Auteur Topic: Belgie  (gelezen 402585 keer)

Offline Cyclebob

• Geslacht: Man
Re: Belgie
« Reactie #2010 Gepost op: sep 18, 2017, 10:55:44 »
Gisteren langs Manage-RAAL, indrukwekkend aantal fanatieke supporters van La Lou.

En stel La Lou sympathisanten hebben de licentie van RCCF overgenomen en de club verhuist en vernoemd.

URS La Louviere-Centre is er ook nog steeds.

En oja, fans van het oude URS Centre hebben die club ook nieuw leven in geblazen in 4e provinciaal.
Laatst bezochte nieuwe grounds/clubs, Buitenland 01/09/18: Popest Leordeni - Rapid Bucuresti 1-1.   Binnenland 16/09/18: KFC-AGB 4-2.

Offline Saltacampos

« Reactie #2011 Gepost op: sep 18, 2017, 14:52:05 »
Gisteren langs Manage-RAAL, indrukwekkend aantal fanatieke supporters van La Lou.
Dat is vrij normaal, het laatste verblijf in 1ste Klasse is niet zo heel lang geleden en het blijft de belangrijkste club van een gemeente met 80.000 inwoners die altijd een fanatieke aanhang heeft gehad. Het is pas als een club echt lang niet meer in de hoogste afdeling raakt, dat het aantal supporters sterk vermindert, omdat er weinig tot geen aangroei is door jongere mensen. Enfin, het geval van bijvoorbeeld mijn club Racing Gent dus (1954 is wel heel lang geleden), met ook nog eens de concurrentie van een eersteklasser in dezelfde stad die met alle aandacht gaat lopen.
Het belangrijkste voetbal is het amateurvoetbal

Offline Freebird

« Reactie #2012 Gepost op: dec 26, 2017, 12:56:23 »
De clubs Verbroedering en Vrij Arendonk, uit respectievelijk 2e en 3e provinciale, beslisten om vanaf volgend seizoen als één fusieclub verder te gaan met de naam "KFC Arendonk Sport".

Verbroedering staat momenteel genoteerd in de middenmoot van 2e provinciale B, en als ze zoals verwacht (minstens) in die afdeling blijven, zou de nieuwe fusieclub vanaf volgend seizoen 2018-2019 ook daarin uitkomen.

Komt er dan een extra stijger? Misschien. U mag even meepuzzelen en kijken of we het juist hebben.
- Indien Vrij Arendonk aan het einde van dit seizoen in 3e provinciale zou blijven, dan zal er een extra stijger uit 4e provinciale komen, ongeacht of Verbroedering wel of niet uit 2e zou zakken, of eventueel naar 1e zou stijgen.

- Maar indien Vrij volgens de "gewone" parameters uit derde zou degraderen, dan is er in elk van de gevallen géén extra stijger uit 4e provinciale.

Offline syntric

« Reactie #2013 Gepost op: dec 26, 2017, 17:26:34 »
De clubs Verbroedering en Vrij Arendonk, uit respectievelijk 2e en 3e provinciale, beslisten om vanaf volgend seizoen als één fusieclub verder te gaan met de naam "KFC Arendonk Sport".

Verbroedering staat momenteel genoteerd in de middenmoot van 2e provinciale B, en als ze zoals verwacht (minstens) in die afdeling blijven, zou de nieuwe fusieclub vanaf volgend seizoen 2018-2019 ook daarin uitkomen.

Komt er dan een extra stijger? Misschien. U mag even meepuzzelen en kijken of we het juist hebben.
- Indien Vrij Arendonk aan het einde van dit seizoen in 3e provinciale zou blijven, dan zal er een extra stijger uit 4e provinciale komen, ongeacht of Verbroedering wel of niet uit 2e zou zakken, of eventueel naar 1e zou stijgen.
- Maar indien Vrij volgens de "gewone" parameters uit derde zou degraderen, dan is er in elk van de gevallen géén extra stijger uit 4e provinciale.

Verbroedering heeft nog heel leuk stadion maar men zal wel voor de modernere accommodatie opteren zeker?
Groundhopper for life :-)

Offline Freebird

« Reactie #2014 Gepost op: dec 30, 2017, 00:14:56 »
Verbroedering heeft nog heel leuk stadion maar men zal wel voor de modernere accommodatie opteren zeker?

Bij beide ploegen nog niet geweest, maar waarschijnlijk zal de moderne versie het wel halen. Weet ik weer waar naartoe binnenkort :)

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #2015 Gepost op: dec 31, 2017, 14:04:03 »
Bij beide ploegen nog niet geweest, maar waarschijnlijk zal de moderne versie het wel halen. Weet ik weer waar naartoe binnenkort :)

Het stadion van Verbroedering is de moeite waard. Echt zo'n gare ouwe bak zoals je alleen in België tegenkomt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Offline Hugo

• Cheese & Union
« Reactie #2016 Gepost op: dec 31, 2017, 16:35:09 »
Het stadion van Verbroedering is de moeite waard. Echt zo'n gare ouwe bak zoals je alleen in België tegenkomt.

Deze dus:
https://sites.google.com/site/cheeseanduniononline/Home/verslagen/arendonk-kerkstraat

Offline wekke

« Reactie #2017 Gepost op: jan 01, 2018, 16:47:20 »

Ik hoorde laatst dat ze het stadion van Verbroedering willen plat gooien. Blijkbaar wil het gemeentebestuur er al erg lang bouwgrond van maken.

Offline Freebird

« Reactie #2018 Gepost op: jan 02, 2018, 16:01:31 »
Toffe foto's Hugo, ik begrijp het helemaal. Knap!

Offline John Sleeuwenhoek

« Reactie #2019 Gepost op: jan 11, 2018, 15:03:18 »
Iemand enig idee hoe het Dudenpark van Union er momenteel bijligt?

Offline Sinjoor13

« Reactie #2020 Gepost op: jan 11, 2018, 20:59:21 »
Iemand enig idee hoe het Dudenpark van Union er momenteel bijligt?

Blijkbaar zijn ze zelfs nog niet begonnen aan de geplande verbouwingswerken... De jeugd/beloften spelen daar wel af en toe (wekelijks?) hun wedstrijden.

Offline syntric

« Reactie #2021 Gepost op: jan 11, 2018, 22:58:31 »
Volgens de laatste berichten zouden ze in februari beginnen en zou het 4 maanden duren
Groundhopper for life :-)

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #2022 Gepost op: jan 12, 2018, 09:58:06 »
Wat gaat er gebeuren?
Ik lees iets over twee nieuwe tribunes. Betekent dat dat er achter de goals tribunes komen? De hoofdtribune is een monument en zal niet vervangen worden maar ik vraag me wel af of de terracing er tegenover het overleeft....

Offline Kölsche Bosschenaar

• Bosschenaar
« Reactie #2023 Gepost op: jan 12, 2018, 10:39:09 »
Wat gaat er gebeuren?
Ik lees iets over twee nieuwe tribunes. Betekent dat dat er achter de goals tribunes komen? De hoofdtribune is een monument en zal niet vervangen worden maar ik vraag me wel af of de terracing er tegenover het overleeft....
Van wat ik begrijp komen er twee nieuwe tribunes achter de goals. In seizoen 18/19 zou Union weer terug keren naar het Dudenpark. Kan me echter niet voorstellen dat ze dat gaan halen. Het zal waarschijnlijk wel niet doorgaan. Het blijft Brussel.
« Laatst bewerkt op: jan 12, 2018, 11:03:48 door Kölsche Bosschenaar »
FC Den Bosch
1.FC Köln

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #2024 Gepost op: jan 12, 2018, 11:23:58 »
Ze zouden zo'n beetje nu moeten gaan bouwen.
Op de hoofdtribune zullen wel stoeltjes komen maar verder verwacht ik dat daar niet zoveel zal hoeven gebeuren.
De tribune tegenover de goal is al moderne terracing met hele hoop barriers dus dat zal ook wel meevallen.
En een paar eenvoudige tribunes achter de goal is ook zo gebeurd. Zie bijvoorbeeld Leuven of Darmstadt. Het staat er zo.

Wat ik me wel afvraag is waar ze de ruimte vandaan halen aan de -vanuit de hoofdtribune gezien- linker kant. Dat is volgens mij best krap.