Auteur Topic: Indeling Regionalliga  (gelezen 101626 keer)

Offline Jehoentelaar

• Groundhoppen kent geen divisie
Re: Indeling Regionalliga
« Reactie #270 Gepost op: aug 10, 2018, 13:13:06 »
Mooi kunstwerk met die quotes. :-)

Oberhausen heeft op het moment niet de ambitie om zo snel mogelijk te promoveren, maar doet het na de malaise van enkele jaren geleden wat behoudender aan. Geen slechte gedachte wat mij betreft. De nieuwe tribune aan de korte zijde is een kleine stap en met dergelijke kleine stappen gaat het daar geleidelijk aan verder. Promotie voor Alemannia acht ik niet reëel en hopelijk weten ze zelf ook dat ze hooguit een outsider zijn (maar vanuit die rol kun je nog steeds een eind komen). RW Essen is meestal de club van de grote mond en het vervolgens op de bek gaan, dus ik ben benieuwd wat daar gebeurt als de seizoensstart nu een keer wél goed is. Voor Wuppertal lijkt mij het sowieso niet toereikend.

In het zuidwesten komt Offenbach ook net uit een slepend financieel dal, dus hopelijk pakken ze het daar ook wat zorgvuldiger aan. In Mannheim is men nog steeds boos over de promotiefinales tegen KFC Uerdingen en die club heeft al vaker rare capriolen uitgehaald met uitspraken en dergelijke. Het is ook allemaal niet heel goed geweest voor het imago van Waldhof, al hoef je daar op het veld niet altijd wat van te merken.
Foto's en verslagen op https://www.facebook.com/jehoentelaar.

Twitter: @PreussenFanNL

Offline Jehoentelaar

« Reactie #271 Gepost op: okt 02, 2018, 12:47:25 »
Chemnitzer FC dendert lekker door: dertig punten uit tien competitiewedstrijden. Ondertussen is het intern nog steeds rommelig en zijn de donkere wolken boven het Stadion an der Gellerstraße nog lang niet verdwenen.

In het westen is Rot-Weiss Essen weer terug op aarde. De goede seizoensstart was even leuk maar inmiddels is de achterstand op Viktoria Köln alweer zeven punten. Zondag werd met 0-1 verloren tegen Alemannia Aachen, dat juist na een tergend langzame start weer enigszins op stoom komt.

Offline Ruudjeee

« Reactie #272 Gepost op: okt 03, 2018, 00:56:26 »
Chemnitzer FC dendert lekker door: dertig punten uit tien competitiewedstrijden. Ondertussen is het intern nog steeds rommelig en zijn de donkere wolken boven het Stadion an der Gellerstraße nog lang niet verdwenen.

In het westen is Rot-Weiss Essen weer terug op aarde. De goede seizoensstart was even leuk maar inmiddels is de achterstand op Viktoria Köln alweer zeven punten. Zondag werd met 0-1 verloren tegen Alemannia Aachen, dat juist na een tergend langzame start weer enigszins op stoom komt.

Inderdaad, de competitie in het westen is maar moeilijk te volgen af en toe. Iedereen kan van iedereen winnen zo lijkt het.

Offline Jehoentelaar

« Reactie #273 Gepost op: okt 03, 2018, 10:49:54 »
Het is met name dit seizoen best een rommeltje inderdaad. Ik ga er echter van uit dat het Viktoria Köln dit jaar lukt om de 3.Liga te bereiken.

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
  • Geslacht: Man
« Reactie #274 Gepost op: okt 03, 2018, 11:27:56 »
Op de één of andere manier heeft Viktoria altijd wel een zwakke periode. Ik denk dat het nog heel spannend gaat worden en ik vlak het tweede van Dortmund, Essen, Oberhausen, Aachen en Wuppertal ook nog niet uit.

In Bayern heeft München II weer de gebruikelijke bliksemstart, maar die zakken meestal ook wel weer weg. Alsof ze niet willen promoveren. Met Schweinfurt en Burghausen zitten er twee ex-tweedebundesligisten op het vinkentouw.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Offline Jehoentelaar

« Reactie #275 Gepost op: okt 05, 2018, 12:44:25 »
Schijnt dat men bij FC Bayern inderdaad niet zo happig meer is op 3.Liga. Maar wellicht is die mening inmiddels bijgesteld.