingen is er weer een club uit de Oberliga in financieel zwaar weer geraakt. Deze keer betreft het Spvgg Erkenschwick uit het Ruhrgebied. De club zal vanavond een Rettungsspiel spelen tegen bekerfinalist Borussia Dortmund.

http://www.rettungstäter.de/

De club staat al langer op mijn lijstje om te bezoeken, hopelijk kan dat 18 mei tegen Westfalia Herne.

Nu kijk ik op www.groundhopping.de en daar zie ik dat SSV Ulm ook in zwaar weer zit:

http://www.rettetden.ssvulm1846.com/

Deze club heeft binnen een week € 350.000,= nodig.

Waarschijnlijk zullen er nog wel meer Duitse clubs zijn die in financieel zwaar weer zitten en ben benieuwd hoe dat volgend seizoen zal zijn als de nieuw te vormen competities van start gaan.


Joost

Zag vandaag in 11 Freunde dat nadat Darmstadt 98 in de handen van nieuwe eigenaren was gekomen, ook de fiscus een briefje had gestuurd. Of ze even 2 miljoen achterstallige belastingen wilden betalen. Ook Lübeck heeft het niet zo breed.

hgrm

Het was te verwachten. Veel clubs hebben hun hand overspeeld om de 3. Liga bzw. de Regionalliga te halen. En nu is het janken...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op apr 08, 2008, 22:49:51
Het was te verwachten. Veel clubs hebben hun hand overspeeld om de 3. Liga bzw. de Regionalliga te halen. En nu is het janken...

Spvgg Erkenschwick en Uerdingen konden de 3. Liga dit seizoen sowieso niet halen, voor hun is/was het hoogst haalbare de nieuw te vormen 4. Liga.

Rinus A.

Ik zag dat Darmstadt vandeweek een rettungsspiel verloor van FC Hollywood: 5 - 11....

Opbrengst wordt verdeeld tussen Darmstadt en het tevens lijdende Ulm.

Maroboduus

Hier een schitterende foto van de met 19.800 toeschouwers uitverkochte "Böllenfalltor" in Darmstadt, deze week vlak voor de match tegen FC Bayern München.



Wedstrijd werd zelfs live op TV uitgezonden door de Hessische Rundfunk. Heb overigens nergens vernomen dat een deel van de opbrengst van deze pot ook SSV Ulm 1846 ten goede zou komen...

Neem aan dat Darmstadt nu langzaam aan wel gered is. Tenslotte zijn ze gepromoveerd naar de Regionalliga en hebben ze nu al meerdere benefietwedstrijden gespeeld (o.a. tegen Mainz 05). Voor juli staat er nog een zgn. "Hessen Cup" op het programma; een vriendschappelijk toernooi waaraan naast Darmstadt ook de Kickers uit Offenbach en SV Wehen-Wiesbaden deel zullen nemen. En sinds gisteravond staat Darmstadt 98 in de finale van de Hessenpokal. Als ze die tegen Viktoria Aschaffenburg weten te winnen, spelen ze volgend jaar mee in de DFB-Pokal, wat financieel ook wel weer e.e.a. op zal leveren.

Rinus A.

Citaat van: Maroboduus op mei 15, 2008, 09:40:36
Wedstrijd werd zelfs live op TV uitgezonden door de Hessische Rundfunk. Heb overigens nergens vernomen dat een deel van de opbrengst van deze pot ook SSV Ulm 1846 ten goede zou komen...

Het was oorspronkelijk een rettungsspiel voor Ulm, maar omdat die de wedstrijd organisatorisch niet rond konden krijgen, besloot men dat Darmstadt Bayern zou ontvangen en de helft van de opbrengsten mocht behouden.

TeeZee

Citaat van: Maroboduus op mei 15, 2008, 09:40:36
Hier een schitterende foto van de met 19.800 toeschouwers uitverkochte "Böllenfalltor" in Darmstadt, deze week vlak voor de match tegen FC Bayern München.

Ik vind de lichtval op de grootste onoverdekte tribune zo mooi. Geeft een zomeravondgevoel, en omdat het Duits is doet het me terugdenken aan die mooie zomer van 1988.

Maroboduus

SV Darmstadt 98 is ondanks oa. de promotie naar de Regionalliga en plaatsing voor de DFB-Pokal nog altijd niet geheel gered. Mede daarom staat er voor aanstaande zaterdag wederom een "Benefizspiel" op het programma. Om 18 uur is Bayer Leverkusen in de Böllenfalltor te gast. De week erop staat dan de reeds aangekondigde Hessen Cup met Kickers Offenbach, FSV Frankfurt en SV Wehen Wiesbaden op het programma.

hgrm

Met Bayer Leberhusten trek je toch geen volle zalen??
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Maroboduus

Goed, Leverkusen is en blijft toch een aansprekende naam in het Duitse voetbal. In dit specifieke geval komt daar nog eens bij dat de nieuwe trainer van de pillendraaiers ene Bruno Labbadia is en dat is toevallig net de bekendste (voetbal)zoon van de stad Darmstadt. De man begon er zowel zijn carriere als speler en later als trainer. Het is weliswaar puur toeval, want dit affiche stond al gepland voordat Labbadia als trainer aan werd gesteld, maar het zal voor de Lilien-fans de wedstrijd zeker "das gewisse etwas" mee geven.

Maroboduus

Gisteren dook in de media ineens weer het verhaal op dat ondanks alles wat er de afgelopen maanden gebeurd is, de SV Darmstadt 98 nog altijd niet helemaal gered zou zijn. Sterker nog, "Insolvenz" dreigt weer en hoewel dat niet direct het definitieve einde van de club zou betekenen, betekend dat wel dat de club dan direct als eerste degradant in de Regionalliga Süd vast zal komen staan en men volgend jaar in de Hessenliga uit moet komen. Ik kan me voorstellen dat dat eventueel dan wel de definitieve doodsteek voor de club zou betekenen.
Ironisch genoeg spelen de Lilien binnenkort zelf een benefietwedstrijd bij het zieltogende SV Erzhausen, een club die enkele jaren geleden nog in de Oberliga Hessen speelde, maar nu op sterven na dood is. Darmstadt roept al haar supporters op om deze match bij te wonen.

Hier meer omtrend de actuele problemen van SV Darmstadt 98:
http://www.hr-online.de/website/rubriken/sport/index.jsp?rubrik=18294&key=standard_document_36164732&tl=rs

Maroboduus

Afgelopen maandag was Bayern München te gast bij 1. FC Kaiserslautern. Bayern trad met alle beschikbare "sterspelers" aan en laat het overgrote deel van de opbrengsten van deze match aan de thuisclub, dit puur om de noodlijdende vereniging een handje te helpen. Het is mijn club niet, maar ik vind het toch weer een mooi gebaar. Bayern won trouwens in een bijna uitverkocht huis met 0-2.

Stadionhopper

Hoe vaak komt Kaiserslautern nog aan het licht met financiele perikelen? De club zit al jaren met een wanbeleid.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

SV Darmstadt 98 is inmiddels met de zoveelste actie bezig. In de thuiswedstrijd tegen SSV Ulm 1846 op zaterdag 7 maart a.s. wil men het (Duitse) toeschouwersrecord in de vierde divisie breken. Dat staat op dit moment nog op 14.020 (ik neem aan dat dat nog uit de tijd stamt dat de Oberliga de vierde divisie was, hoewel het mij lichtelijk verbaasd dat het dit seizoen in de Regionalliga nog niet is verbroken). Inmiddels zijn er ruim 4.000 tickets verkocht. Allerhande prominente toeschouwers worden er verwacht en men hoopt voor de wedstrijd zoveel mogelijk verschillende nationaliteiten met de eigen vlag het veld op te kunnen laten lopen. Goed, voor meer info kijk en lees www.sv98.de.