KAC Olen heeft eigenlijk nooit een goede opkomst gekend. Toen ze in 3e en 4e klasse speelden, ging ik regelmatig kijken en als er 50 Olenaars aanwezig waren dan zal het veel geweest zijn. Tegenwoordig is die belangstelling zelfs nog geringer. De derby KAC - Linda trekt ook zeer weinig publiek.
Op dat vlak doet Linda Olen het in sommige wedstrijden iets beter. In het seizoen 2011-2012 waren VC Herentals (circa 250 supporters) en in iets mindere maten SKS Herentals wel leuke wedstrijden. Maar dé wedstrijden van het seizoen waren toch tegen Blauwvoet Oevel. Zeker de heenwedstrijd in Oevel was het afgeladen vol met iets van een 500-600 supporters. Mede door enkele ludieke acties (de middenstip van Oevel was verdwenen en de winkel van één van de hoofdsponsors van Linda Olen werd ingepakt in de blauw-witte kleuren van Oevel) die ook de nodige media aandacht kregen, trok die wedstrijd naar provinciale normen veel volk. De terugwedstrijd was iets minder met circa 300 supporters.
Het seizoen 2012-2013 was dan weer een ware ramp qua opkomst. Veel onaantrekkelijke wedstrijden tegen godbetert Poppel, Loenhout, Nieuwmoer en consoorten. Thuis trok het nog gemiddeld iets van een 60 toeschouwers.
Wat de clubnaam betreft.. Ik heb me eigenlijk nog nooit afgevraagd waar 'Linda' eigenlijk van komt. Als ik nog eens naar een wedstrijd ga kijken, zal ik het eens vragen aan de bejaarden die wekelijks op post zijn.