Hoofdmenu

DB-Angebote

Gestart door AthleticHolanda, okt 12, 2008, 21:52:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

http://www.bahn.de/p/view/preise/aktionspreis/dauer_spezial.shtml

Voor €29 door heel Duitsland, inclusief ICE... denk dat ik binnenkort maar eens iets ga plannen...

Stadionhopper

Citaat van: AthleticHolanda op okt 12, 2008, 21:52:57
http://www.bahn.de/p/view/preise/aktionspreis/dauer_spezial.shtml

Voor €29 door heel Duitsland, inclusief ICE... denk dat ik binnenkort maar eens iets ga plannen...

Dit aanbod geldt al meer dan een jaar, het wordt steeds weer verlengd...
Denk eraan dat je op tijd boekt, hoe dichter bij de datum, hoe duurder het weer wordt.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Citaat van: Dennis1981 op okt 12, 2008, 22:38:23
Dit aanbod geldt al meer dan een jaar, het wordt steeds weer verlengd...
Denk eraan dat je op tijd boekt, hoe dichter bij de datum, hoe duurder het weer wordt.


Is dat zo ja?

Het is me anders pas de afgelopen weken opgevallen, hebben ze een nieuwe marketing-campagne gestart ofzo dan?

Stadionhopper

Citaat van: AthleticHolanda op okt 13, 2008, 19:19:33
Is dat zo ja?

Het is me anders pas de afgelopen weken opgevallen, hebben ze een nieuwe marketing-campagne gestart ofzo dan?

De herfstvakantie, de naderende feestdagen, altijd interessant om het weer even aan de mensen te laten weten...

Deze actie loopt al een hele tijd, net zoals voor 29 euro naar Zwitserland/Oostenrijk.... (zelf in 2006 nog gedaan).
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

Die hele actie van de DB kun je "im grossen und ganzen" direct weer vergeten. Het lukt je nagenoeg nooit om zowel voor de heen- als de terugreis een ticket voor 29 euro te bemachtigen. Zeker op vrijdagen en zondagen is het onbegonnen werk. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar houd er rekening mee dat je uiteindelijk altijd weer meer betaald. Ik vind het vooral jammer dat de DB zoveel bombarie maakt rond een actie die absoluut niet transparent is. Het is voor niemand duidelijk hoeveel van die goedkope tickets per trein beschikbaar zijn en waarom er wél vaak nog tickets voor 59 of 69 ter beschikking worden gesteld, terwijl de 29 euro tickets zo goed als nooit zijn te boeken.

Hugo

Ik zit te broeden op een trip naar Ausburg. Dan een weekend dus met nog een andere wedstrijd.

Nachttrein is mij in 2004 naar Bayern/Unterhaching goed bevallen.

Vluchtige blik op de nachttrein leert mij dat kosten voor een retour met de nachttrein boven de € 300,- liggen. Dan kan ik beter met de auto gaan, zeker met meerdere personen. Iemand tips voor een goedkopere optie?

Joost

Citaat van: Hugo op dec 03, 2008, 09:35:21
Ik zit te broeden op een trip naar Ausburg. Dan een weekend dus met nog een andere wedstrijd.

Nachttrein is mij in 2004 naar Bayern/Unterhaching goed bevallen.

Vluchtige blik op de nachttrein leert mij dat kosten voor een retour met de nachttrein boven de € 300,- liggen. Dan kan ik beter met de auto gaan, zeker met meerdere personen. Iemand tips voor een goedkopere optie?
Vliegen?

Hugo

Citaat van: Joost op dec 03, 2008, 10:21:46
Vliegen?

Met AirBerlin vanaf Keulen naar Munchen? Die rekenen geen woekerprijzen. Maar als ik vanuit Friesland naar Keulen rij ben ik al bijna halverwege. Dat voordeel is voor mij veel minder.

Joost

Van Munster met Air Berlin valt toch ook wel mee?

AthleticHolanda

Citaat van: Hugo op dec 03, 2008, 09:35:21
Ik zit te broeden op een trip naar Ausburg. Dan een weekend dus met nog een andere wedstrijd.

Nachttrein is mij in 2004 naar Bayern/Unterhaching goed bevallen.

Vluchtige blik op de nachttrein leert mij dat kosten voor een retour met de nachttrein boven de € 300,- liggen. Dan kan ik beter met de auto gaan, zeker met meerdere personen. Iemand tips voor een goedkopere optie?

Waarom niet gewoon de dauerspezial gebruiken? Dan kan je voor 2x€29 op en neer als je nu boekt voor begin volgend jaar... bijvoorbeeld vrijdags heen en maandags terug.

Augsburg is trouwens zeker een 'must-see'.

Hugo

Citaat van: Joost op dec 03, 2008, 11:15:20
Van Munster met Air Berlin valt toch ook wel mee?
Munster is altijd nog 2,5 uur rijden. En dat ligt voor jouw ook niet zo gunstig, jij gaat toch ook mee.

Citaat van: AthleticHolanda op dec 03, 2008, 16:10:35
Waarom niet gewoon de dauerspezial gebruiken? Dan kan je voor 2x€29 op en neer als je nu boekt voor begin volgend jaar... bijvoorbeeld vrijdags heen en maandags terug.
Die kaarten zijn toch alleen geldig buiten het weekend? Dan ben je dus 4 hele dagen kwijt? Das mij net wat te lang.  Ja, ik eis veel.

AthleticHolanda

Citaat van: Hugo op dec 03, 2008, 17:10:50
Die kaarten zijn toch alleen geldig buiten het weekend?

Nee ook gewoon doordeweeks, moet je wel net een goed weekend uitzoeken wanneer de dauerspezial-angebote gelden... Maar er zal vast wel een weekend tussen zitten dat je voor €29 op vrijdag heen kan en voor dezelfde prijs op maandag terug.

Joost

Citaat van: Hugo op dec 03, 2008, 17:10:50
Die kaarten zijn toch alleen geldig buiten het weekend?

Citaat van: AthleticHolanda op dec 03, 2008, 20:39:59
Nee ook gewoon doordeweeks

Het wordt er allemaal niet duidelijker op.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op dec 04, 2008, 09:14:47
Het wordt er allemaal niet duidelijker op.

Sorry even een leesfoutje :-).

Voor de duidelijkheid, volgens mij gewoon zowel op werkdagen als in het weekend. Of ze nog beschikbaar zijn is iets anders.

Als je op www.db.de gewoon gaat plannen (Reiseauskunft - Fahrkarten linksboven) en dan linksonder suche starten komt het er vanzelf achter te staan.

RKSVW


Feit is dat je ver vantevoren moet gaan boeken.
Vanaf Eelde kun je helaas niet naar Bayern vliegen.
Als je een week of 2 vantevoren boekt zijn vaak de €59 aanbiedingen nog geldig dus dan kan je voor €108 p.p. op en neer.
Niet goedkoop maar wel comfortabeler dan het hel stuk in 1 keer te rijden.
Ik raad eigenlijk aan met zijn tweeen te rijden en een goedkoop hotelletje te zoeken en nog wat wedstrijden in de lagere liga's erom heen te plannen. Dan lonen de extra kosten en rit zich tenminste.
----------------
Now playing: Black Sabbath - Hole In The Sky
via FoxyTunes