Auteur Topic: Eerste divisie  (gelezen 110031 keer)

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
  • Geslacht: Man
Re: Eerste divisie
« Reactie #345 Gepost op: apr 24, 2015, 09:10:55 »
Om het verhaal even uit te breiden:

In plaats van de 21 belofteteams die de KNVB voorzien/gedroomd had, hebben zich er maar 7 aangemeld om mee te doen in de amateurpiramide. Dus vallen er gaten:

In de tweede divisie komen 4 belofteteams, zoals gepland, en 7 teams uit elke topklasse (=18 totaal).
Het gat in de eerste divisie zal ook opgevuld worden, dus dan blijven er maar 2 teams over die in de topklasse instromen. Bovendien gaat de topklasse naar 18 teams. Er zijn dus zowel op zaterdag als op zondag 8 plaatsen over in de topklasse die via versterkte promotie uit de hoofdklasse gevuld gaan worden. Dit levert dus weer een gat van 8 plaatsen op in de zondaghoofdklasse en de zaterdaghoofdklasse.

De KNVB vindt dat de kwaliteit van de hoofdklasse geweld wordt aangedaan als dit gat wordt opgevuld met eersteklassers. Het voorstel is nu om het aantal hoofdklassen terug te brengen naar 2 maal 2 ipv 2 maar 3 maar dan wel van 16 ipv 14 ploegen.

Dus: nu zijn er 42 hoofdklassers per speeldag. Dat worden er 32. Dus dan moeten er (met het gat van 8 in gedachte) 2 extra degraderen per speeldag.

In mei neemt de KNVB een besluit en daarna zal ook de p/d-regeling bekend worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Offline Jef400

« Reactie #346 Gepost op: mei 28, 2015, 22:50:53 »

Offline Niels_Zitterd

« Reactie #347 Gepost op: jul 15, 2015, 23:04:13 »
Vandaag heeft Fortuna Sittard bericht gekregen van de KNVB dat men gepromoveerd is naar Categorie II van het licentiesysteem. Dit houdt in dat de club voorlopig behouden blijft voor het betaald voetbal!

Offline Rens Mansvelder

« Reactie #348 Gepost op: feb 26, 2016, 08:34:42 »
Vanavond bezoek ik de wedstrijd VVV - NAC Breda, iemand ervaring met parkeren bij De Koel?
Vorige wedstrijd: 24-04 Eintracht Frankfurt - Mainz 05 2 - 1(Bundesliga)
Volgende wedstrijd: 30-04 Antwerp - Eupen (Proximus League)

Offline Koning Kriel

« Reactie #349 Gepost op: feb 26, 2016, 09:17:39 »
Vanavond bezoek ik de wedstrijd VVV - NAC Breda, iemand ervaring met parkeren bij De Koel?

Ik heb mijn auto daar altijd vlakbij het stadion kunnen parkeren, wellicht wel omdat het een autocombi voor het uitvak was ;). Wat ik zag bij het rondrijden in de buurt lijkt parkeren mij daar voor het thuispubliek lastig.

Offline Joost

« Reactie #350 Gepost op: feb 26, 2016, 09:32:11 »
Probeer de Onderste Molenweg.

Offline Rens Mansvelder

« Reactie #351 Gepost op: feb 26, 2016, 09:41:57 »
Probeer de Onderste Molenweg.

Top! Bedankt voor de tip!
Vorige wedstrijd: 24-04 Eintracht Frankfurt - Mainz 05 2 - 1(Bundesliga)
Volgende wedstrijd: 30-04 Antwerp - Eupen (Proximus League)

Offline AthleticHolanda

« Reactie #352 Gepost op: feb 26, 2016, 14:49:28 »

Gewoon in de berm op de Kaldenkerkerweg, gratis en dichterbij kan niet.

Offline Jef400

« Reactie #353 Gepost op: mrt 01, 2016, 18:21:57 »
Ik wil Niels_Zitterd niet teveel kwetsen. Maar als ik de berichtgeving rond Fortuna in de gaten houd is het volgens mij toch einde oefening in Sittard. En dat zou toch enorm droevig zijn. Ze hebben nog niet genoeg geld en ze worden twee dagen aan het lijntje gehouden.

Offline watergatehopper

• http://www.watergatehopper.nl
    • watergatehopper
« Reactie #354 Gepost op: mrt 02, 2016, 08:53:50 »
Ik wil Niels_Zitterd niet teveel kwetsen. Maar als ik de berichtgeving rond Fortuna in de gaten houd is het volgens mij toch einde oefening in Sittard. En dat zou toch enorm droevig zijn. Ze hebben nog niet genoeg geld en ze worden twee dagen aan het lijntje gehouden.

droevig? Dat is een understatement. Zeg maar gerust diep triest! 

Offline Joost

« Reactie #355 Gepost op: mrt 02, 2016, 09:14:33 »

Waarom aan het lijntje gehouden?

Fortuna had een deadline waarop ze stukken moesten inleveren. Die is de commissie nu aan het beoordelen en daarna moet er een oordeel over vallen. Daar hangt het voortbestaan van de vereniging aan vast, dan kunnen ze dat beter de stukken goed analyseren en een gefundeerd oordeel vellen in plaats van in 5 minuten de club weg te vagen.

Offline Niels_Zitterd

« Reactie #356 Gepost op: mrt 02, 2016, 09:52:40 »
De situatie  is uiterst precair. En Fortuna kan alleen maar naar zichzelf kijken.  Na eerdere grote saneer operaties is de organisatie hetzelfde gebleven. Niemand heeft lessen geleerd uit het verleden. Ook als het nu wederom goed komt is er binnen een aantal jaar hetzelfde aan de hand indien er in de organisatiestructuur niets veranderd.
Hoe erg ik het ook vind.

Offline Olav

• 023 On Tour
Play-offs Jupiler League
« Reactie #357 Gepost op: mei 01, 2018, 13:38:55 »

Offline Jef400

« Reactie #358 Gepost op: mei 01, 2018, 14:38:14 »
De situatie  is uiterst precair. En Fortuna kan alleen maar naar zichzelf kijken.  Na eerdere grote saneer operaties is de organisatie hetzelfde gebleven. Niemand heeft lessen geleerd uit het verleden. Ook als het nu wederom goed komt is er binnen een aantal jaar hetzelfde aan de hand indien er in de organisatiestructuur niets veranderd.
Hoe erg ik het ook vind.
Hoe fijn is het om dit nu terug te lezen en om te weten dat het goed is gekomen. Nog gefeliciteerd met de promotie.

Offline Vinnn

« Reactie #359 Gepost op: jul 27, 2018, 09:38:26 »
FC Den Bosch wordt dus overgenomen door een buitenlander. Kan iemand mij vertellen of dat voor Den Bosch een goed teken is met het oog op het voortbestaan?