Groundhopping > Duitsland

Duitsland

<< < (2/450) > >>

Sebastiaan_W:
27/05/06 Rot-Weiss Oberhausen - Carl Zeiss Jena 1-0 (Rheinstadion, ts. 2.143)

De week erna met nog een tiental Nederlanders naar Rot-Weiss Oberhausen tegen Carl Zeiss Jena. Jena was de week ervoor al zeker van promotie naar de 2. Bundesliga en Oberhausen was reeds gedegradeerd naar de Oberligen en zou in het seizoen 06/07 uitkomen in de Oberliga Nordrhein. Dat de kaarten al geschud waren was wel te merken aan dit competitieduel op de laatste speeldag. Erg slechte wedstrijd, waarin Oberhausen uiteindelijk won. Rheinstadion is een typisch Duitse bak met een sintelbaan eromheen.

Sebastiaan_W:
19/08/06 Osnabrück en Münster
Met 3 vrienden reisde ik af naar Duitsland om een 'dubbel' te doen. Allereerst bezochten we de competitiewedstrijd in de Regionalliga Nord tussen VfL Osnabrück en Dynamo Dresden. Het was mijn 2de bezoek aan het Osnatel Arena(seizoen ervoor naar de bekerthriller tegen Greuther Fürth) en later in het seizoen 06/07 ben ik ook nog naar de competitiewedstrijd tegen 1. FC Magdeburg geweest. Het Osnatel Arena is een leuk knus stadion te midden in een woonwijk. Beide clubs trekken veel publiek en op deze wedstrijd uit de Duitse 3e divisie kwamen 12.500 toeschouwers af. Osnabrück won het duel met 3-1.

Vlak voor tijd verlieten we het duel om op tijd in Münster te zijn voor de wedstrijd tussen Preussen Münster en Sportfreunde Oestrich-Iserlohn. Favoriet Münster(seizoen ervoor gedegradeerd uit de Regionalliga) ging deze wedstrijd met 3-1 onderuit tegen promovendus Iserlohn. Hier nog wat foto's.

Sebastiaan_W:
26/080/06 VfL Bochum - Energie Cottbus
Een week later met de Duitse teamgenoot naar Bochum voor de Bundesligawedstrijd van de plaatselijke VfL tegen promovendus Energie Cottbus. Energie ging er met een gestolen 0-1 overwinning vanuit het Rührstadion vandaar, maar dat mocht de pret niet drukken in het uitvak. Ondanks dat ik in het uitvak stond is VfL Bochum één van de leukste clubs waar ik ben geweest in Duitsland. Erg leuk compact stadion met een heerlijke entourage.

Na deze wedstrijd nog naar België gereden voor de bekerwedstrijd AS Eupen - KVSK United, maar hier zal ik wat foto's in het België topic plaatsen.

Sebastiaan_W:
09/09/06 Westfalia Herne - Erzgebirge Aue 1-2 n.v. (Stadion am Schloss, ts.: 7.000)
In de lager ligen in Duitsland zijn nog enkele prachtige plaatjes van stadion. Het stadion am Schloss van Westfalia Herne is er daar één van. Deze club komt uit in de Oberliga Westfalen en trekt gemiddeld 500 toeschouwers per wedstrijd(behalve tegen bv. Preussen Münster, dan ligt het toeschouwersaantal een stuk hoger). Nu moest Westfalia Herne voor de DFB-pokal tegen Erzgebirge Aue en was het een uitgelezen mogelijkheid om het stadion te bezoeken en er viel ook wat volk te verwachten. Samen met o.a. Rinus A. bezocht ik deze wedstrijd en er waren 7.000 toeschouwers op afgekomen. Herne moest in de verlenging haar meerdere erkennen in 2. Bundesligaclub Aue. Echt een ouderwets Duits stadion. Hier wat foto's.

Sebastiaan_W:
Ander voorbeeld van zo'n stadion is Uhlenkrug, het stadion van Schwarz Weiss Essen. Samen met de webmaster van Cheese & Union bezocht ik de wedstrijd Schwarz Weiss Essen tegen Rot-Weiss Oberhausen. Oberhausen was 2 jaar achter elkaar gedegradeerd en kwam zodoende uit in de Oberligen. Als ze deze wedstrijd winnend af zouden sluiten, dan zouden ze officeus kampioen zijn en in de volgende wedstrijden bij een gelijkspel weer verzekerd zijn van promotie naar de Regionalliga. Wat ook gebeurde. Hier wat foto's van Uhlenkrug.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie