Extreme football tourism

Gestart door Breda, mei 26, 2013, 13:06:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Breda op feb 16, 2014, 23:41:36
Als je een (bij voorbaat kansloze) poging waagt de Nederlandse competitiestructuur uit te leggen aan een buitenlander, snap je des te beter dat het hoog tijd is deze waanzinnige indeling zaterdag/zondag te doorbreken.

In West II doen ze hier aardig hun best voor er zijn alweer een paar clubs die komend seizoen het zondagvoetbal vaarwel zeggen en naar de zaterdag gaan waaronder o.a. hoofdklasser Nieuwenhoorn. Over een jaar of 10 bestaat hier het zondag amateur voetbal niet meer.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ðe waan

Dat overstappen zie je vooral in regio's waar het zaterdagvoetbal dominant is. Bijvoorbeeld in de regio Zwolle zijn veel voormalige zondagclubs overgestapt (ZAC, Zwolsche Boys, KHC, Hattem). In West II lijkt nu sprake van een onomkeerbaar dominoeffect. Van de andere kant kun je dan zeggen dat je als één van de laatste zondagclubs juist een "unique selling point" hebt met nauwelijks concurrentie.

In andere regio's is overstappen vooral een wanhoopsdaad van kansloze clubjes uit de kelder.

Joost

In Limburg is er in de jaren 70 en 80 sprake geweest van lagere amateurs die op zaterdag speelden. Dat is een stille dood gestorven net als de twee gereformeerde clubs. COV in Geleen hield er in 1996 mee op, CSVT uit Heerlen fuseerde met een zondagvereniging die al op hetzelfde complex speelde en die club is er ook mee opgehouden.

Desalniettemin ben ik groot voorstander van het opheffen van de zaterdag / niet-zaterdagscheiding.

Joost

In Den Bosch zitten er ook twee die meedoen op zaterdag maar niet uitsluitend.

watergatehopper

Citaat van: Breda op feb 25, 2014, 22:59:48
Update afgelopen weekend

Lang van tevoren gepland, maar dat moet ook wel als je naar Anfield wilt; na Goodison Park, anderhalf jaar geleden, nu ook een wedstrijd in het stadion aan de andere kant van het park bijgewoond. Liverpool v Swansea, afgelopen zondag, was een echte spektakelmatch, dus ook nog eens waar voor het geld.

Het voorprogramma was zaterdagmiddag ook niet te versmaden. Stamford AFC spelen op het zevende voetbalniveau in een krakkemikkig stadionnetje. De degradatiekraker tegen Witton Albion was het aanzien meer dan waard. Met dank aan Hugo voor de tip.

En een slordige 1600 km verder weer thuis. Bijgaand een link naar de foto's:
http://extremefootballtourism.blogspot.nl/2014/02/england-liverpool-fc.html

Mijn complimenten voor de foto's. Super gaaf!
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

stadiongebod

Citaat van: Breda op feb 25, 2014, 22:59:48
Update afgelopen weekend

Lang van tevoren gepland, maar dat moet ook wel als je naar Anfield wilt; na Goodison Park, anderhalf jaar geleden, nu ook een wedstrijd in het stadion aan de andere kant van het park bijgewoond. Liverpool v Swansea, afgelopen zondag, was een echte spektakelmatch, dus ook nog eens waar voor het geld.

Het voorprogramma was zaterdagmiddag ook niet te versmaden. Stamford AFC spelen op het zevende voetbalniveau in een krakkemikkig stadionnetje. De degradatiekraker tegen Witton Albion was het aanzien meer dan waard. Met dank aan Hugo voor de tip.

En een slordige 1600 km verder weer thuis. Bijgaand een link naar de foto's:
http://extremefootballtourism.blogspot.nl/2014/02/england-liverpool-fc.html

Heerlijk stadionnetje van Stamford. Dat Anfield is dan wel een leuk toetje.

3434

Wist het zelfs niet van Lyon, dat is toch een apart stadion in mijn ogen. Een van de mooiere voor z'n capaciteit. Geen 13 in een dozijn.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Niels_Zitterd

Zo te zien heb je een prima weekend gehad!
Ik kwam van de week de index pagina op de site tegen en ben deze eens gaan doorbladeren voor inspiratie, je hebt ondertussen al een prachtige database met clubs opgebouwd!

watergatehopper

Citaat van: Breda op mrt 04, 2014, 21:23:55
Het carnavalsgeweld in Zuid-Nederland ontvlucht met een mooi weekend in Luxemburg en Oost-Frankrijk:

28/2 Koeppchen Wormeldange (na 19 (!) jaar terug op dit terrein, drietal foto's uit 1995 toegevoegd)
1/3 Nancy (derby tegen Metz)
1/3 Sochaux
2/3 Andrézieux-Bouthéon
2/3 Olympique Lyon (laatste seizoen in Gerland-stadion)

Foto's: http://extremefootballtourism.blogspot.nl/2014/03/france-olympique-lyonnais-1950-2014.html

Wat vond je van Nancy - Metz? Ik zou naar de heenwedstrijd gaan maar een vakantie weerhield me ervan. Ik heb destijds wel de wedstrijd op tv gezien en nu ook. Voor mijn gevoel leeft de derby meer in Metz dan in Nancy klopt dat?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper

Citaat van: Breda op mrt 05, 2014, 13:04:21
Het leeft aan beide kanten wel. Op viaducten boven de snelweg hingen zowel bij het uitrijden van Metz richting Nancy als bij het binnenrijden van Nancy grote dundoeken met precies dezelfde tekst: "Tuez-les", letterlijk: "Vermoord ze", beschilderd in de respectievelijke clubkleuren. Een spandoek met precies dezelfde tekst was opgehangen in één van de Nancy-vakken in het stadion. Er was enorm veel politie op de been en het aantal supporters in het uitvak was minimaal gehouden (zie foto's), ongetwijfeld uit veiligheidsoverwegingen. Andere spandoeken van Nancy verwezen naar de concurrentie tussen de beide steden in Lotharingen (ook zichtbaar op één van de foto's).

Anderzijds zaten op de hoofdtribune, waar ik de 1e helft een plaatsje had, volop Metz-supporters die ook juichten bij de 0-1 en door het overige publiek op geen enkele manier onheus bejegend werden. Het Nancy-publiek is vriendelijk en nam de nederlaag gelaten op. De eigen spelers kregen na afloop een warm applaus voor de geleverde inspanningen. Ik kan moeilijk vergelijken met Metz, omdat ik daar was in een seizoen toen de club bijna onderaan stond in 2e klasse en slechts een paar duizend supporters naar het stadion trokken.

Ok bedankt! Ik denk dat ik volgend seioen naar Metz zal gaan. Helemaal als ze promoveren, maar die kans wordt steeds groter.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅


Cyclebob

#71
Een soortgelijk verhaal speelde bij Luchtbalboys:
http://samverhaert.blogspot.nl/2010/03/de-luchtbalboys.html en verdere link.
Ik moet er steeds aan denken elke keer als ik langs de zes torens in Antwerpen Noord rij.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Hugo

Den Booze United is ook briljant _o_

cafebac

Prachtige foto's van Jambes Breda! Die 'bakjes' tegenover de main stand zijn exact dezelfde als in Waremme is het niet?

cafebac

Citeerbut things have run slightly out of control

Beste Breda, je bent de controle inmiddels volledig kwijt, is het niet?





(Overigens worden je fotorepo's wel steeds beter)