Auteur Topic: IJshockey  (gelezen 51510 keer)

Offline Nort

Re: IJshockey
« Reactie #90 Gepost op: sep 17, 2018, 13:52:26 »
Geen idee waar ik het moet vragen, daarom maar in dit topic. Iemand ervaring met het bezoeken van NFL, NBA, NHL in de VS? Welke sport is het leukste om te bezoeken qua sfeer? Ik heb zelf namelijk geen idee. Vind ze qua sport an sich allemaal wel interessant.
Ik ben bij twee NHL wedstrijden geweest (Washington Capitals & NY Islanders) en daar hing een 'typische' Amerikaanse evenementen sfeer. Kortom veel entertainment rondom de wedstrijd. Bij NY Islanders was een 'sfeervak', maar dat was allerminst serieus te nemen. Biertjes kun je beter vooraf nuttigen, gezien dat +- 10 Dollar per blik/glas moet kosten.

Kaartjes zijn overigens heel gemakkelijk via de clubsites te koop, al zijn kaarten bij een aantal clubs/wedstrijden wel extreem duur. Zo waren kaartjes van NY Rangers $150+, terwijl je bij NY Islanders voor drie tientjes al binnen was.

Offline Koning Kriel

• Geslacht: Man
« Reactie #91 Gepost op: sep 17, 2018, 13:58:41 »
Ik ben bij de New York Mets geweest (MLB) enorm eenvoudig om aan kaarten te komen en leuk om een keer mee te maken maar ik zie mezelf niet snel nog eens gaan (behalve op Fenway park of Wrigley field)

Offline ALenstra

« Reactie #92 Gepost op: sep 17, 2018, 14:05:10 »
Ik heb behoorlijk wat ervaring met bezoeken van wedstrijden in Noord Amerika. De sfeer in de stadions valt vaak wat tegen. Veel zaken die in Europa normaal zijn heb je niet in Noord Amerika. Al zie je wel steeds meer sjaaltjes, iets wat een paar jaar geleden ondenkbaar was. Hou er ook rekening mee dat clubs vaak met paperless ticketing werken: kaartjes op je mobiel laden.

Offline Jehoentelaar

• Groundhoppen kent geen divisie
« Reactie #93 Gepost op: sep 18, 2018, 11:21:12 »
Ik heb ooit MLB bezocht (NY Yankees - NY Mets). Dit duel is niet heel representatief omdat het stadion voor de helft met 'uitfans' gevuld was en er daardoor een leuke wisselwerking ontstond. Het gaat inderdaad veel om entertainment, maar als je onthoudt dat het bij vlagen een beetje een kermis kan zijn is het best leuk. Baseball kan wel ontzettend langdradig zijn zonder veel actie maar dat zit in de aard van de beestje.

In dezelfde week ook een duel in de MLS weten te bezoeken (NYRB - Colorado), wat een eigenaardige mix van Europese en Amerikaanse sportelementen bleek. Een kleine choreo bij een doelpunt i.p.v. bij de opkomst, pizzadozen bij de catering, dat soort dingen. Wel een leuke ervaring.

Zou zelf ook nog graag naar NHL en NFL willen, maar dat zal nog wel enige tijd gaan duren.
Foto's en verslagen op https://www.facebook.com/jehoentelaar.

Twitter: @PreussenFanNL