Auteur Topic: Duitsland  (gelezen 416505 keer)

Offline Jehoentelaar

• Groundhoppen kent geen divisie
Re: Duitsland
« Reactie #2025 Gepost op: jan 08, 2019, 10:20:50 »
Voor Wattenscheid is het sneu wat er gebeurt. Voor heel veel andere clubs in de financiële problemen geldt dat ze het helemaal zelf hebben gedaan. Kaiserslautern heeft veel te veel geld voor dit seizoen geïnvesteerd waardoor promotie naar de 2.Bundesliga een must is geworden. Succes daarmee in de slangenkuil die de 3.Liga heet.

Zelfde verhaal in Wuppertal: meer geld uitgeven aan spelers dan er is, veel te optimistisch begroten qua toeschouwersaantallen en nu in de problemen komen. Het is bij vlagen echt beschamend hoe er met de financiën wordt omgegaan bij die clubs.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Offline Joost

« Reactie #2026 Gepost op: jan 08, 2019, 10:30:07 »
Voor Wattenscheid is het sneu wat er gebeurt. Voor heel veel andere clubs in de financiële problemen geldt dat ze het helemaal zelf hebben gedaan. Kaiserslautern heeft veel te veel geld voor dit seizoen geïnvesteerd waardoor promotie naar de 2.Bundesliga een must is geworden. Succes daarmee in de slangenkuil die de 3.Liga heet.

Zelfde verhaal in Wuppertal: meer geld uitgeven aan spelers dan er is, veel te optimistisch begroten qua toeschouwersaantallen en nu in de problemen komen. Het is bij vlagen echt beschamend hoe er met de financiën wordt omgegaan bij die clubs.

Met een beetje kwade wil snap ik die gedachtengang van de clubs wel.

Een club als Wuppertal kan best hogere toeschouwersaantallen trekken als het goed draait en met de gegarandeerde promotieplek dit seizoen is het logisch het risico te nemen.

En mislukt het; dan gaat de boel failliet en degraderen ze naar een niveau waar vandaan ze toch zo weer promoveren.

Offline Terranova

• Geslacht: Man
« Reactie #2027 Gepost op: jan 08, 2019, 13:01:56 »
Met een beetje kwade wil snap ik die gedachtengang van de clubs wel.

Een club als Wuppertal kan best hogere toeschouwersaantallen trekken als het goed draait en met de gegarandeerde promotieplek dit seizoen is het logisch het risico te nemen.

En mislukt het; dan gaat de boel failliet en degraderen ze naar een niveau waar vandaan ze toch zo weer promoveren.

Snap wat je zegt, maar vind het een ontzettend vreemde gedachtegang van voetbalclubs (dat opportunisme voorrang heeft op realisme).
En dan maar hopen dat een zakenman of gemeente je na een faillissement van de ondergang wil redden op basis van sentiment/binding.

In Engeland wil elke puissant rijke zakenman een club hebben om richting PL te gaan. Gevolg is dat er inmiddels 50 van dit soort haantjes met een club zijn die strijden voor 20 PL plekken. Dat gaat eens een keer finaal mis. In Duitsland weten ze deze miljonairs nog grotendeels met de huidige regelgeving buiten de deur te houden, maar de vraag is voor hoelang. De voetbalwereld is financieel gezien echt een rotte appel.

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #2028 Gepost op: jan 08, 2019, 16:50:00 »
Uiteindelijk is het simpel: niet meer geld uitgeven dan dat je hebt. Maar daar beginnen de problemen. Veel clubs geven niet het geld uit dat ze nu hebben, maar het geld dat ze over een tijdje denken te hebben. En vaak genoeg gaat dat goed. Als de investering zich inderdaad uitbetaalt en het inderdaad lukt te promoveren/champions' league te halen/whatever, dan hebben ze het goed gedaan, hun nek uitgestoken enz. Clubs die hetzelfde beleid hebben maar het net niet redden, komen in de shit terecht maar zijn niet slechter/incompetenter dan de clubs die een onverantwoorde gok wel goed zien uitpakken.

De enige echte oplossing is dat clubs onder strakke accountantscontrole komen te staan wat betreft begroting en jaarrekening en desnoods onder curatele worden zet als ze onverantwoord financieel beleid voeren.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Offline FCT1980

« Reactie #2029 Gepost op: jan 08, 2019, 21:48:58 »
Spijker op de kop hgrm.
Daar is het met FC Twente ook mis gegaan. En zie waar we nu staan.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Offline ALenstra

« Reactie #2030 Gepost op: jan 18, 2019, 18:57:37 »
Stadion van MSV Duisburg per direct dicht op last van gemeente Duisburg. Dit vanwege schade aan het dak.

