Auteur Topic: Duitsland  (gelezen 488161 keer)

Offline Joost

Re: Duitsland
« Reactie #2235 Gepost op: jul 15, 2020, 14:18:25 »
Eens. En hetzelfde geldt ook voor bijvoorbeeld Uerdingen.

Türkgücü München heeft zelf geen fatsoenlijk terrein en is een club die de laatste paar jaar door veel geld uit de grond is gestampt. Daarvan kun je vinden wat je vindt, maar als ze een club uit de grond stampen, dan kan er wat mij betreft ook geëist worden dat er ook geïnvesteerd wordt in de accomodatie. Zo niet, dan maar ff wachten met 3. Liga spelen.

Saarbrücken vind ik een twijfelgeval. De club valt weinig te verwijten; het is de incompetentie van het stadsbestuur dat de verbouwing van het Ludwigspark al jaren voortsleept. En waarom een verbouwing "bei läufendem Spielbetrieb" à la Elversberg, Karlsruhe of Duisburg niet kan, is me ook een raadsel. Feit is wel dat voor 3. Liga het stadion in Völklingen gewoon te klein is (zoals ik uit eigen waarneming heb kunnen zien). Maar uitwijken naar Frankfurt is idioot als je weet dat er in Elversberg, Homburg, Trier of desnoods Neunkirchen of Kaiserslautern prima opties voorhanden zijn.

Turkgucu is wel een ander verhaal inderdaad en uniek voor dit Duitse niveau.

Regels moet mijns inziens meer kijken naar de situatie en niet zo stram zijn. Zo zou tijdens een verbouwing een maximale afstand voor een tijdelijk stadion niet verkeerd zijn tenzij dat gewoonweg niet gaat.

Bij het eigen stadion zou een capaciteit van het uitvak van 2.500 plaatsen voldoende zijn. Dat is een mooi aantal en groot zat voor grote clubs die op bezoek komen. Hoeveel plekken er dan in de thuisvakken zijn is niet zo relevant.

Clubs als Turkgucu zouden alleen toestemming moeten krijgen om uit te wijken tijdens de verbouwing.

Offline ksclgiov282

• Geslacht: Man
« Reactie #2236 Gepost op: jul 15, 2020, 14:46:58 »
In Engeland, toch hét land van health & safety , kan Brentford al weer enkele jaren in de Championship spelen in een stokoud stadion met staantribunes. Waarom een club als Uerdingen bvb dan niet kan blijven verder spelen in Grotenburg met desnoods enkel de twee zijtribunes is toch maar moeilijk begrijpen? Hoe lang kan een club dat jarenlange rondzwerven in veel te grote stadions overleven vraag ik me dan af. En Saarbrücken in Frankfurt is al helemaal te gek.
« Laatst bewerkt op: jul 15, 2020, 14:57:18 door ksclgiov282 »

Offline Joost

« Reactie #2237 Gepost op: jul 15, 2020, 15:08:03 »
Er is wel een behoorlijk verschil tussen de constructies van Brentford en Uerdingen. Die in Uerdingen zijn totaal niet meer veilig terwijl er in Brentford toch echt een hoop onderhoud is geweest.

Offline ksclgiov282

« Reactie #2238 Gepost op: jul 15, 2020, 19:52:40 »
Er is wel een behoorlijk verschil tussen de constructies van Brentford en Uerdingen. Die in Uerdingen zijn totaal niet meer veilig terwijl er in Brentford toch echt een hoop onderhoud is geweest.

Dat het Grotenburg er zo slecht aan toe was wist ik niet, het was me alleszins niet opgevallen toen ik er 3 jaar geleden was, ik stond op een van de korte zijden toen. Er zijn er ergere lijkt me.

Offline FCT1980

« Reactie #2239 Gepost op: jul 16, 2020, 07:50:21 »
Dat is dus het probleem. Die mininumcapaciteit slaat nergens op. Verl is en blijft een dorpsclub en heeft meer dan genoeg aan zo'n stadion.

Is dat zo veel kleiner dan het stadion van Lotte dan?
Die speelden ook gewoon in de 3e Liga.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Offline Nort

« Reactie #2240 Gepost op: jul 16, 2020, 08:11:22 »
In Engeland, toch hét land van health & safety , kan Brentford al weer enkele jaren in de Championship spelen in een stokoud stadion met staantribunes.
Op de hoogste twee niveau's mag je max. 3 jaar een staantribune hebben, waarna het een all-seater moet worden. Voor Brentford is er een uitzondering gemaakt omdat men bezig was met de bouw van een nieuw stadion (en de oplevering daarvan ook nog is vertraagd).

Offline Jef400

« Reactie #2241 Gepost op: jul 16, 2020, 12:23:44 »
Is dat zo veel kleiner dan het stadion van Lotte dan?
Die speelden ook gewoon in de 3e Liga.
Lotte kunnen er precies 10.001 in.

Offline FCT1980

« Reactie #2242 Gepost op: jul 16, 2020, 18:31:22 »
Lotte kunnen er precies 10.001 in.

Had ik niet verwacht.
En weet trouwens ook niet wat de minimale capaciteit voor de 3e Liga is. Is dat 10K?

Offline Jef400

« Reactie #2243 Gepost op: jul 16, 2020, 19:22:51 »
Daarom ook dat rare aantal. ;-)

Maar ik ben het wel met de meeste hier eens. Een absoluut minimumaantal zegt niet heel veel. Zeker bij clubs die toch nooit uitverkopen. Sterker nog, dat ik vier jaar terug met een paar gasten bij Lotte - Leverkusen was, toen was er nog gewoon dagverkoop.

Offline FCT1980

« Reactie #2244 Gepost op: jul 16, 2020, 21:01:10 »
Paar keer bij Lotte geweest en altijd kaartje aan het loket gekocht.
Denk dat ze alleen tegen Osnabrück uitverkopen.

Offline Jef400

« Reactie #2245 Gepost op: jul 16, 2020, 21:27:33 »
Als ze daar ooit nog eens tegen komen te spelen. Zie ze op korte termijn niet nogmaals de stap naar de 3.liga maken. Zeker niet als Osnabrück weer in de goede kant van de curve zit.

Offline rogo_breda

« Reactie #2246 Gepost op: jul 31, 2020, 15:55:47 »

Offline Koning Kriel

« Reactie #2247 Gepost op: aug 04, 2020, 08:27:33 »
Ik snap die capaciteitsverplichtingen of aantal spelers onder contract verplichtingen nooit zo goed. Je wil als bond toch gewoon dat de best voetballende clubs zo hoog mogelijk spelen. Als ik dat kan bereiken op een veld met enkel een omheining en 14 amateurs in mijn selectie dan is dat toch prima.

De enige verplichtingen die ik snap zijn:
1) Lichtcapaciteit ivm tv uitzendingen (die nu eenmaal veel geld opleveren).
2) Verplichting tot mogelijkheden voor segregatie van fans ivm veiligheid.

Offline FC_Emmen

« Reactie #2248 Gepost op: aug 04, 2020, 08:34:33 »
De voorwaarde van een minimaal aantal contractspelers komt vanuit de spelersvakbond dacht ik.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je ’t niet bedenken.'

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #2249 Gepost op: aug 04, 2020, 21:26:05 »
De voorwaarde van een minimaal aantal contractspelers komt vanuit de spelersvakbond dacht ik.

In Nederland wel, in ieder geval.
Dat ze daarmee het bestaansrecht van de onderste helft van de eerste divisie in gevaar brengen (zowel door de kosten van het minimum aantal contract spelers als door de promotie/degradatie met de tweede divisie die hierdoor wordt tegengehouden) en dus ook de werkgelegenheid, schijnen ze niet in te zien.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen