Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: KRCM1904 op jul 28, 2020, 15:44:56
Voor de clubs in de provincie Antwerpen zou dat betekenen 4 weken geen trainingen en geen wedstrijden.
Over de avondklok tussen 23u30 en 6u zullen we nog maar zwijgen.

Zou iemand dat gaan handhaven in Baarle Nassau/Baarle Hertog?


hgrm

Citaat van: KRCM1904 op jul 28, 2020, 15:44:56
Voor de clubs in de provincie Antwerpen zou dat betekenen 4 weken geen trainingen en geen wedstrijden.
Over de avondklok tussen 23u30 en 6u zullen we nog maar zwijgen.

De maatregelen zijn buitenproportioneel. Terwijl ieder weldenkend mens ziet dat de horeca en bijeenkomsten binnen de grootste oorzaak zijn, wordt de sport weer gepakt. Dit vraagt bijna om burgerlijke ongehoorzaamheid. Kunnen ze geen veld huren ergens in een andere provincie en daar trainen, bijvoorbeeld?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Mrmtty20

Voetbal Vlaanderen heedt beslist dat er ook terug oefenwedstrijden vanaf vandaag mogen plaatsvinden in Vlaanderen. Dit met een beperking tot 200 toeschouwers maar de club in kwestie kan hier zelf strengere maatregelen nemen.
De 1ste ronde van de beker start 30 augustus en de competities vangen aan het weekend van 19 en 20 september. Men volgt de origineel geplande kalender, wat concreet betekent dat ze direct beginnen op speeldag 3. Speeldag 1 en 2 worden later ingehaald.

Joost

De deelname van de reserves van Club Brugge zal volgens de Pro League enkel voor dit seizoen zijn;

CiteerOmdat er evenwel geen enkele amateurclub meer was met een licentie voor het profvoetbal, werd
er voor één seizoen geopteerd voor een U23-ploeg van een club die wel een licentie bezit. Op die
manier kon immers het licentiesysteem worden gevrijwaard en was er geen invloed op het
amateurvoetbal. Deze ploeg zal niet kunnen stijgen, noch dalen en zal geen recht hebben op TVgelden en dient op het einde van het seizoen terug uit 1B te verdwijnen.

Mokum1900

Zijn er in Belgie vooral in de lagere klasse (eerste amateur t/m 1ste provinciale ) nog pareltjes die moeten bezocht worden, aangezien we waarschijnlijk maar 4 keer naar Ajax kunnen dit seizoen, alle tijd om die oude bakken te bezoeken en , kan wel genieten van die stationnetjes zoals Lyra Lierse berlaa , enkele die al bezocht zijn : Zwarte Leeuw, Brechem Sport , City Pirates , Rc Gent , Lierse sk ,Lokeren, Sint Niklaas , Racing Mechelen, Diegem sport, het liefst rond Antwerp, Gent , Brugge, maar als het echt de moeite waard is wil ik er best verder voor rijden.
Waar je ook gaat ik volg je overal

hgrm

Ik zou als ik jou was beginnen om het België-subforum vaan voor tot achter door te lezen, daar kom je een hele hoop tegen.

Op het eerste gezicht heb je er in Vlaanderen al aardig wat gehad, maar de twee parels in Luik nog niet: Buraufosse in Tilleur (RFC Tilleur) en Stade du Pairay (RFC Seraing), al zul je bij die laatste even moeten wachten totdat er weer publiek wordt toegelaten in 1B.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Saltacampos

#2258
Citaat van: Mokum1900 op sep 07, 2020, 14:08:27
Zijn er in Belgie vooral in de lagere klasse (eerste amateur t/m 1ste provinciale ) nog pareltjes die moeten bezocht worden, aangezien we waarschijnlijk maar 4 keer naar Ajax kunnen dit seizoen, alle tijd om die oude bakken te bezoeken en , kan wel genieten van die stationnetjes zoals Lyra Lierse berlaa , enkele die al bezocht zijn : Zwarte Leeuw, Brechem Sport , City Pirates , Rc Gent , Lierse sk ,Lokeren, Sint Niklaas , Racing Mechelen, Diegem sport, het liefst rond Antwerp, Gent , Brugge, maar als het echt de moeite waard is wil ik er best verder voor rijden.
SCUP Jette en RRC Boitsfort in het Brusselse (Drielindenstadion), de tweede moet ik zelf ook nog bezoeken, maar ziet er geweldig uit op foto's
RFC Wetteren is ook nog wel OK, net als Evergem Center, Ronse (daar kan je tegelijk ook de oude bakken van FC Ronse en AS Ronse meepikken), Oudenaarde en Eeklo
KAV Dendermonde is een absolute aanrader
In West-Vlaanderen vind ik Gullegem een leuk stadion hebben en ook het oude stadion van Blankenberge is erg mooi als dat er nog is, ik hoor ook positieve geluiden over Heist aan Zee (zelf nog niet geweest). Knokke was vroeger een leuk stadion, maar is vernieuwd, dus kan verknald zijn.
Over land and sea

syntric

#2259
Citaat van: Mokum1900 op sep 07, 2020, 14:08:27
Zijn er in Belgie vooral in de lagere klasse (eerste amateur t/m 1ste provinciale ) nog pareltjes die moeten bezocht worden, aangezien we waarschijnlijk maar 4 keer naar Ajax kunnen dit seizoen, alle tijd om die oude bakken te bezoeken en , kan wel genieten van die stationnetjes zoals Lyra Lierse berlaa , enkele die al bezocht zijn : Zwarte Leeuw, Brechem Sport , City Pirates , Rc Gent , Lierse sk ,Lokeren, Sint Niklaas , Racing Mechelen, Diegem sport, het liefst rond Antwerp, Gent , Brugge, maar als het echt de moeite waard is wil ik er best verder voor rijden.

Alleen al in Brussel kan je makkelijk een dag of weekend spenderen, daar zijn er een hoop 'must sees' in mijn ogen: RWDM, Union, Jette, Ganzenvijver: tegenwoordig hockey maar wel oudste tribune van België en er werd de eerste officiële interland gespeeld, tenminste voor de FIFA toch, want die waren net opgericht, dus was het de eerste onder hun vleugels. Ook nog Bertelstadion (Vorst), dat van Saint-Josse is klein, maar zeer oude markante tribune en dan natuurlijk het enorme Drielindenstadion, slechts 1 keer zat dat vol als ik me niet vergis. Ook Crossingstadion is een mooie mix van oud en renovatie.
Groundhopper for life :-)

syntric

Citaat van: Saltacampos op sep 07, 2020, 14:37:38
SCUP Jette en RRC Boitsfort in het Brusselse (Drielindenstadion), de tweede moet ik zelf ook nog bezoeken, maar ziet er geweldig uit op foto's
RFC Wetteren is ook nog wel OK, net als Evergem Center, Ronse (daar kan je tegelijk ook de oude bakken van FC Ronse en AS Ronse meepikken), Oudenaarde en Eeklo
KAV Dendermonde is een absolute aanrader
In West-Vlaanderen vind ik Gullegem een leuk stadion hebben en ook het oude stadion van Blankenberge is erg mooi als dat er nog is, ik hoor ook positieve geluiden over Heist aan Zee (zelf nog niet geweest). Knokke was vroeger een leuk stadion, maar is vernieuwd, dus kan verknald zijn.

Blankenberge is er nog denk ik, wordt in de zomer gebruikt als parking. Dat van Wenduine aan de kust is ook erg leuk, omdat het effectief tussen de duinen ligt en het dichtste bij de zee. Knokke valt nog goed mee, de oude tribune is immers geintegreerd.
Groundhopper for life :-)

wekke

Citaat van: Mokum1900 op sep 07, 2020, 14:08:27
Zijn er in Belgie vooral in de lagere klasse (eerste amateur t/m 1ste provinciale ) nog pareltjes die moeten bezocht worden, aangezien we waarschijnlijk maar 4 keer naar Ajax kunnen dit seizoen, alle tijd om die oude bakken te bezoeken en , kan wel genieten van die stationnetjes zoals Lyra Lierse berlaa , enkele die al bezocht zijn : Zwarte Leeuw, Brechem Sport , City Pirates , Rc Gent , Lierse sk ,Lokeren, Sint Niklaas , Racing Mechelen, Diegem sport, het liefst rond Antwerp, Gent , Brugge, maar als het echt de moeite waard is wil ik er best verder voor rijden.

Leg je focus dit seizoen op 3e amateur B. Prachtige reeks vol derbies.

watergatehopper


Zojuist is bekend geworden dat KSV Roeselare de boeken dicht doet... :((
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Jef400

Met 200 man op de tribune red je het ook niet. Helaas wel gelachen met hun twontigtal fanatics dat ze in Lommel waren.

Hugo

Citaat van: watergatehopper op sep 11, 2020, 19:49:21
Zojuist is bekend geworden dat KSV Roeselare de boeken dicht doet... :((

Goed nieuws, Club Roeselare is de club van't stad :-)