Even een andere discussie.
...
Wat bedoelen ze precies met tegen het moderne voetbal?
http://www.tegenhetmodernevoetbal.nl/?page_id=8Dat bedoel je denk ik?
Overigens kijk ik toch iets anders tegen het ultra-gebeuren aan. Ze vinden zichzelf inderdaad misschien wel te belangrijk maar van de andere kant gebeurt er tenminste wat. Het voetbal dat ik zie is vaak toch om te huilen dus gaat mijn aandacht op zo'n momenten uit naar andere dingen. Als ik dan bij bv. NEC ben waar het hele stadion doodstil naar het veld zit te staren dan zakt de moed me echt in de schoenen en ga ik maar eten halen of op nog onzinnigere dingen letten...
Neem dan een KFC, ook daar is het voetbal niet om aan te zien. Ze spelen op allerlei dorpsvelden in Niederrhein en wanneer er dan tijdens saaie fases in de wedstrijd op het veld niets gebeurt dan kijk ik liever naar ultra's die bezig zijn met wat dan ook i.p.v. publiek zoals bij bv. NEC.
De ultra's worden op dit forum vrijwel altijd negatief afgeschilderd, deels terecht maar in mijn ogen ook deels onterecht. In veel stadions is zonder ultrasfeer helemaal geen sfeer. En wanneer ik af en toe wel eens met een 'ultra' spreek dan blijken ze helemaal zo erg niet en eigenlijk alleen maar vrij onschuldig meer sfeer te willen brengen.
Wanneer je dan een stadionverbod krijgt als je een fakkel afsteekt komt er terecht weerstand ik...
Ontopic: ik sluit me graag bij de eerste post van hgrm aan.