Staantribune Groundhopdag 30 maart 2019

Gestart door Jim, jan 17, 2019, 16:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

#45
Ik zou weleens aan Van Zweden willen vragen of hij inderdaad de 92 + 4 nationale stadions bedoelde.

Nik

Citaat van: TeeZee op mrt 25, 2019, 16:27:23
Ik zou weleens aan Van Zweden willen vragen of hij inderdaad de 92 + 4 nationale stadions bedoelde, maar ik heb geen zin om al die politieke voorkeuren van hem te moeten lezen (wat je er gratis bij krijgt op twitter).

Ik zal het hem eens vragen. Heb hem regelmatig gesproken voor ChampionshipNieuws over Swansea.

TeeZee

Vraag hem dan meteen welke wedstrijd zijn "96" voltooide (+datum). En als het een nationaal stadion betrof, welke clubwedstrijd de laatste daarvoor was.
Thanks :-)

Hugo

Citaat van: TeeZee op mrt 25, 2019, 13:57:16
.... Vanaf de 5e divisie is het amateur (Nonleague), al zijn er ook daar wel clubs die fullprof zijn.

In de 5e divisie (Conference) is 95% van de clubs full-prof. Zelfs in de Conference South = 6 divisie zijn er 3 clubs die werken met fullprofs: Woking, Torquay United en Billericay Town. Maar dat heeft niks met '92 te maken ;-)

Nik

Citaat van: TeeZee op mrt 25, 2019, 18:05:36
Vraag hem dan meteen welke wedstrijd zijn "96" voltooide (+datum). En als het een nationaal stadion betrof, welke clubwedstrijd de laatste daarvoor was.
Thanks :-)

Dit is zijn (letterlijke) reactie;

"Nog sterker. Ik was de eerste. Had in 1987 alles gedaan. Wrexham was afgekeurd vanwege mislukken foto's. En toen later nog terug geweest onder andere tegen het Nederlands elftal"

Heb je hier wat aan?

TeeZee

Citaat van: Nik op mrt 26, 2019, 09:10:51
Dit is zijn (letterlijke) reactie;

"Nog sterker. Ik was de eerste. Had in 1987 alles gedaan. Wrexham was afgekeurd vanwege mislukken foto's. En toen later nog terug geweest onder andere tegen het Nederlands elftal"

Heb je hier wat aan?
Weinig.

Het lijstje dat ik heb gemaakt heeft de volgende opbouw:
Naam - datum eerste wedstrijd - thuisclub - ground thuisclub - uitclub - uitslag - leeftijd tijdens eerste wedstrijd
datum 92e - thuisclub - ground thuisclub - uitclub - uitslag - leeftijd tijdens tweede wedstrijd

Bij John kan ik het gedeeltelijk invullen:

John - Sat 11 Feb 1978 - Chelsea - Stamford Bridge - Man Utd - 2-2 - 15
Bron: Kick and Rush van Tom van Hulsen, het hoofdstuk "Een penvriend in Swansea".
Hierin staat het volgende citaat
"Mijn moeder haalde m'n vader over om mij, voor mijn 16e verjaardag, zo'n reis cadeau te geven en zo belandde ik met m'n vader in 1978 bij Chelsea-Manchester United. Geweldig was dat, 2-2..."
John is van 6 maart 1962. Hij was dus bijna 16 bij zijn eerste wedstrijd.

In hetzelfde hoofdstuk ("Een penvriend in Swansea") staat ook: "Toen ik 26 jaar was had ik alle 96 stadions in Engeland al een keer bezocht". Als we even vergeten dat Tom van Hulsen dit had moeten corrigeren, als bekend kenner van het Engelse voetbal, dan zou John zijn 92 in de periode 6 maart 1988 - 5 maart 1989 voltooid moeten hebben.

Dus of zijn 1987 klopt niet, of het verhaal in het boek klopt niet helemaal. Maar, misschien klopt het wel als de officieuze voltooiing bij Wrexham in 1987 was en de officiële met gelukte foto's (blijkbaar dienden die als bewijsmateriaal) in de periode 6 maart 1988 - 5 maart 1989. Het is heel eenvoudig om uit te zoeken wat het precies is, als John nog de tegenstander van Wrexham weet. Het liefst tijdens de officiële voltooiing én tijdens de officieuze.

Het klinkt nu alsof ik iemand ontzettend aan het controleren ben, maar het is puur mijn wens om dit lijstje zo goed mogelijk te krijgen. Een lijstje waar ik vervolgens niks mee doe, ik vind het gewoon leuk om te zien welke wedstrijden anderen als begin en eind hadden. Een ding is zeker, hij was de tweede. Maar het zou wel kunnen dat hij de eerste was met een officiële oorkonde, waar ik nog nooit van gehoord had. Ik ben ook benieuwd waar de foto's aan moesten voldoen. Moest je herkenbaar in beeld met je kaartje en de krant van die dag, met het stadion duidelijk zichtbaar op de achtergrond? Nogmaals, ik vraag dit uit oprechte interesse.

TeeZee

In zijn eigen biografie staat dat hij in 1989 naar Wales v Nederland ging in Wrexham, maar dat die wedstrijd niet goedgekeurd werd omdat het geen Engelse partij betrof. Dat is conform mijn eigen regels haha.

Joost

Citaat van: TeeZee op mrt 26, 2019, 10:27:38

In hetzelfde hoofdstuk ("Een penvriend in Swansea") staat ook: "Toen ik 26 jaar was had ik alle 96 stadions in Engeland al een keer bezocht". Als we even vergeten dat Tom van Hulsen dit had moeten corrigeren, als bekend kenner van het Engelse voetbal, dan zou John zijn 92 in de periode 6 maart 1988 - 5 maart 1989 voltooid moeten hebben.
Ik vermoed dat John wel alle stadions bezocht heeft maar dat niet alle stadions met een wedstrijd bezocht zijn.


Nik

Jullie maken er wel werk van zeg!
Ik heb John de link van het topic gestuurd en gevraagd of hij zelf zou willen reageren..

TeeZee

Update:

13/04/1985 Ruud V @ Hereford
??/??/1987 John van Z @ Wrexham?
30/04/1988 Johannes de B @ Walsall
05/11/1994 Eric v/d P @ Northampton Town
16/10/1999 Peter van K @ Scunthorpe United
03/04/1999 Eric van D @ Darlington
30/03/2002 Paul van M @ Tranmere Rovers
19/04/2003 Han van E @ Oldham Atletic
07/05/2005 Peter B @ Yeovil
24/02/2007 Ad P @ Yeovil Town
31/08/2013 Joris v/d W @ Port Vale
02/04/2018 Jan H @ Forest Green Rovers
16/03/2019 Thom Z @ Notts County

Jan H had hiermee de laagste gate (2869) tijdens een 92e ooit, een laagterecord dat op "naam" van Ruud V stond (3412). Ikzelf blijf de enige met een 0-0 tijdens de 92e, tenzij John er eentje zag bij Wrexham.

TeeZee

Citaat van: Nik op mrt 26, 2019, 10:39:11
Jullie maken er wel werk van zeg!
Ik heb John de link van het topic gestuurd en gevraagd of hij zelf zou willen reageren..
Hij noemt in zijn boek ook ene René van G die bezig was met de 92. Heeft die hem ooit voltooid? Kent iemand hem?

TeeZee

Verder uit zijn biografie:

"Snel even voor een paar pond een kaartje kopen voor het uitvak en vervolgens erin en eruit. Ter plekke ging je op de foto als je weer in een stadion kwam waar je nog niet geweest was. Met het kaartje of programmaboekje als bewijs dat je er was geweest."
"Ik was 27 jaar toen ik mijn speld van 96 te pakken had en beretrots."
"Het was enorm genieten van alles: de wedstrijden, de stadions, de sfeer."

"Één keer keurde 96 een duel van mij af. Dat gaf een heel gedoe, want ik dacht eerst dat er sprake was van kinnesinne, omdat ik niet uit Engeland kom. Het Nederlands elftal speelde in 1989 tegen Wales, in Wrexham. Deze wedstrijd werd niet goedgekeurd, omdat het geen Engelse partij betrof."

Deze wedstrijd was op 11 oktober 1989 (https://voetbalstats.nl/opstelnedxi.php?wid=459 met Helmut Kohl als scheidsrechter). Dus zijn speldje moet ergens in de periode 12 oktober 1989 - 5 maart 1990 bemachtigd zijn.

TeeZee

http://www.ninetytwoclub.org.uk/nineq.htm

Lees eens "rule 9".

Rule 4 vind ik te zwak. Ik zou zo'n wedstrijd niet tellen.
Rule 5 voldoe ik niet aan.
Rule 6 vind ik te zwak. Ik zou dat soort wedstrijden niet meetellen.
Rule 8 voldeed ik eerst niet aan, maar is geschrapt.

Maar misschien wel aardig om als nieuw doel te stellen om ooit eens aan deze regels te voldoen...

FCT1980

Citaat van: TeeZee op mrt 26, 2019, 11:36:04
http://www.ninetytwoclub.org.uk/nineq.htm

Hoe serieus neem je jezelf dan? Ik vind dit echt heel eng.
Heb zelf nu bij 37 Engelse clubs een wedstrijd gezien en heb evenzoveel stadions zonder wedstrijd bezocht. Gewoon lekker naar binnen wandelen en praatje maken met de groundsman of medewerker achter de balie. Die mag je niet tellen volgens de regels en dat doe ik dan ook maar niet. Maar who the fuck bepaalt wanneer een wedstrijd telt en dat een interland bijvoorbeeld niet mee tel? Dat is toch gewoon eng of ben ik de enige die dat vind?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

TeeZee

Ik denk dat binnenkort de groundhoppolitie bij jou op de stoep staat, want dit soort buitensporig recalcitrant gedrag is natuurlijk ontoelaatbaar.