Auteur Topic: Belgie  (gelezen 393902 keer)

Offline Nort

Re: Belgie
« Reactie #2040 Gepost op: mrt 13, 2018, 16:13:23 »
Is het zeker dat er deze zomer wordt verbouwd?
De curves achter het doel worden alvast gesloopt om met de bouwwerken te starten...

Offline Luccie

• Hopping Rob
« Reactie #2041 Gepost op: mrt 13, 2018, 16:16:11 »
De curves achter het doel worden alvast gesloopt om met de bouwwerken te starten...

Dat wordt dan op kort termijn een bezoekje plannen aan Berchem :)

Offline ricodejong4

• Geslacht: Man
    • Het Trapveldje
« Reactie #2042 Gepost op: mrt 13, 2018, 16:39:20 »
Ah thanks! Ben al meer gemotiveerd om te gaan zondag haha

Offline wekke

« Reactie #2043 Gepost op: mrt 14, 2018, 07:31:33 »
Ondertussen is Lierse overgebracht naar palliatieve zorgen. Supportersfederaties GeelZwart en YBA maakten gisteren bekend dat er minstens € 6 miljoen nodig is om volgend seizoen in 1B te kunnen starten. Beide groeperingen houden rekening met het verdwijnen uit het professionele voetbal en slaan de handen in elkaar om geld in te zamelen.

Als ik het allemaal zo hoor en lees dan zijn wij volgend jaar 1 of meerdere reeksen lager te bespeuren. En eerlijk, verlos ons na 15 jaar miserie gewoon uit ons lijden en laat ons in vereffening gaan.

Offline Nort

« Reactie #2044 Gepost op: mrt 14, 2018, 08:19:17 »
Ondertussen is Lierse overgebracht naar palliatieve zorgen. Supportersfederaties GeelZwart en YBA maakten gisteren bekend dat er minstens € 6 miljoen nodig is om volgend seizoen in 1B te kunnen starten. Beide groeperingen houden rekening met het verdwijnen uit het professionele voetbal en slaan de handen in elkaar om geld in te zamelen.

Als ik het allemaal zo hoor en lees dan zijn wij volgend jaar 1 of meerdere reeksen lager te bespeuren. En eerlijk, verlos ons na 15 jaar miserie gewoon uit ons lijden en laat ons in vereffening gaan.
Vervelende situatie, maar de achterban van Lierse is toch groot genoeg om (mocht het zover komen tot een 'faillesement') binnen enkele jaren weer terug te keren in het prof voetbal? Of zit ik er nu helemaal langs...

Offline Joost

« Reactie #2045 Gepost op: mrt 14, 2018, 08:51:50 »
Vervelende situatie, maar de achterban van Lierse is toch groot genoeg om (mocht het zover komen tot een 'faillesement') binnen enkele jaren weer terug te keren in het prof voetbal? Of zit ik er nu helemaal langs...

Lommel, een kleinere maar gezonde club gaat het dit seizoen zo te zien ook voor elkaar krijgen om terug te keren.

Maar als er nog zoveel liquide middelen nodig zijn, komt Lierse dan wel in aanmerking voor 1e Amateur?

Offline wekke

« Reactie #2046 Gepost op: mrt 14, 2018, 12:17:23 »
Veel zal van het totale schuldenplaatje afhangen. Met een nieuw bestuur starten in 1e amateur zou betekenen dat zij alle schulden op zich moeten nemen. Ik ben eerder geneigd  te denken dat we beter in vereffening gaan. Dan zakken we naar 2e amateur, maar moet de nieuwe eigenaar enkel de bondsschulden aflossen. Het enige probleem is dan ons stadion dat dan in handen valt van een curator. Wij zijn (samen met Anderlecht) 1 van de weinige clubs die zelf eigenaar is van zijn stadion.

En inderdaad de achterban is groot genoeg  om ooit terug te keren naar het professionele voetbal. Maar misschien is het beter dat we in ons hoofd de klik maken en een tijdje een amateurclub blijven. Als ze met een goed plan komen waarin lokale verankering op gebied van eigenaars en sponsoren, een gezond beleid, supportersparticipatie, een goede mix van Belgische spelers én het terug opstarten van een goede jeugdwerking vooraan staan dan denk ik zelfs dat onze toeschouwersaantallen hoger zullen zijn dan nu. Iedereen snakt terug naar onze eigenheid en daar willen we gerust voor zakken.

Er wordt ook gesproken over 3 andere opties, maar daar staat niemand voor te springen. 1) een nieuwe buitenlandse investeerder. 2) een fusie/opslorping van een stamnummer 3) herstart in 4e provinciale

Offline Matthijs83

• Groundhoppers Apeldoorn
« Reactie #2047 Gepost op: mrt 22, 2018, 10:39:15 »
29 april ben ik aanwezig bij de beladen derby tussen Beerschot-Wilrijk en Royal Antwerp, kan iemand mij meer vertellen over deze rivaliteit.

Offline syntric

« Reactie #2048 Gepost op: mrt 22, 2018, 13:24:40 »
29 april ben ik aanwezig bij de beladen derby tussen Beerschot-Wilrijk en Royal Antwerp, kan iemand mij meer vertellen over deze rivaliteit.

De twee grootste clubs uit de stad, er is wel een behoorlijke haat. Meeste supporters van beide clubs zien een gemeenschappelijk stadion dan ook niet zitten. Beerschot was trouwens een afscheuring van Antwerp lang geleden.
Groundhopper for life :-)

Offline Matthijs83

« Reactie #2049 Gepost op: mrt 22, 2018, 13:56:11 »
Bedankt voor de info! Ik ben al wel bij Beerschot-Wilrijk - Lierse geweest afgelopen oktober, maar dit schijnt andere koek te zijn.

Online FCT1980

« Reactie #2050 Gepost op: mrt 22, 2018, 15:31:12 »
Bedankt voor de info! Ik ben al wel bij Beerschot-Wilrijk - Lierse geweest afgelopen oktober, maar dit schijnt andere koek te zijn.

Hoe kom je aan kaarten voor Beerschot - Antwerp dan?
Ik heb zelf ook wel interesse in die wedstrijd.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Offline Saltacampos

« Reactie #2051 Gepost op: mrt 22, 2018, 15:41:38 »
Het grootste probleem zullen de ongetwijfeld draconische veiligheidsmaatregelen zijn, anderzijds is het wel play off 2, wat toch wat een fletse bedoening is die niet echt het grote publiek aanspreekt.
Het belangrijkste voetbal is het amateurvoetbal

Offline Ruudjeee

« Reactie #2052 Gepost op: mrt 22, 2018, 15:43:04 »

Inderdaad staat op op mijn lijst, is toch nog niet in de verkoop

Online FCT1980

« Reactie #2053 Gepost op: mrt 22, 2018, 16:00:21 »
Het grootste probleem zullen de ongetwijfeld draconische veiligheidsmaatregelen zijn, anderzijds is het wel play off 2, wat toch wat een fletse bedoening is die niet echt het grote publiek aanspreekt.

Het grote publiek idd niet maar veel groundhoppers misschien wel. En de echter fans van die clubs willen daar toch ook graag bij zijn neem ik aan?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Offline Matthijs83

« Reactie #2054 Gepost op: mrt 22, 2018, 18:10:36 »
Via een contactpersoon binnen de club.