Opbergen en sorteren van wedstrijdkaarten

Gestart door gijscornelissen, mrt 31, 2016, 21:29:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gijscornelissen

Goedenavond Groundhoppers,

De afgelopen tijd opzoek geweest naar een mooie oplossing voor het sorteren en opbergen van de kaarten van mijn bezochte voetbalwedstrijden.
Voorheen 'verzamelde' ik alle wedstrijdkaarten op een grote hoop in een schoenendoos.

Tijdens het zoeken naar een geschikte oplossing ben ik insteekhoezen tegenkomen waar vrijwel alle kaarten in passen die ik tot nu toe heb verzameld.
Deze insteekhoezen passen in een DIN A4 album, dit is veel gebruikt ringband type.

Zie in de bijlage de foto's van mijn map met insteekhoezen.





Je kan deze insteekhoezen op de volgende site bestellen:
http://www.jboonstra.nl/din_a4/din_losse_set_transparante/din_transparante_bladen_92_x_212

Ik heb hier verder geen financiële belangen bij, ik vond het zelf nogal een mooie oplossing daarom wil ik even met jullie delen als tip/idee!


Groeten,

Gijs


edit:
De kaarten in het linkervakje heb ik dubbel, deze kaart zit verderop in de map.
Ik mag de kaart van mijn vriendin altijd hebben als we samen gaan hoppen, zonde om weg te gooien natuurlijk haha.

De Graafschap - Atletico Madrid - Everton FC.

Nort

Ik heb een paar jaar geleden ook eens van z'n plastic hoezen besteld (niet deze website), waarvan het 'slijtvrij' zou zijn. Na verloop van tijd begonnen de kaartjes toch te vervagen en ben ik weer overgestapt op de schoenendoos.

gijscornelissen

Citaat van: nort op mrt 31, 2016, 21:37:12
Ik heb een paar jaar geleden ook eens van z'n plastic hoezen besteld (niet deze website), waarvan het 'slijtvrij' zou zijn. Na verloop van tijd begonnen de kaartjes toch te vervagen en ben ik weer overgestapt op de schoenendoos.

Aah, ik weet natuurlijk niet of deze slijtvrij zijn, daar moet ik zelf nog achter komen de tijd zal het leren...
De Graafschap - Atletico Madrid - Everton FC.

Tribuneklanten

IK gebruik foto papier van de Hema, werkt prima

Niels_Zitterd

Allereerst scan ik alle kaarten en sla deze op in een aparte map op mijn pc. Sommige kaarten zijn van zo'n slechte kwaliteit, dat op welke manier je ze ook bewaart ze verweren.
Na het scannen gebruik ik foto insteek boeken.

gijscornelissen

Citaat van: Niels_Zitterd op apr 01, 2016, 09:25:58
Allereerst scan ik alle kaarten en sla deze op in een aparte map op mijn pc. Sommige kaarten zijn van zo'n slechte kwaliteit, dat op welke manier je ze ook bewaart ze verweren.
Na het scannen gebruik ik foto insteek boeken.

Dat is nog wel goed idee om de kaarten in te scannen.
Wat voor een foto insteek boek gebruik je precies?
De Graafschap - Atletico Madrid - Everton FC.



Niels_Zitterd

Het vervagen ligt echt aan de kwaliteit van de kaart en de printkwaliteit.
Zolang er geen vocht bij komt dan is er niet heel veel aan de hand.

Nort

Citaat van: Niels_Zitterd op apr 01, 2016, 14:09:23
Het vervagen ligt echt aan de kwaliteit van de kaart en de printkwaliteit.
Zolang er geen vocht bij komt dan is er niet heel veel aan de hand.

Oké, bedankt! Ga ik dat wellicht eens proberen.

Bier und Bratwurst

Ik bewaar de kaarten in A4 blanco boeken die ik koop bij Boekenvoordeel. Met fotohoekjes van de Hema kun je ze prima bewaren.
Het ene stadion is het andere niet!

cafebac

Veel clubs printen op thermisch papier. Hier komt geen inkt bij kijken maar verhitting waardoor letter zichtbaar worden op papier. Beetje zelfde systeem als de kassa bij de supermarkt.
Dit papier is geprepareerd om bij hitte te 'veranderen' en deze eigenschap behoudt het altijd. (Ga maar eens met je nagel over een kassabon). Echter alles wat op dit papier verschijnt kan, door meerdere oorzaken, ook weer vervagen. Wanneer je kaartjes in plastic stopt kan het gebeuren dat er een wrijving ontstaat waardoor de kwaliteit van deze kaartjes snel achteruit gaat. Helaas zelf ook mogen ervaren. Ik gebruik nu gewone foto albums.

Terranova

Was ook al een ander topic over, maar goed dat de discussie er weer is :)

Ik heb een zelfde soort hoezen als die in de openingspost. Helaas vorig jaar alles er uit moeten doen omdat de inkt van vele kaartjes aan het plastic bleef hangen en de kaartjes vervaagden. Bij vooral de Belgische kaartjes (het gros wordt volgens mij bij dezelfde drukker op het zelfde papier gedrukt) gaat het erg snel. En dat is zonde. Dus heb ik ze nu weer in een schoendoos zitten.
Maar dat vind ik nog steeds oerzonde omdat je niet even fijn door de klapper kan bladeren en het een grote wanorde is.

Ik hou me nog steeds aanbevolen voor betere oplossingen :)

Tribuneklanten

Citaat van: Terranova op apr 04, 2016, 14:44:30
Was ook al een ander topic over, maar goed dat de discussie er weer is :)

Ik heb een zelfde soort hoezen als die in de openingspost. Helaas vorig jaar alles er uit moeten doen omdat de inkt van vele kaartjes aan het plastic bleef hangen en de kaartjes vervaagden. Bij vooral de Belgische kaartjes (het gros wordt volgens mij bij dezelfde drukker op het zelfde papier gedrukt) gaat het erg snel. En dat is zonde. Dus heb ik ze nu weer in een schoendoos zitten.
Maar dat vind ik nog steeds oerzonde omdat je niet even fijn door de klapper kan bladeren en het een grote wanorde is.

Ik hou me nog steeds aanbevolen voor betere oplossingen :)

Zoals ik al zei, zwart foto papier van Hema.
Mijn kaartjes zitten daar al jaren in en er vervaagd helemaal niks.


Terranova

Citaat van: Tribuneklanten op apr 04, 2016, 15:42:59
Zoals ik al zei, zwart foto papier van Hema.
Mijn kaartjes zitten daar al jaren in en er vervaagd helemaal niks.

Foto aub ?