Amateurs 2013/2014

Gestart door Bier und Bratwurst, okt 09, 2013, 18:57:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joost

Tegenwoordig klopt niet, het gaat om betalingen over de periode 2003-2008.

Cyclebob

Maar gelukkig hebben we de foto's nog...!  (sneer naar landskampioenschap WKE zondagamateurs)
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Citaat van: Terranova op apr 11, 2014, 12:12:31
Triest en erg jammer. Helaas is het schijnbaar tegenwoordig normaal in het amateurvoetbal...

Het is ook wel een bepaald slag clubs dat het betreft.
Ik noem:
*Young Boys
*Glanerbrug
*Turkiyemspor
*WKE

Wat mij betreft allemaal uit de categorie: opgeruimd staat netjes.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op apr 11, 2014, 12:58:33
Het is ook wel een bepaald slag clubs dat het betreft.
Ik noem:
*Young Boys
*Glanerbrug
*Turkiyemspor
*WKE

Wat mij betreft allemaal uit de categorie: opgeruimd staat netjes.

Dat is wel erg kort door de bocht. Je vergeet overigens Vinkenslag in dat rijtje met clubs.
Maar net als Vinkenslag is WKE geen club die vanuit het niets een paar goede jaren had. WKE speelt al sinds eind jaren 70 op heel hoog niveau, Vinkenslag deed dat tussen 1989 en 2010.

WKE heeft niet alleen een eerste maar in totaal 4 seniorenteams en 10 jeugdteams waarbij ieder niveau vertegenwoordigd is.

FC_Emmen

De verwachting is dat ze opnieuw gaan beginnen in de 5e klasse.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Sebastiaan_W

Citaat van: FC_Emmen op apr 11, 2014, 14:05:04
De verwachting is dat ze opnieuw gaan beginnen in de 5e klasse.

Wel een leuke staantribune nu, zag ik bij Onze Club.

ðe waan

Citaat van: Terranova op apr 11, 2014, 12:12:31
Fiscus vraagt faillissement aan voor WKE

Is dat wel zo? Op 25 april wordt de inventaris geveild. Van een faillissementsaanvraag is mij niks bekend. Nog los van het feit dat er kennelijk geen steunvordering is. WKE is wel zo slim geweest om behalve de fiscus iedereen te betelen.

Sebastiaan_W

En ook het Leidse UVS stopt met de zondagtak, dus waarschijnlijk een versterkte promotie voor de Hoofdklasse zondag.

http://www.tweenul.nl/nieuws/mogelijk-opnieuw-versterkte-promotie-naar-hoofdklasse

Joost

UVS speelt eerste klasse momenteel en gaat eventueel nacompetitie spelen. Daaruit zullen ze dan echt niet promoveren.
Merkwaardige keuze eigenlijk, hun zaterdagteam staat mee bovenaan in de 4e klasse!

CiteerHaaglandia opleidingsteam

Topklasser Haaglandia uit Rijswijk stopt na dit seizoen in principe ook met de zondagtak. Het eerste elftal wordt min of meer verpatst aan Soccerproof. Dat is een voetbalacademie voor spelers die ervaring hebben in het betaalde voetbal en topamateurs die graag prof willen worden. Door als Haaglandia in de topklasse op zondag te spelen krijgen deze spelers iedere week een behoorlijke tegenstander voor de kiezen.

Blijft merkwaardig want het blijft dus onder de vlag van Haaglandia en dus zijn ze gebonden aan de overschrijvingstermijn voor het amateurvoetbal.

ðe waan

#69
Ik mag toch hopen dat daar een stokje voor gestoken wordt. De Topklasse is geen speeltuin (althans, dat zou het niet moeten zijn).

Oud-profs kunnen overigens wel ieder moment overstappen naar een profclub als ze een profcontract aangeboden krijgen.

Joost

Citaat van: ðe waan op mei 01, 2014, 16:18:32
Ik mag toch hopen dat daar een stokje voor gestoken wordt. De Topklasse is geen speeltuin (althans, dat zou het niet moeten zijn).

Oud-profs kunnen overigens wel ieder moment overstappen naar een profclub als ze een profcontract aangeboden krijgen.

Het ligt inderdaad anders.
Een prof zonder contract mag tot 14 juli (ipv 14 juni) overgeschreven worden.
Een prof met contract mag zelfs tot 31 augustus aansluiten bij een amateurvereniging.

Althans zo was het afgelopen seizoen.

spons

Citaat van: ðe waan op mei 01, 2014, 16:18:32
Ik mag toch hopen dat daar een stokje voor gestoken wordt. De Topklasse is geen speeltuin (althans, dat zou het niet moeten zijn).

Oud-profs kunnen overigens wel ieder moment overstappen naar een profclub als ze een profcontract aangeboden krijgen.

Ik ben blij dat ze dat in de zondag topklasse doen en niet in de zaterdag topklasse
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ðe waan

Ik heb begrepen dat het geagendeerd is voor het eerstvolgende overleg tussen de clubs uit de topklasse.

Als dit mogelijk is, zou ik dat een heel slechte zaak vinden.

Sebastiaan_W

De fusie tussen Chabab en Blauw-Wit gaat toch niet door. 90% van de leden van Blauw-Wit is tegen.

ðe waan

Citaat van: witte leeuw op mei 01, 2014, 15:11:46
En ook het Leidse UVS stopt met de zondagtak, dus waarschijnlijk een versterkte promotie voor de Hoofdklasse zondag.

http://www.tweenul.nl/nieuws/mogelijk-opnieuw-versterkte-promotie-naar-hoofdklasse

Ze pakten de derde periode en hadden dus kunnen promoveren naar de hoofdklasse.  Kunnen ze zich nog bedenken?