Groundhopping > Algemeen

Meervoudig groundhoppen

(1/13) > >>

TeeZee:
De belevenis van een wedstrijd is voor mij altijd iets dat na afloop nog even moet bezinken. Het is een ervaring waarbij ik nog even moet bijkomen van alle indrukken. Daarom is een enkele wedstrijd per dag voor mij meer dan genoeg. Meerdere wedstrijden op een dag leek mij altijd teveel haastwerk, waarbij je geen tijd had om te genieten en na te genieten.

Dit was mijn mening en nu ik daadwerkelijk een 'dubbel' heb uitgevoerd heb ik ook recht van spreken. Vorige week vrijdag eerst naar Bath City v Havant & Waterlooville geweest, gevolgd door Northampton Town v Nottingham Forest.

Ondanks dat ik het niet had willen missen, verstoorde het ook de opbouw die ik het liefst heb. Zoals eerder gezegd, werd mijn nagenieten van Bath City onderbroken door de volgende wedstrijd. Het liefst ben ik altijd vroeg bij een stadion aanwezig. Ik wil dan uitgebreid een rondje lopen en vervolgens minstens een uur tevoren het stadion in om de wedstrijdvoorbereidingen mee te maken en het stadion vol te zien lopen. Dat ging dus niet. Nu is het stadion van Northampton er wel eentje die je snel bekeken hebt en was het ijzig koud en nat, maar toch.

De meningen verschillen over dit onderwerp en er zijn ook veelvraten die het niet genoeg kan zijn op een dag. Ik mis de mentale souplesse om te kunnen schakelen, ookal was het vorige week vrijdag erg leuk. Ik sluit niet uit nog meer dubbels te ondernemen, maar dan moeten het wel heel erg aantrekkelijke wedstrijden/clubs/stadions zijn en niet om maar zoveel mogelijk te zien.

Mijn lijstje van meer dan 1 wedstrijd per dag bestaat dus vooralsnog uit slechts 1 dubbel:

21-03-2008 Bath City v Havant & Waterlooville 15:00
21-03-2008 Northampton Town v Nottingham Forest 19:45

hgrm:
Ik heb al een paar dubbels achter de kiezen. De eerste was Quick Boys-Genemuiden, gevolgd door Excelsior-Heracles. Nogal dicht bij elkaar, dus veel tijd ertussen en veel te vroeg naar mijn zin op Woudesteijn. Daarna zijn er nog wel wat gevolgd, dichtbij en veraf. Ook wel eens een met verschillende sporten: honkbal en voetbal, rugby en voetbal.

Over het algemeen ervaar ik het probleem van TeeZee niet zo erg, tenzij de eerste wedstrijd erg indrukwekkend was. Zo kon ik me niet echt concentreren op Mouscron-Lokeren nadat ik 's middags een fantastische rugbywedstrijd op het WK in Lens had gezien (Tonga-Zuid Afrika).

Pieros:
Ik heb dit nu twee keer gedaan en het is me beide keren goed bevallen.

De eerste keer was in 2005. Eerst naar Scheveningen - Rijnsburgse Boys en daarna ADO Den Haag - Roda JC.
De tweede keer was afgelopen februari. Eerst naar Berchem Sport - Temse en daarna Germinal Beerschot - Lokeren.

Bij de eerste keer zat er zoveel tijd tussen beide wedstrijden dat we ff naar het huis van mijn reisgenoot zijn gegaan (woonde in Den Haag) om daar rustig te eten om daarna rustig naar het Zuiderpark te wandelen. Bij de tweede keer viel de sfeer bij Berchem Sport zwaar tegen, waardoor de sfeer van GBA extra goed leek (al was daar sowieso wel een goede sfeer). Vooral na de tweede keer heb ik toch zoiets dat ik dit vaker wil doen. Zeker wanneer je wat wedstrijden van clubs die wat verder weg liggen. Het scheelt je toch veel benzinegeld en reistijd.

Rinus A.:
Ik kan me een trip met witte leeuw herinneren:

vrijdagavond 20 uur (?) Palace-Sunderland
zaterdag 13 uur of 12.30 uur Fulham - West Ham (does your butler know you're here?!)
zaterdag 15 uur QPR - Barnsley

Drie wedstrijden in 24 uur waarbij we Fulham 5 minuten voor tijd verlieten om richting The Bush te metro-en.

Joost:
Afgelopen seizoen heb ik meermalen 's middags een wedstrijd van Alemannia en 's avonds een wedstrijd van Roda gezien maar dat ligt dan ook vlak naast elkaar. In het buitenland heb ik vorig seizoen Huddersfield-Bradford & Halifax-Exeter op een dag gedaan maar vanwege de korte tijd tussen de wedstrijden was dat niet zo tof.
Dit seizoen heb ik wel een triple gedaan, Roda, lokale amateurs, Sint Truiden. Dat was prima te doen vanwege de korte afstand tussen de wedstrijden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie