Ook in België kom je ze tegen, zoals hier in het Stade du Pairay van Seraing. 24 februari 2007.

De kleine tribune van het Lohrheidestadion van Wattenscheid doet erg denken aan een Elascon, hoewel ik niet zeker ben of het een echte is. In ieder geval zit de tribune niet vol voor de wedstrijd tegen Aachen II op 18 oktober 2008.

Capelle-Barendrecht ging op 17 april 2010 om het kampioenschap van de hoofdklasse. Veel volk dus op de been.

Het stadion van Dudelange werd juist verbouwd toen ik er langs kwam. Hoewel de tribune een stenen onderbouw heeft, is de afkomst niet te verbergen....

....zeker niet aan de achterkant.

Bij RVVH in Ridderkerk (30 oktober 2010, tegen GVVV) is duidelijk te zien dat de tribune op pootjes staat.

Hoogeveen heeft een heus stadion met terracing rondom en een mooie Elascon hoofdtribune. Op 20 maart 2011 is het één van de laatste kansen om het stadion in huidige vorm te zien, in de derby tegen WKE. Volgend seizoen wordt er gebouwd aan een nieuw stadion dat in 2012 klaar moet zijn.

Op zoek naar het oude Heracles-terrein kwam ik het veld van Rietvogels uit de Almelose wijk De Riet tegen. Met prachtige tribune. 10 april 2011.

Op dezelfde dag speelde Quick'20 tegen Achilles'29 in het stadion dat ook wel 'de kleine Kuip' wordt genoemd. Hoewel het ijzerwerk door panelen aan het oog onttrokken wordt, is de Elascon onmiskenbaar.