Groundhoppers in het nieuws

Gestart door Breda, sep 27, 2010, 20:15:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FCT1980

Ik ben naar aanleiding van het artikel overigens wel benieuwd hoe ver je bent met je 92 Han!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

3434

Citaat van: rrcg1899 op aug 29, 2013, 12:05:15
Leuk en interessant artikel, denk niet dat je veel hebt gezegd dat ik niet kan beamen. En zeker wat dat toeristische betreft, kan ik je volledig volgen, één van mijn topgroundhops was zo Alemannia Aachen (in het oude stadion), er was net kerstmarkt (normaal niet echt mijn ding, maar in Duitsland is het wel leuk), je kon ook de Dom bezoeken, een vriend historicus deed het verhaal binnenin, het is gewoon een leuke stad en dan die sfeer op die tribunes voor een wedstrijd op het tweede niveau met neerdalende vlokjes sneeuw, dat was schitterend. De wedstrijd was niet bijzonder, maar Alemannia won wel met een rake kopbal in de slotminuten. Vaak is het voetbal inderdaad maar een excuus om ergens heen te gaan waar je anders misschien niet zou gaan.

Toevallig  Aachen vs Nürnberg? Bijna identiek verhaal.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

watergatehopper

Citaat van: LUFC op aug 29, 2013, 10:27:37
Als je Omonia Nicosia kan regelen, zou dat fijn zijn.

Uuhh.. neen die he ik niet. Het zijn vooral duitse, belgische, franse en engelse sjaals
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper

Citaat van: Meester op aug 28, 2013, 21:45:05
Heb je ook wedstrijdsjaals, van die dubbele ?
Mocht je die hebben, dan (indien mogelijk) een overzichtje, dan kan ik kijken of er toevallig iets bij zit wat ik kan gebruiken.

Nee die heb ik niet. Altijd een beetje een hekel aan gehad eerlijk gezegd. Het zijn alleen clubsjaals en vooral uit landen als belgie, duitsland, engeland en frankrijk. Er zijn ook een aantal van fangroepen/ ultras uit italie als ik me niet vergis. Je merkt dat ze ver weg op zolder liggen ;)
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

cafebac

Ik mis nog FC Metz, Olympic Charleroi, Tilleur St Gilles en Verbr. Geel Meerhout. Toevallig hier iets van in de aanbieding?

Saltacampos

Citaat van: 3434 op aug 29, 2013, 14:20:28
Toevallig  Aachen vs Nürnberg? Bijna identiek verhaal.
Nee, was tegen Paderborn in 2.Bundesliga
Over land and sea

hgrm

Citaat van: FCT1980 op aug 29, 2013, 13:25:18
Ik ben naar aanleiding van het artikel overigens wel benieuwd hoe ver je bent met je 92 Han!

Als ik clubs tel (en dus geen rekening houd met nieuwe stadions) kom ik op:

Premier League: 18/20
Championship: 16/24
League One: 20/24
League Two: 19/24

Dus dat is 73/92


Houd ik wel rekening met nieuwe stadions:

Premier League: 14/20 (ManCity, Arsenal, Cardiff en Swansea vallen af)
Championship: 15/24 (Doncaster valt af)
League One: 17/24 (Colchester, Rotherham en Shrewsbury vallen af)
League Two: 17/24 (Chesterfield en Morecambe vallen af).

Zo blijven er 63/92 over.

De laatste jaren zijn er wel een aantal clubs afgevallen door degradatie naar de Conference die ik op enig moment wel heb kunnen meetellen: Aldershot, Barnet, Lincoln, Stockport, Grimsby, Hereford, Luton, Macclesfield, Boston
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

watergatehopper

Citaat van: cafebac op aug 29, 2013, 20:23:37
Ik mis nog FC Metz, Olympic Charleroi, Tilleur St Gilles en Verbr. Geel Meerhout. Toevallig hier iets van in de aanbieding?

Volgens mij heb ik die wel. Ik zal eens rondneuzen. Wordt vervolgt!
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

FCT1980

Citaat van: hgrm op aug 29, 2013, 23:34:52
Als ik clubs tel (en dus geen rekening houd met nieuwe stadions) kom ik op:

Premier League: 18/20
Championship: 16/24
League One: 20/24
League Two: 19/24

Dus dat is 73/92



Imposant rijtje hoor!!!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Verwijderd lid

Over sjaals gesproken ...

heb hier Zwarte Leeuw, Preusen Munster en GVVV nog liggen.
Mocht iemand interesse hebben, dan hoor/lees ik het wel.

Han

Circa twaalf jaar geleden kregen ik, de andere Han enTeeZee 'via een embryonaal Engelstalig voetbalforum, de voorloper van www.footballgroundguide.com  'kennis' aan en van elkaar.

Uiteindelijk zou dat leiden tot een aangenaam bezoek bij mij thuis van twee bescheiden en enigszins schuchtere lieden die op 'audiëntie' gingen bij een 'Engelandveteraan'. Ik weet niet (meer)  of ik destijds al de 92 had voltooid maar acht dat zeer waarschijnlijk.


Het zou niet bij een eenmalige ontmoeting blijven en ervaringen bleven uitgedeeld worden. Onze onderhuidse geestverwantschap zou zelfs leiden tot een bezoek van Han en Teezee aan de Nederlandse gemeentesecretaris van Blackpool voor 'field research' van mijn uiteindelijk nooit gepubliceerde historische 'levenswerk'.

Ik herken 'mijn' beleving in bovenstaand krantenrelaas. De rollen zijn inmiddels omgedraaid. Nu ging ík, al lezend, op audiëntie.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FC_Emmen

Een interview met Joris v/d Wier (Doing116)
http://www.omroepbrabant.nl/?epg/7822372/Onder+Ons.aspx
(komen wel eerst enkele andere items)
Bewerk bericht
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

hgrm

Leuk!
En zelfs nog te begrijpen ook met m'n steenkolenfrans...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen