Wat moet er bij jullie gebeuren om weer wat schwung in de club te krijgen? Ik herinner me uit vergane tijden een altijd goed vol zittend stadion en een team dat leuk voetbalde bovenin.
Spelers die wat langer dan een jaar blijven, beetje attractief voetbal, spelers die wat voor elkaar over hebben, beetje vechtlust, een trainer die niet als een zoutzak op een stoel hangt maar nuttig coacht onder een wedstrijd (alleen maar schreeuwen helpt ook niet tenslotte), sowieso een trainer die wat ervaring heeft met profs is wel een begin, een trainer die spelers motiveert en beter weet te maken en spelers die niet als zakkenvullers langs komen maar die zin hebben om een potje te voetballen en die ook na 89 minuten nog geloven in een overwinning.
En dat zag ik vanavond allemaal terug, tot de 0-1. Die viel na 14 seconden.
Zolang er bij Emmen ieder seizoen 15 nieuwe spelers komen, een stel jeugdspelers van Heerenveen komt die denken beter te zijn dan de hele godganse Jupiler League (waar ze die arrogantie vandaan halen, geen idee), een beleid gevoerd wordt met aanstellen en ontslaan van trainers waar je niet goed van wordt en er vanuit de club he-le-maal NIETS gedaan wordt om te pogen supporters naar het stadion te lokken met bijvoorbeeld aanbiedingen qua seizoenkaarten ipv alles steeds maar duurder te maken; zolang Emmen dit huidige beleid door blijft voeren blijft de dalende lijn gewoon doorgaan en bestaat Emmen over een jaar of 5 niet meer, misschien als Topklasser, maar of er dan nog toeschouwers komen, denk het niet.
Als RBC Sandor Popovics een kans wilde geven, waarom kunnen jullie dan niet eens Ben Hendriks, Jaap Verhoef of Theo Verlangen polsen?
De huidige trainer, Griever, is 12 jaar geleden al eens trainer van Emmen geweest.
Ik ben nog steeds voorstander om Griever dit seizoen af te laten maken als trainer en dan volgend seizoen Jan de Jonge aan te stellen als manager, naar Engels idee. Geen gezeik meer met een TD en trainer, maar gewoon 1 technische man. Als JdJ niet wil mag Hennie Spijkerman ook direct terugkomen voor eenzelfde functie.
Maar Emmen kennende plukken ze weer een trainer van een middenmoot hoofdklasser weg die totaal geen ervaring heeft bij de profs, over een aantal maanden is het vertrouwen weg en daarna volgt alras weer ontslag.
Van de laatste 8 trainers van Emmen zijn er 5 ontslagen (Griever, de Jonge, Hamstra, Sinkgraven, Jan van Dijk), 1 is opgestapt omdat hij zijn doelstelling niet haalde (Krabbe) en 2 zijn danwel naar een andere club gegaan (Spijkerman) of kregen geen contractverlenging (Olde Riekerink). Een goede naam voor trainers hebben we niet meer.
De enige 2 die ik vanuit de amateurs wel bij Emmen wil zien zijn Hans Kraaij jr en André Paus. Beide hebben echter geen diploma voor een profclub.