Auteur Topic: Eerste divisie  (gelezen 109920 keer)

Offline Sebastiaan_W

• Geslacht: Man
    • Voetbal is meer dan gewoon een wedstrijd
Re: Eerste divisie
« Reactie #330 Gepost op: mei 28, 2014, 15:01:17 »
Jong FC Twente gaat mogelijk haar thuiswedstrijden afwerken bij ATC '65

http://www.tubantia.nl/regio/hengelo/jong-fc-twente-mogelijk-naar-veld-atc-65-1.4379945

Offline ðe waan

• "Latent groundhopper"
« Reactie #331 Gepost op: mei 30, 2014, 13:07:01 »
Citaat
De lijnen tussen beide clubs zijn kort, want FC Twente-voorzitter Joop Munsterman is tevens voorzitter van ATC.

Joop die moet overleggen met Joop, waar ken ik dat toch van?

Offline Sebastiaan_W

• Voetbal is meer dan gewoon een wedstrijd
« Reactie #332 Gepost op: mei 30, 2014, 13:33:13 »
Joop die moet overleggen met Joop, waar ken ik dat toch van?

Mooi hè!

Ik vind het in ieder geval beter, dan voor 200 man in het Epi Drost Stadion.

Offline maikelll043

« Reactie #333 Gepost op: dec 07, 2014, 11:44:46 »
Dit Seizoen ga ik hopelijk een paar stadions in de Jupiler afvinken

Afgevinkt:
29-04-2012 Parkstad Limburg Stadion (Roda JC)
18-02-2013 Stadion de Geusselt (MVV Maastricht)
14-10-2013 Phillips Stadion (Jong PSV)
15-12-2013 Seacon Stadion - de Koel (VVV-Venlo)
21-12-2013 Sportpark de Toekomst (Jong Ajax)
11-04-2014 Offermans Joosten Stadion (Fortuna Sittard)
13-04-2014 Mandemakers Stadion (RKC Waalwijk)
21-04-2014 Frans Heesen Stadion (FC Oss)
21-11-2014 Stadion de Vliert (FC Den Bosch)
06-12-2014 Lavans Stadion (Helmond Sport)

Planning:
21-12-2014 Goffertstadion (NEC Nijmegen)
06-02-2014 Spartastadion het Kasteel (Sparta Rotterdam)
13-02-2014 Stadion de Vijverberg (De Graafschap)
06-04-2014 Sportpark de Heikant (Achilles'29)
08-05-2014 Jan Louwers Stadion (FC Eindhoven)

Volgend seizoen:
Almere City
Jong FC Twente
FC Volendam
FC Emmen
SC Telstar

Offline voetbalfan

• B49/135
« Reactie #334 Gepost op: feb 08, 2015, 11:05:10 »
Ik heb enkele vragen voor de Nederlanders hier:
- Ik keek gisteren naar Studio Eredivisie en voor de wedstrijd van Twente zeiden ze dat Jong Twente door het slechte veld hun wedstrijd in Emmen heeft afgewerkt / moet afwerken, zijn ze in Twente van plan om Jong Twente ook in de toekomst in de Grolsch Veste te laten spelen of gaan ze eerder zoals Jong Ajax en Jong PSV hun wedstrijden op termijn afwerken in een 'eigen stadion'?

- Hoe zit het met RKC in de toekomst? Gaan zij investeren om zo snel mogelijk terug naar de Eredivsie te kunnen of gaan die (volgens de verwachtingen) nog enkele jaren in de Jupiler League spelen?

Offline Bier und Bratwurst

• Loat Goan!!
    • groundhopcollection
« Reactie #335 Gepost op: feb 08, 2015, 11:55:14 »
- Ik keek gisteren naar Studio Eredivisie en voor de wedstrijd van Twente zeiden ze dat Jong Twente door het slechte veld hun wedstrijd in Emmen heeft afgewerkt / moet afwerken, zijn ze in Twente van plan om Jong Twente ook in de toekomst in de Grolsch Veste te laten spelen of gaan ze eerder zoals Jong Ajax en Jong PSV hun wedstrijden op termijn afwerken in een 'eigen stadion'?

- Hoe zit het met RKC in de toekomst? Gaan zij investeren om zo snel mogelijk terug naar de Eredivsie te kunnen of gaan die (volgens de verwachtingen) nog enkele jaren in de Jupiler League spelen?

Wat betreft Twente kan ik je antwoorden dat voorlopig door de slechte grasmat even word uitgeweken naar een terrein elders. Jong Twente zal voorlopig wel in de Veste blijven spelen. De plannen liggen wel klaar om te verhuizen naar ATC'65 in Hengelo. Op sportpark Slangenbeek willen ze het hoofdveld van amateurclub ATC'65 (Derde klasse A zondag en club van voorzitter Munsterman) om te bouwen tot Jupiler League eisen waardoor de dames en Jong Twente daar kunnen voetballen. Echter alles staat en valt met het beschikbare geld omdat Twente in categorie 1 zit. Dus wanneer een en ander gereed is is nog niet geheel zeker. Een stadion op het trainingscomplex wat men eerder van plan was ,gaat definitief niet door evenals het gebruik van het FBK-stadion (Stadion Veldwijk).
 Van mij persoonlijk mag Jong Twente wel weer naar de beloften evenals Jong PSV en Ajax . Ik ben niet voor 2e teams in de Jupiler League, m.b.t. competitievervalsing naar de rest van de clubs.
Over RKC lijkt het me duidelijk dat ze voorlopig wel in de Jupiler blijven. Daar is helemaal geen geld.
« Laatst bewerkt op: feb 08, 2015, 11:58:36 door Bier und Bratwurst »
Het ene stadion is het andere niet!

Offline Joost

« Reactie #336 Gepost op: feb 08, 2015, 11:57:22 »

RKC is al jarenlang het speeltje van Ben Mandemakers die alle gaten in de begroting dichtte. Aangezien hij zijn handen er al jaren vanaf probeert te trekken hoef je daar geen investeringen te verwachten. Ze zijn in Waalwijk altijd goed geweest met een klein budget dus een promotie de komende jaren met beperkte middelen is heus niet uitgesloten.

FC Twente gebruikt in Hengelo een trainingsaccomodatie op Sportpark Veldwijk. De Grolsch Veste ligt overigens ook halverwege Hengelo en Enschede. Sportpark Veldwijk heeft ook het Fanny Blankers Koen Stadion waar jaarlijks de FBK Memorial gehouden wordt, het grootste atletiekevenement in Nederland. FC Twente heeft geprobeerd om dat stadion te gaan gebruiken voor het tweede team maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Er zijn ook geruchten geweest dat ze het terrein van ATC '65 zouden gaan gebruiken maar tot nu toe is er niets concreets. FC Twente heef took problemen met de financiën dus je hoeft daar geen investeringen van te verwachten.

Offline voetbalfan

• B49/135
« Reactie #337 Gepost op: feb 09, 2015, 18:16:20 »
Bedankt heren!

Offline Cyclebob

« Reactie #338 Gepost op: apr 23, 2015, 14:54:44 »
Iemand idee hoe Eerste Divisie er volgend jaar 2015/16 uit gaat zien? De 3 jong Elftallen en Achilles'29 zijn als 2-jarige pilot toegelaten. jong Twente stopt er vanwege financiële redenen sowieso mee. Wordt deze plek opgevuld, en waar speelt Achilles'29...?
Laatst bezochte nieuwe grounds/clubs, Buitenland: 05/07/19 Dinamo Minsk - BATE Borisov 1-2.  Binnenland 10/06/2019 Spero Elst - WAVV Wageningen 0-1

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #339 Gepost op: apr 23, 2015, 15:08:45 »
Achilles wil in de eerste divisie blijven, de tweede teams van PSV en Ajax ook zover ik weet.

Lienden wil niet promoveren, Kozakken Boys en Spakenburg hebben niks van zich laten horen. Dus ik vermoed dat de eerste divisie volgend jaar met 19 speelt. Tenzij de KNVB een profclub onder druk zet om in de eerste divisie te gaan spelen met het tweede.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Offline Jef400

« Reactie #340 Gepost op: apr 23, 2015, 15:54:34 »
Ik denk dat Vitesse II of AZ II erbij komt eerlijk gezegd.

Offline FC_Emmen

« Reactie #341 Gepost op: apr 23, 2015, 16:11:38 »
Vitesse wil er graag in maar de CED zit daar niet op te wachten en wil liever met 19 clubs door.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je ’t niet bedenken.'

Offline ALenstra

« Reactie #342 Gepost op: apr 23, 2015, 17:02:45 »
Is dat nu wel interessant voor Vitesse aangezien er geruchten zijn dat Chelsea de samenwerking met Vitesse stop zet?

Offline Joost

« Reactie #343 Gepost op: apr 23, 2015, 23:54:57 »
Ik denk dat in afwachting van het eventueel heroverwegen van de instroom dit nog wel even een vaag onderwerp blijft.

Offline Jehoentelaar

• Groundhoppen kent geen divisie
« Reactie #344 Gepost op: apr 24, 2015, 03:04:00 »
Negentien ploegen scheelt een beloftenteam (voordeel) maar zit tot de laatste speeldag wel met een ongelijk aantal gespeelde wedstrijden (nadeel). Maar goed, als de amateurs nog even niet thuis geven - begrijpelijk gezien de herintroductie van de Tweede Divisie een jaar (?) later - dan zal het wel plausibel zijn.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar