Auteur Topic: 023 On Tour  (gelezen 59304 keer)

Offline AthleticHolanda

• Geslacht: Man
Re: 023 On Tour
« Reactie #210 Gepost op: mrt 25, 2020, 20:42:28 »
Ik was benieuwd of iemand nog wat must-sees of aanbevelingen heeft. Of iets waarvan je denkt: hoe kan dit nou niet op zijn lijst staan?

Het is denk ik vooral afhankelijk van wat je interessant vindt en welke graadmeters je hanteert. Er liggen namelijk zowel in België als Duitsland al talloze oude authentieke stadions op rijafstand, maar daar komt vaak slechts een handje vol toeschouwers kijken. Andersom zijn de drukst bezette stadions vaak hyper modern.
Zelf probeer ik vaak te gaan voor een mix in een weekend, maar ik zie bijvoorbeeld Jastrzebie op je wishlist maar ook Nice en Bordeaux die in een modern stadion spelen met een bezettingsgraad van misschien net 50%, dat is nogal een verschil.

Concreet, waarvan ik denk, hoe kan dat nu niet op je lijst staan? Mestalla!
Daarnaast, Duitse stadions, en dan vooral die onder de hoogste drie niveaus, je vindt daar van alles wat, zelfs als je ultras niet leuk vindt. Om maar willekeurig uit mijn hoofd wat authentieke stadions te noemen; Chemie en Lok Leipzig, Wismut Gera, 1860 München, Homburg, dichterbij o.a. Remscheid, Siegen, Herne en vergeet idd de Grotenburg niet wanneer er weer gespeeld gaat worden. In Duitsland zijn er echter nog steeds talloze oude authentieke stadions, vooral ook in de voormalige DDR, google maar eens wat de rond zou ik zeggen.

Verder concreet, in Portugal, waarom Paços en Rio Ave wel, maar geen Guimaraes en FC Porto? Ook voor Portugal geldt, vooral op lager niveau liggen nog prachtige stadions al vind ik persoonlijk ook het nieuwe Dragão van Porto wel een must see. Ik was bij Paços maar ik vond het niet erg bijzonder, het was de enige vrijdagwedstrijd toen ik in de regio was, daarom was ik daar.
Kijk ook eens naar het nationale stadion in Oeiras.

Verder zou ik qua Balkan eens googlen naar het stadion in Tetovo, daar waar Shkendija, Teteks en Renova spelen, als dat nog niet vernieuwd is tenminste.

Ik kom vaak in Spanje in de zomer, maar ben er nog nooit voor het voetbal geweest. Misschien dat ik eens in de meivakantie naar Valencia, Alicante of Elche moet gaan. Hoe mooi is het om je favoriete vakantieland te combineren met voetbal! Heb inderdaad al vaak leuke verslagen van AthleticHolanda gelezen; hij is het Spaanse reclamebord hier :)

Als je er nog nooit voor voetbal bent geweest dan raad ik je dat toch van harte aan. Ook hier is de keuze reuze, van de commercie van de Primera tot de authenticiteit daaronder, werkelijk alles is te vinden. Voor tips weet je me vast te vinden.
Waar ik mee zou beginnen is toch echt Mestalla, dat kan bijna niet tegenvallen.

Daarnaast, om af te sluiten met misschien wel het belangrijkste. Bezoek een stadion voor het te laat is, stadions die op de nominatie staan om te verdwijnen zou ik altijd voorrang geven. Mestalla valt ook (nog steeds) in die categorie.

Offline mike_t

« Reactie #211 Gepost op: mrt 26, 2020, 12:24:50 »
Italie : Bologna, Sicilie heeft ook lekkere stadions, eigenlijk teveel om op te noemen in Italie
Duitsland : Rostock, 1860, Union, Münster, Lübeck, Grotenburg, Köln, Dortmund (moet je toch eens gezien hebben vind ik)
Spanje : Betis
Belgie : Standard, Brugge, Mechelen
Portugal : Porto, Braga oude stadion

Offline Jehoentelaar

• Groundhoppen kent geen divisie
« Reactie #212 Gepost op: mrt 26, 2020, 14:05:13 »
Bologna FC wordt naar de huidige planning deze zomer gerenoveerd, maar om bekende redenen zal dat ongetwijfeld op losse schroeven staan.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Offline Olav

• 023 On Tour
« Reactie #213 Gepost op: mrt 26, 2020, 14:44:11 »

Terecht dat je dat opmerkt, AthleticHolanda. Ik vind zelf de sfeer erg belangrijk. Een stadion kan mooi en oud zijn, maar het is voor mij een stuk leuker als er een goede sfeer is. Clubs als Girondins de Bordeaux spelen niet in een oud stadion, maar de fanatieke supporters maken een hoop goed (ondanks dat het niet vol zit).

In Portugal heb ik eigenlijk zonder verder onderzoek wat plaatjes bekeken en spraken Pacos en Rio Ave mij aan vanwege het open en ronde stadion. Voor Spanje zal ik je zeker nog eens contacten, ben erg enthousiast om daar heen te gaan! Mestalla is prachtig, maar bijvoorbeeld Betis in combinatie met een citytrip is natuurlijk ook geweldig. Dan is het de vraag: welk stadion heeft het meeste haast? Men vraagt zich al af wat eerder klaar zal zijn: Mestalla of Sagrada Familia :).
Ook mooie aanvullingen betreft Duitsland, wat voor mij ook nog redelijk onbekend is.

Mike ook bedankt voor de suggesties! Standard was ik eigenlijk helemaal vergeten. Betreft Duitsland ben ik van plan eerst net over de grens te gaan, maar stadions als die van 1860, Leipzig en dergelijke zijn mooi voor een verdere reis.

Offline FCT1980

• Geslacht: Man
« Reactie #214 Gepost op: mrt 26, 2020, 16:35:21 »
Is je huwelijk met Villa gestrand?

Nee zeker niet. Had alles al geboekt voor de Wolves game van volgend weekend.
Maar hoewel de sfeer op Villa Park af en toe echt rocking is vind ik het bij eerder genoemde clubs toch anders.
Waarom? Ik heb echt geen enkel idee.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!