Nochtans kan ik me de teleurstelling voorstellen. Ik stel me voor dat BX Brussels net zo'n club wordt als FC Charleroi: grote jeugdwerking, maar een eerste elftal zonder functie / supporters.
Degenen die hangen aan de naam 'RWDM' kunnen (nog steeds) terecht bij de heroprichting RWDM 2003 die in 4e provinciale speelt.Nochtans kan ik me de teleurstelling voorstellen. Ik stel me voor dat BX Brussels net zo'n club wordt als FC Charleroi: grote jeugdwerking, maar een eerste elftal zonder functie / supporters.
Zit er überhaupt nog ergens geld dan om een club te kopen? Ik neem aan dat het boek De Wolf nu ook gesloten is sinds hij de tent verkocht heeft?
Wel , die naam spreek ik niet meer uit , het is het groot man waarvoor ik veel respect heb maar wat hij nu doet op enkele weken? Eerst verkoopt hij Fc Bleid-Molenbeek aan dhr Kompany . Ik sprak hem hierover aan maar hij blokkeerde me direct via facebook wat zeer laf is . Bovendien is dit voor Michel een zeer winstgevende zaak , zelf blijft hij wel actief binnen "de club" . Een club kan je het echter niet noemen, eerst was er Fc Bleid-Gaume , nu Fc Bleid-Molenbeek en volgend jaar het nu al mislukte " BX Brussels" . Alle supporters spreken massaal hun ongenoegen uit maar ja .. We worden getroost dat er nog een 'RWDM' is in de Belgische 4 provinciale , de allerlaagste divisie ...
Waarom geen nieuwe club oprichten?Wanneer je een club koopt richt je bij de supporters daarvan juist dezelfde schade aan als jullie is aangedaan.
Waarom is BX een mislukt project? Zoals ik begrepen heb wil Kompany de club vanaf de grond opbouwen zonder problemen van vroeger mee te nemen. Juist met hem als Brusselse jongen als boegbeeld zou het project wel kunnen slagen.En dat er alleen een RWDM in 4e provinciaal is, dat is nogal een merkwaardige uitspraak. RWDM is schijnbaar alleen je club als die op nationaal niveau speelt?
Heeft RWDM2003 inmiddels zo weinig spelers en aanhang?Ik kan me herinneren dat er de eerste jaren nog wel redelijk draagvlak was onder de RWDM supporters
De eerste jaren viel dat best mee,.Nu loopt het volledig leeg met. het misluktetdd "RWDM' project . De supporters zijn het kostbeu om steeds te moeten veranderen van club...