Amateurwedstrijden

Gestart door Sebastiaan_W, mei 15, 2009, 08:39:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

14.05.2009 Luctor et Emergo - vv Reutum 3-1
beslissingswedstrijd kampioenschap 5e klasse A Oost (terrein STEVO, Geesteren)


Gisteren zag ik bij toeval dat de club met de prachtige naam Luctor et Emergo uit Almelo het moest opnemen tegen vv Reutum uit het gelijknamige dorp. Het betrof een beslissingswedstrijd om het kampioenschap in de 5e klasse A van de afdeling Oost. De wedstrijd zou worden afgewerkt bij STEVO te Geesteren.

Na lang twijfelen en ik toch niks beters te doen had besloot ik toch om tegen kwart voor 7 die kant op te rijden. Net na 7 uur kwam ik de buurt van Sportpark de Peuverweide en stond het al vol met auto´s. Ik nam niet de moeite om met de auto daar naartoe te rijden en parkeerde mijn auto in een grasstrook en liep naar het de ingang. Na het betalen van 2 euro entree mocht ik het Sportpark betreden. De wedstrijd was al een minuut of 6 bezig, omdat de aanvang 7 uur was en mij viel direct de publieke opkomst op. Ik schat dat er toch wel rond de 1500 toeschouwers op deze wedstrijd zijn afgekomen(volgens de clubsite van Lector et Emergo waren er 2000 toeschouwers) en dat voor een wedstrijd uit de 5e klasse. Het niveau viel me ook nog wel mee, maar dat zal wel komen door de publieke belangstelling. Dankzij 2 doelpunten aan het eind van de wedstrijd wist Luctor met 3-1 te winnen en mag zich kampioen noemen. vv Reutum mag zich gaan opmaken voor de nacompetitie.

Doordat dit me zo prima beviel zit ik eraan te denken om 23 mei naar het nacompetitieduel tussen DETO(Vriezenveen) en SDVB(Barneveld) te gaan.

Hieronder wat foto's van gisteravond.
















Joost

Citaat van: Breda op mei 15, 2009, 11:24:38
Tjezus, 1.500 man bij een vijfdeklaswedstrijd, dat is redelijk uniek! Dank voor dit mooie (foto)verslag. Ook ik wil meer amateurwedstrijden in de eigen regio gaan bekijken volgend jaar.
Uniek wil ik het niet noemen. Bij beslissingswedstrijden komen altijd veel man. Bij IBC v Gulpen vorige week was het aantal fans van Gulpen erg laag, slechts 200, anders waren er daar ook makkelijk 1500 geweest.

Rinus A.

Vandaag met britse gasten naar de bekerfinale West I geweest, Spakenburg-DOVO op het terrein van Spakenburg.

Meest boeiende was de hoofdtribune van IJsselmeervogels en een bitchfight tussen een DOVO-dame en een Blauwe dame.

Sebastiaan_W

23.05.2009 DETO - SDVB 4-2
nacompetitie 1e klasse D, Sportpark Het Midden(DETO, Vriezenveen)


23 mei stond het duel tussen DETO uit Vriezenveen en SDVB uit Barneveld op het programma. Deze 2 clubs moesten samen met SVZW uit Wierden in een minicompetitie uitmaken wie er een barrageduel tegen DOVO mocht spelen voor een plek in de hoofdklasse. Eerder had DETO uit bij SVZW in blessuretijd een 0-1 overwinning uit handen gegeven, doordat SVZW in de 94e minuut langszij kwam. Saillant detail: een paar dagen eerder speelden DETO en SVZW in Vriezenveen tegen elkaar, maar dan als competitieduel in de laatste speelronde van de 1e klasse D. Bij winst zou DETO kampioen zijn van de 1e klasse D, maar het werd een 0-0 gelijkspel en doordat CSV Apeldoorn een punt pakte in hun laatste competitiewedstrijd gingen hun er met kampioenschap vandoor.

SDVB had voor dit duel thuis met 3-2 gewonnen van SVZW, waardoor zij aan een gelijkspel genoeg hadden om zich te plaatsen voor het barrageduel met DOVO.

Op het laatste moment toch besloten om op deze zonnige middag naar Vriezenveen te rijden(voor mij 10 minuutjes met de auto). Naar schatting waren er een kleine 800 man op deze wedstrijd afgekomen, waarvan ook 100 tot 10 Barnevelders om hun team te ondersteunen. Bij opkomst van de spelers rende één van de SDVB supporters het veld op en zette een kip voor de scheidsrechter neer en de supporter liep weer rustig van het veld af. Door dit tafereel begon de wedstrijd een paar minuten later. De spelers van DETO lieten zich door dit gebeuren niet van de wijs brengen en binnen een half uur stond het 3-0, waar het ook wel 5-0 had kunnen staan.

De 2e helft kwam SDVB nog verrassend terug tot 3-2, maar  minuten voor tijd maakte DETO aan alle illussies van SDVB een eind door de beslissende 4-2 te maken. DETO plaatste zich door dit resultaat voor het barrageduel tegen DOVO. Deze wedstrijd is inmiddels ook gespeeld en na strafschoppen heeft DOVO zich voor nog een seizoen verzekerd van een plek in de hoofdklasse.

Foto's van het duel:











Sebastiaan_W

#4
01.06.2009 Stevo - Wijhe '92 1-0
finale nacompetie 2e klasse Oost, Sportpark Gagelman(De Zweef, Nijverdal)


Op 2e pinksterdag werd op het terrein van de Zweef in Nijverdal de finale van de play-offs van de 2e klasse Oost gespeeld. Het duel ging tussen Stevo uit Geesteren en Wijhe '92 uit het plaatsje Wijhe. Stevo, algeheel zondagkampioen in 1994, behaalde de finale door DIO '30 en AWC te verslaan. Wijhe '92 , speelde 5 jaar terug nog in de 5e klasse en is in 5 jaar tijd 3x gepromoveerd , haalde de finale door in de 1e ronde SDUOC te verslaan en in de 2e ronde te winnen van Beuningse Boys.

Tussen half 2 en kwart voor 2 vertrok ik vanuit Almelo richting Nijverdal en rond 2 uur was ik bij het sportpark van de Zweef. Doordat ik geen internet had(dat weekend waren ze met het spoor bezig en hebben ze een kabel losgetrokken. Sinds gister kunnen we weer gebruik maken van vaste telefonie en internet...) was ik in de veronderstelling dat de wedstrijd een aanvangstijd had van half 3, maar dit bleek dus 2 uur te zijn. Gelukkig werd de wedstrijd uitgesteld vanwege de grote toestroom van het publiek.

De sfeer zat er goed in op het sportpark van de Zweef en bij opkomst van de spelers werden er aardig wat fakkels afgestoken en ook het aanwezige publiek zorgde voor een leuke sfeer. Beide clubs hadden ook aardig wat fans meegenomen en er waren naar schatting 2500 tot 3000 toeschouwers. De wedstrijd zelf was vrij slecht, maar de spanning was om te snijden. Stevo had het betere van het spel en creëerde ook enkele kansen. In de 2e helft wist Stevo de 1-0 te scoren en dit bleek uiteindelijk genoeg te zijn om deze wedstrijd winnend af te sluiten. Door dit resultaat promoveert Stevo naar de 1e klasse.

Foto's van de wedstrijd: