Auteur Topic: Belgie  (gelezen 411985 keer)

Offline Saltacampos

• Geslacht: Man
Re: Belgie
« Reactie #2070 Gepost op: jun 06, 2018, 15:14:33 »
Nog een messteek bij voor de al zieltogende beleving in de nationale amateurreeksen, triest, triest, triest:

https://sporza.be/nl/2018/06/05/beloften-van-club-anderlecht-en-co-spelen-binnenkort-in-amateur/
Het belangrijkste voetbal is het amateurvoetbal

Offline Joost

« Reactie #2071 Gepost op: jun 06, 2018, 17:02:39 »
Nog een messteek bij voor de al zieltogende beleving in de nationale amateurreeksen, triest, triest, triest:

https://sporza.be/nl/2018/06/05/beloften-van-club-anderlecht-en-co-spelen-binnenkort-in-amateur/

In Nederland waren de plannen onzalig maar dit is nog wel een stap verder.

Ook maar gelijk een nieuwe reeks van 1e Amateur erbij met 9 Waalse ploegen. Daar spelen nu al dorpsclubs op veel te hoog niveau.

Offline Saltacampos

« Reactie #2072 Gepost op: jun 06, 2018, 20:21:15 »
In Nederland waren de plannen onzalig maar dit is nog wel een stap verder.

Ook maar gelijk een nieuwe reeks van 1e Amateur erbij met 9 Waalse ploegen. Daar spelen nu al dorpsclubs op veel te hoog niveau.
Die profclubs proberen gewoon het amateurvoetbal zo klein en irrelevant mogelijk te maken, dat doen ze al jaren en zo verlaten de toeschouwers massaal de stadions in die reeksen. Ik ken de situatie in Gent zeer goed, KAA Gent was al jaren aan het proberen om "samen te werken" met RC Gent, dat is twee jaar geleden met politieke bemoeienis (helaas) gebeurd. Resultaat: ze hebben een deel van de velden in Oostakker ingenomen om hun nieuw trainingscomplex daar te bouwen (met een heuse hoge zwarte Berlijnse muur tussen beide velden), het kunstgras is weggehaald en vervangen door natuurgras waar nu veel te veel op wordt gespeeld (RCG, KAAG "B", de dames van KAAG...). Van de beloftes om talentvolle jongeren bij RCG te stallen en te laten groeien is nooit iets in huis gekomen en nu zal KAAG "B" als een soort Trojaans paard misschien zelfs een reeks hoger in hetzelfde stadion spelen. Wat heeft RCG daarbij te winnen ? Helemaal niets, integendeel zelfs.
Ik hoop enkel dat RCG uiteindelijk in Oostakker wordt weggejaagd en misschien terug kan naar Gentbrugge, dan is het nog minstens daarvoor positief geweest, maar ik vrees dat het op termijn het einde wordt voor stamnummer elf.

Het belangrijkste voetbal is het amateurvoetbal

Offline headout

• Groundhop.nl
« Reactie #2073 Gepost op: okt 06, 2018, 09:47:02 »
Voor wie binnenkort naar Brussel gaat:
https://www.ad.nl/auto/anwb-waarschuwt-nederlanders-die-naar-brussel-gaan-boete-van-150-euro~a613e3dc/
Citaat
Sinds 1 oktober deelt Brussel boetes uit aan automobilisten die met een dieselauto van vóór 1997 (Euroklasse 1 of ouder) de zone inrijden. Maar ook schone auto's moeten geregistreerd staan.
Typisch, maar de registratiepagina is op het moment stuk...
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Offline Joost

« Reactie #2074 Gepost op: okt 10, 2018, 09:06:55 »
Het tragische verhaal van Patro Eisden;
https://hansvdw1.wordpress.com/2018/08/26/verhaal-over-patro-eisden-maasmechelen-in-de-morgen-van-zaterdag-26-aug-2018/

Er is wel beter nieuws voor Patro want er is een principe akkoord met de Zeeuwse-Iranier die ook FC Dordrecht, NAC en Roda wilde overnemen. En als dat beter nieuws voor je club betekend dan is het goed fout.

Offline wekke

« Reactie #2075 Gepost op: okt 11, 2018, 08:07:16 »
Gisteren is er in het Belgische profvoetbal een bom van jewelste ontploft. Benieuwd waar dit naartoe gaat. Vooral KV Mechelen krijgt nu de zwarte piet doorgeschoven.

Offline Joost

« Reactie #2076 Gepost op: okt 11, 2018, 16:32:24 »
KV Mechelen dat er met gestrekt been inging richting alles en iedereen in de degradatiestrijd is nu zelf de grote verdacht van matchfixing.

In totaal draait het om 3 zaken;
- Matchfixing door personen rondom KV Mechelen
- Verdachte transfers door Mogi Bayat
- Verdachte transfers door Dejan Veljkovic

Offline wekke

« Reactie #2077 Gepost op: okt 11, 2018, 19:36:33 »
KV Mechelen en Waasland Beveren zitten zwaar in de problemen. Bewezen match fixing staat gelijk aan een degradatie. Bovendien dreigt een schrapping als een meerderheid van het bestuur op de hoogte bleek te zijn.

Offline FCT1980

« Reactie #2078 Gepost op: okt 12, 2018, 08:01:43 »
KV Mechelen en Waasland Beveren zitten zwaar in de problemen. Bewezen match fixing staat gelijk aan een degradatie. Bovendien dreigt een schrapping als een meerderheid van het bestuur op de hoogte bleek te zijn.

Dat laatste is wel heel erg serieus. Alleen denk ik wel dat niet een hee club moet worden gestraft door de ellende die een paar mensen hebben veroorzaakt. Ik vergelijk het met de situatie bij ons (FC Twente). Een paar individuen hebben alles op het spel gezet en wij moeten daar als supporters voor bloeden.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Offline wekke

« Reactie #2079 Gepost op: okt 12, 2018, 08:15:44 »
Tot een schrapping zie ik het nooit komen. Enerzijds zie ik de KBVB een traditieclub zoals KV Mechelen nooit schrappen. Anderzijds moet je dan bewijzen hebben tegen een merendeel van het bestuur. Momenteel zouden er 4 personen rondom KV Mechelen in verdenking zijn gesteld, waarvan er 2 in de gevangenis zitten. 

Dat is ook het grote verschil tussen de zaak Ye en deze zaak. Bij de zaak Ye kon men nooit bewijzen dat het bestuur van Lierse op de hoogte was waardoor er ook nooit een sanctie voor de club is geweest. In deze zaak zou er wel bewijslast zijn tegen bestuursleden.

Als Lierse supporter heb ik dus ook een zaak van match fixing meegemaakt. Lierke plezierke werd prompt dé paria van het Belgische voetbal. Beschimpt en belachelijk gemaakt in elk stadion en het imago heeft zich nooit meer hersteld. KV Mechelen is dé rivaal en ik heb er een bloedhekel aan, maar dit wens ik ze absoluut niet toe.

Offline watergatehopper

• http://www.watergatehopper.nl
    • watergatehopper
« Reactie #2080 Gepost op: okt 12, 2018, 16:22:55 »

Echt zo jammer dit. Zoveel positiefs nog afgelopen zomer met het nationale team en dan nu dit. Zonde!

Offline Koning Kriel

« Reactie #2081 Gepost op: okt 15, 2018, 07:58:05 »
Dat laatste is wel heel erg serieus. Alleen denk ik wel dat niet een hee club moet worden gestraft door de ellende die een paar mensen hebben veroorzaakt. Ik vergelijk het met de situatie bij ons (FC Twente). Een paar individuen hebben alles op het spel gezet en wij moeten daar als supporters voor bloeden.

Welke straf heeft Twente gekregen dan waar jij als supporter last van hebt? De degradatie kwam door het wanbeleid (gebeurt bij meer clubs waarond mijn clubje Willem II). Het schrappen van een club zou wel heel drastisch zijn maar een degradatie lijkt mij een hele passende straf, hoe rot dat ook mag zijn voor de supporters.

Offline Joost

« Reactie #2082 Gepost op: okt 15, 2018, 08:53:58 »
Hoewel het natuurlijk een fopstraf was, is er wel een straf gegeven; Twente mag geen Europees spelen.

Offline rogo_breda

« Reactie #2083 Gepost op: okt 15, 2018, 09:11:32 »
Als die paar individuen zorgen voor goede spelers terwijl er eigenlijk geen geld is, en je daarmee kampioen wordt, staan de supporters toch ook te feesten?

Offline FCT1980

« Reactie #2084 Gepost op: okt 15, 2018, 11:34:28 »
Welke straf heeft Twente gekregen dan waar jij als supporter last van hebt? De degradatie kwam door het wanbeleid (gebeurt bij meer clubs waarond mijn clubje Willem II). Het schrappen van een club zou wel heel drastisch zijn maar een degradatie lijkt mij een hele passende straf, hoe rot dat ook mag zijn voor de supporters.

Daar zeg je het toch zelf al. Wanbeleid door een paar individuen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!