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #2031 Gepost op: jan 18, 2019, 22:19:17 »
Stadion van MSV Duisburg per direct dicht op last van gemeente Duisburg. Dit vanwege schade aan het dak.

https://www.reviersport.de/artikel/dach-defekt-bauamt-sperrt-duisburger-arena/

Offline Jehoentelaar

« Reactie #2032 Gepost op: jan 28, 2019, 20:54:58 »
Goed nieuws voor sommigen en slecht nieuws voor anderen: Preußen Münster heeft weer een ultragroep. Naar verluidt grotendeels dezelfde lui die eerst in groepen zaten die zich hadden opgeheven, dus alle vooroordelen zijn weer eens bevestigd. Niettemin vind ik het wel prima want we spelen dit seizoen nog een aantal fraaie thuiswedstrijden en dan is een sfeeractie af en toe wel leuk.

Offline watergatehopper

• http://www.watergatehopper.nl
    • watergatehopper
« Reactie #2033 Gepost op: jan 29, 2019, 14:49:47 »
Goed nieuws voor sommigen en slecht nieuws voor anderen: Preußen Münster heeft weer een ultragroep. Naar verluidt grotendeels dezelfde lui die eerst in groepen zaten die zich hadden opgeheven, dus alle vooroordelen zijn weer eens bevestigd. Niettemin vind ik het wel prima want we spelen dit seizoen nog een aantal fraaie thuiswedstrijden en dan is een sfeeractie af en toe wel leuk.

Er is niks mis met een ultragroep maar persoonlijk vind ik het weleen storend als je vaker achter elkaar naar Duitsland gaat. Veel dezelfde liedjes alleen een andere kleur. En die protesten moet ook eens afgelopen zijn. Maar goed....
Betekend dit dat PM nu 1 Ultragroep heeft? In dat geval zou ik het ook goed nieuws noemen.

Offline Jehoentelaar

« Reactie #2034 Gepost op: jan 29, 2019, 17:02:10 »
Jup, het is enkel deze groep. Hij zou bestaan uit vroegere 'leden' van beide oude groepen (die al eerder hun onderlinge gesodemieter hadden gestaakt).

Offline Jef400

« Reactie #2035 Gepost op: jan 29, 2019, 18:32:26 »
Er is niks mis met een ultragroep maar persoonlijk vind ik het weleen storend als je vaker achter elkaar naar Duitsland gaat. Veel dezelfde liedjes alleen een andere kleur. En die protesten moet ook eens afgelopen zijn. Maar goed....
Betekend dit dat PM nu 1 Ultragroep heeft? In dat geval zou ik het ook goed nieuws noemen.
Ik begin er me er bij Sparta eigenlijk ook wel aan te storen. Je gaat geen olé zingen als je een kansloze wedstrijd speelt bij Telstar.

Offline casper.eniesee

« Reactie #2036 Gepost op: jan 30, 2019, 15:04:40 »
Ik begin er me er bij Sparta eigenlijk ook wel aan te storen. Je gaat geen olé zingen als je een kansloze wedstrijd speelt bij Telstar.
Ik vind 90 minuten achter de club mooi, ook al sta je met 5-0 achter.
Instagram: Groundhopper024

Offline Nort

« Reactie #2037 Gepost op: jan 30, 2019, 15:21:39 »
Ik vind 90 minuten achter de club mooi, ook al sta je met 5-0 achter.
Als het incidenteel en oprecht is wel. In Duitsland is daar geen sprake van.

Ontopic: Eén uniforme sfeergroep bij PM is wel een hele verbetering t.o.v. twee/drie kleuterklassen die elkaar beconcurreren, interessanter vinden dan wat er op het veld gebeurd.

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #2038 Gepost op: jan 30, 2019, 15:27:48 »
Laatst was er om de één of andere vage reden weer een Stimmungsboykot in Duitsland (door het geprotesteer om alles en niks zijn die protesten inmiddels ook gedevalueerd tot onder het nulpunt). Toen hoorde ik (althans op de Sportschau) weer stadiongeluid zoals stadiongeluid moet zijn: aanzwellend zodra er iets interessants dreigt te gebeuren en dan weer afzwakkend tot bijna stilte als er de kans voorbij is. Dus wat mij betreft elke week Stimmungsboykot.

Offline FCT1980

« Reactie #2039 Gepost op: jan 30, 2019, 18:31:11 »
Als het incidenteel en oprecht is wel. In Duitsland is daar geen sprake van.

Waarom zouden Duitse ultras niet oprecht zijn dan? Die jongens geven echt alles voor hun club.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!