De eerste ronde wel, tegen Spanje werd een sterke prestatie neergezet, net als tegen Chili. De wedstrijden tegen Costa Rica en Argentinië waren daarentegen oersaai en ik heb me twee maal de verlengingen bespaard (en dus gewoon gaan slapen) omdat ik me dood zat te vervelen. Voor het voetbal zou het een goede zaak zijn dat Duitsland wint, het enige land dat enig niveau heeft gehaald op dit WK en altijd speelde om te winnen, maar het zou natuurlijk zo maar kunnen dat Argentinië er in slaagt van ook hen in slaap te wiegen en op een diefje te winnen.
Ik vond het allesbehalve oersaai, maar dan ben ik ook niet geheel objectief. Tegen Costa Rica moest Oranje opboksen tegen een handbalverdediging en een team wat op penalty's gokte.
Waar Nederland in voorgaande wedstrijden genoeg kansen kreeg op een doelpunt, was het tegen Argentinië niet bij machte om er doorheen te komen. Daar tegenover bleef Nederland ook vrij makkelijk staande tegen Argentinië. Voor Oranje fans was het dus 120 minuten op en top spanning.
Voor de 3e/4e plaats heeft Nederland een meer dan prima prestatie geleverd, door vrij eenvoudig van Brazilië te winnen.
Meer dan prima prestatie dus voor dit Oranje. Als je geen supporter bent van het Nederlands Elftal, zal het ongetwijfeld soms saai zijn geweest. Kan mij totaal niet boeien. Het gaat om het resultaat. Daarnaast veel inzet, passie en strijd bij deze groep.