Wij gaan Benfica - Porto doen het laatste weekend van april (voorzien de 26e).
waarop hoeven we te letten of te voorzien ?
Buiten die trams en liften nog iets speciaals te zien ?
Ik weet niet waar jullie appartementen precies zijn, maar ik had er 1 op 5 minuten lopen van Station Cais do Sodré ( een van de grootste metro/trein stations). Tegenover dit station zit ook een gebouw met allerlei eettentjes, en waar je dan in het midden gezamenlijk kunt eten. Iedereen kan dus kiezen wat hij wil en je kunt toch gezamenlijk eten. Vooral de toetjes waren daar erg lekker ( en redelijk goedkoop)
Belem is sowieso een bezoekje waard :) De pastel de Belem zijn bij veel winkels niet te eten ( vond ik) Maar de echte Pastel de Belem die je daar kon kopen bij het winkeltje ( wel 20 minuten in de rij staan) waren echt heerlijk. Verder kun je als je uitstapt binnen 5 minuten het stadion van Belenenses bereiken. Je kunt gewoon naar binnen lopen ( mocht je de precieze route beschrijving willen weten PM maar even want 1 kant van het stadion is maar open.) Vanuit het stadion heb je een prachtig uitzicht.
Mocht je een dagje strand doen: ( wat ik niet zou aanraden als je maar een paar dagen hebt)
Cascais en Estoril hebben de mooiste stranden. Vanaf Cais do Sodre rechtstreekste verbinding ongeveer 40 minuten. In Estoril zijn de bedjes goedkoper maar is verder vrij weinig te beleven ( ik ben nog wel naar het stadion van Estoril gelopen maar dat is niet echt aan te raden, 20 minuten bergop stoempen, maar bij Cascais heb je het voordeel dat je Wi-Fi hebt en het gebied eromheen heeft nog een klein centrum en een winkelcentrum ( niet te veel van voorstellen maar je bent er wel een uurtje zoet)