Promotie uit de Oberliga zal er echt niet zijn; geen enkele competitie loopt nog of alweer en op grond van 30% gespeelde wedstrijden zal men geen promovendi aanwijzen.
Wat er in de RL gebeurt, is interessanter:
Enerzijds zijn 2 van de 5 competities stilgelegd (N en NO met weinig perspectief op uitspelen (pas 30% gespeeld, dus niet meer in te halen) en is er één stilgelegd met nog wel (wat) perspectief op uitspelen (Bay). De andere twee lopen wel door en kunnen uitgespeeld worden. Wat doe je dan met promotie? Het lijkt me vreemd als de kampioenen uit West en Zuidwest zouden promoveren terwijl er uit de andere competities geen promovendus aan te wijzen is.
Ook degradatie is nog een dingetje. Door vorig jaar, zitten de RL's nu te vol (Zuidwest 22, Noord 22, West 21, Noordoost 20, Bayern 17). Als de kampioenen van West en Zuidwest promoveren en -zoals het er nu uitziet- een club uit Noord en uit Bayern degraderen, gaat ZW naar 21, W naar 20, N naar 23 en Bay naar 18). Ik kan me voorstellen dat de onderste clubs uit West en Zuidwest wel zullen degraderen en er misschien wat geschoven gaat worden in de indeling zodat alle afdelingen volgend jaar met max. 20 spelen.