Hoofdmenu

O ache El

Gestart door Joost, jan 27, 2009, 10:58:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Een, al ouder, verslagje van OH Leuven v R Antwerp FC in de Eindronde afgelopen seizoen, speciaal voor 'Breda'  foto's van de (volle) staantribune.

Afgelopen middag mocht ik samen met Stijn, Ben en Hoevenen Lion OH Leuven - R Antwerp FC bezoeken in de eindronde van de tweede klasse. Voor OHL al een wedstrijd van zeer groet belang, een nederlaag zou nog een jaar tweede klasse betekenen. Na een probleemvolle treinreis, dank ProRail, werd ik door Stijn opgepikt bij het station in Leuven waarna direct de kroeg werd opgezocht.

Een uur voor aftrap begaven wij ons naar stadion d'n Dreef. Ik had horrorverhalen gehoord en het uitvak ligt niet ideaal maar op deze zomerse middag was het er goed toeven. OHL miste twee belangrijke spelers voorin en dat was te merken. Na een aftastende beginfase kwam RAFC op voorsprong toen Utaka vrij op de keeper af mocht. Wat volgde was druk van OHL en een zeer teruggetrokken RAFC. Die druk wierp zijn vruchten af toen Baghdad erg fraai binnenschoot alleen was de bal uit de voorafgaande voorzet ruim over de lijn geweest. Enkele minuten later mocht Antwerp verdediger van Hemert met rood vertrekken wat de sfeer bij OHL nog beter maakte. Leuven wilde koste wat kost voor rust op voorsprong komen en gaf alles maar doelpunten vielen er niet.

Na rust was de boel omgezet bij Antwerp en leek het beter te staan, gek genoeg kreeg Leuven enkele prima kansen. Het doelpunt viel echter aan de andere kant waar een vrije schop tussen laatste lijn en keeper inviel en binnengekopt werd. Leuven drong daarna aan maar scoorde niet, rondom de 16-meter was het voetbal goed maar voorin miste er daadkracht.

Vanwege de drukte waren enkele Antwerpfans op de lege tribune geplaatst, omdat zij niet weg wilden gaan moesten de thuisfans, en ik wachten waardoor ik nog maar net de trein kon halen. Leuk stadionnetje, prima sfeer en leuke middag met dank aan de Leuven Lads.


Gare du Louvain


De hoofdtribune van opzij


Vak J, de overdekte staantribune


De hoofdtribune


Ongebruikte tribune, vandaag wel gebruikt




Vlak voor aftrap


Uitgang spelerstunnel plus het uitverkochte Antwerpvak op de achtergrond


De maffe mascotte, een zeer oude man die zich als kapo gedroeg voor het vak fanatieke fans




Feest na de 1-1


Mijns inziens het mooiste hoekje met terracing, bomen, kerk en lichtmast

Stadionhopper

Ben afgelopen zondag bij Oud Heverlee Leuven - FC Brussels geweest. Achter beide doelen staan nu overdekte zittribunes.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: Breda op jan 29, 2009, 00:10:36
Sorry voor de late reactie, maar de ontvangst van het forum was zo belabberd dat het eerder niet lukte om iets te posten. Dank voor de foto's!

En inderdaad, Dennis-V, ik heb twee andere stadiontoeristen gezien met fototoestel die staantribune lange zijde gingen staan. Was jij één van die twee?

Ten eerste ben ik Dennis1981;-)

Ja een van die twee was ik, met de witte jas aan.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper