Auteur Topic: Wekke - foto's en verslagen  (gelezen 215210 keer)

Online wekke

• Geslacht: Man
Re: Wekke - foto's en verslagen
« Reactie #675 Gepost op: aug 18, 2019, 20:08:31 »
18-08-2019 RUS Rebecquoise - Lyra Lierse 2-0, Beker van België

Over mijn wedstrijdbezoek kan ik zeer kort zijn. Gestoken door een wesp vlak voor de aftrap en een half uur later zat ik op de spoedafdeling door een allergische reactie. Hebben we dat ook eens meegemaakt :D

Blijkbaar 2-0 verloren tegen een sterker Rebecq. De wedstrijd werd ontsierd door opstootjes en lag zelfs even stil omdat de scheidsrechter niet wilde verder voetballen zolang er twee Vlaamse vlaggen hingen.

Online Saltacampos

« Reactie #676 Gepost op: aug 21, 2019, 22:31:12 »
18-08-2019 RUS Rebecquoise - Lyra Lierse 2-0, Beker van België

Over mijn wedstrijdbezoek kan ik zeer kort zijn. Gestoken door een wesp vlak voor de aftrap en een half uur later zat ik op de spoedafdeling door een allergische reactie. Hebben we dat ook eens meegemaakt :D

Blijkbaar 2-0 verloren tegen een sterker Rebecq. De wedstrijd werd ontsierd door opstootjes en lag zelfs even stil omdat de scheidsrechter niet wilde verder voetballen zolang er twee Vlaamse vlaggen hingen.
Amai da's minder...
Een scheidsrechter die niet wil laten voetballen omdat er twee Vlaamse vlaggen hangen, only in Belgium, in welk reglement staat dat ?
Enfin, al eerder gehoord dat de supporters van Lille OSC, die over heel Frankrijk en Europa hun Vlaamse Leeuwen zonder probleem meenemen, ze op bezoek bij Anderlecht niet mochten laten zien, maar de onverdraagzamen zijn echt wel gewoon de Vlamingen hoor.
Het belangrijkste voetbal is het amateurvoetbal

Online wekke

« Reactie #677 Gepost op: aug 22, 2019, 08:30:17 »
Blijkbaar ging het verhaal iets verder. De Lyra Lierse supporters moesten aan de linkerkant van het veld (achter de dugouts) plaatsnemen en achter het doel hingen supportersvlaggen en 2 Vlaamse Leeuwen. Enkele geblesseerde spelers van Rebecq en hun gevolg stonden ook aan die linkerkant. De wedstrijd was al potig, vooral aan de kant van Rebecq, en bij een schandalige fout die altijd met rood had moeten worden bestraft, gingen de emoties de hoogte in. Tot daar het deel dat ik zelf gezien heb.

De spelers en hun vervolg zouden dan hebben reageerd. Enkelingen (zou om 2 man gaan) starten daarop anti-Waalse leuzen. Bij een volgende fout wederom van dat waarop het spel op de wagen zat. Scheidsrechter legt de wedstrijd stil en geeft de opdracht om de twee vlaggen te verwijderen of te staken met een 3-0 forfait nederlaag als gevolg. Dat is dan ook gewoon gebeurd. En de enkelingen die de boel mee op stelten hebben gezet, zijn erop aangesproken en zullen ook door de club worden gecontacteerd.

Absurd van die scheidsrechter natuurlijk om zulke dingen te eisen. Het is al helemaal jammer dat de club zo in het nieuws komt en dat extreem rechtse figuren de heisa misbruiken.

Offline Nort

« Reactie #678 Gepost op: aug 22, 2019, 08:51:08 »
Mooi reisverslag Wekke! Ik ga volgende maand voor de 2e keer naar Zuid-Afrika, maar heb slechts een week tijd om rond te reizen. Maken een kort rondje via J'borg -> Swaziland -> Durban -> J'borg.

Online Saltacampos

« Reactie #679 Gepost op: aug 22, 2019, 14:01:26 »
Blijkbaar ging het verhaal iets verder. De Lyra Lierse supporters moesten aan de linkerkant van het veld (achter de dugouts) plaatsnemen en achter het doel hingen supportersvlaggen en 2 Vlaamse Leeuwen. Enkele geblesseerde spelers van Rebecq en hun gevolg stonden ook aan die linkerkant. De wedstrijd was al potig, vooral aan de kant van Rebecq, en bij een schandalige fout die altijd met rood had moeten worden bestraft, gingen de emoties de hoogte in. Tot daar het deel dat ik zelf gezien heb.

De spelers en hun vervolg zouden dan hebben reageerd. Enkelingen (zou om 2 man gaan) starten daarop anti-Waalse leuzen. Bij een volgende fout wederom van dat waarop het spel op de wagen zat. Scheidsrechter legt de wedstrijd stil en geeft de opdracht om de twee vlaggen te verwijderen of te staken met een 3-0 forfait nederlaag als gevolg. Dat is dan ook gewoon gebeurd. En de enkelingen die de boel mee op stelten hebben gezet, zijn erop aangesproken en zullen ook door de club worden gecontacteerd.

Absurd van die scheidsrechter natuurlijk om zulke dingen te eisen. Het is al helemaal jammer dat de club zo in het nieuws komt en dat extreem rechtse figuren de heisa misbruiken.
Mjah, dat soort conflicten hoort vaak bij het voetbal als het wat ruw is op het veld en heeft in mijn ogen niets met extreem-rechts te maken. Mensen zoeken dan gewoon iets waarmee ze kunnen provoceren of verbaal kwetsen en in Wallonië zal het al snel dat zijn. Tegenwoordig heeft men veel te lange tenen. Ik herinner me dat de supporters van La Louvière ooit op Racing Gent in het Frans zongen dat ze liever een aap waren dan een Vlaming. Waarop de fans van Racing massaal apengeluiden begonnen te produceren. Daar konden ze wel mee lachen en zo was het met wat tribunehumor allemaal opgelost.
Het belangrijkste voetbal is het amateurvoetbal

Online wekke

« Reactie #680 Gepost op: aug 23, 2019, 21:42:20 »
Mooi reisverslag Wekke! Ik ga volgende maand voor de 2e keer naar Zuid-Afrika, maar heb slechts een week tijd om rond te reizen. Maken een kort rondje via J'borg -> Swaziland -> Durban -> J'borg.

Thanks!
Jaloers. Die kant heb ik dus nog niet gezien. Al moet ik zeggen dat Namibië een veel mooiere indruk op me na liet dan Zuid-Afrika.

Online wekke

« Reactie #681 Gepost op: sep 01, 2019, 18:10:03 »
01-09-2019 Bilzerse Waltwilder - Lyra Lierse 3-1