Bijhouden bezochte wedstrijden

Gestart door Wesley10__, mei 25, 2016, 13:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Defender

Weet niet of ik jullie hiermee verder help maar ik hou ook zichtbaar op een 'autovouwkaart' de plaatsen/steden bij met witte duimspijkers waar ik al geweest ben,
gebruik andere kleuren om nog te kunnen vinken,
Rood dringend (stadions of spelers die verdwijnen)
geel, oranje enz wat wel een knap effect geeft als je overziet waar je al was en nog zou moeten 'langsgaan' in hoekjes van Europa
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Ajacied

Ik gebruik de Groundhopper app om in te checken.
Na elke seizoenshelft maak ik uit die app een export die ik gebruik om mn bestaande Google Sheets overzicht snel bij te werken.

Verder hou ik niet veel bij, alleen datum, teams, score, competitie en land. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:


Jeroen503

Ik heb het hier eerder al met Joost over gehad maar was ook benieuwd naar jullie eventuele oplossingen.

Hanteren jullie bij club- en stadionnaam één naam aan of passen jullie dit niet aan. Als voorbeeld voorheen was het Roda JC nu Roda JC Kerkrade. Een beter voorbeeld is wellicht bij de diverse stadions waar de naam regelmatige van wordt aangepast bijvoorbeeld stadion van FC Groningen was eerst Euroborg toen NoordLease Stadion en nu Hitachi Capital Mobility Stadion

FC_Emmen

Ik gebruik meestal de (niet-commerciële) stadionnaam zoals de Euroborg, Woudestein enz.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Jef400

Ik houd het meestal ook bij niet commerciële namen, tenzij het een verder naamloos stadion betreft zoals in Alkmaar of Den Haag.

hgrm

Toevoegingen aan namen door zoals RKC -> RKC Waalwijk of Sparta -> Sparta Rotterdam hanteer ik niet. Sparta blijft Sparta, al was het maar voor de zoekfunctie. Als de clubnaam helemaal verandert (Omniworld -> Almere City, Merksem -> Antwerpen City Pirates), dan wel. Maar ik ga het niet met terugwerkende kracht aanpassen.

Voor stadionnamen hanteer ik de meest gebruikelijke niet-commerciële naam als die er is. Dus "de Kuip" en niet "Stadion Feijenoord" en "Westfalenstadion" en niet "Signal Iduna Park". Als het stadion geen niet-commerciële naam heeft gehad, dan houd ik het meestal bij de eerste commerciële naam. Anders blijf je bezig.   
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op mrt 18, 2020, 17:28:07
Toevoegingen aan namen door zoals RKC -> RKC Waalwijk of Sparta -> Sparta Rotterdam hanteer ik niet. Sparta blijft Sparta, al was het maar voor de zoekfunctie. Als de clubnaam helemaal verandert (Omniworld -> Almere City, Merksem -> Antwerpen City Pirates), dan wel. Maar ik ga het niet met terugwerkende kracht aanpassen.

Voor stadionnamen hanteer ik de meest gebruikelijke niet-commerciële naam als die er is. Dus "de Kuip" en niet "Stadion Feijenoord" en "Westfalenstadion" en niet "Signal Iduna Park". Als het stadion geen niet-commerciële naam heeft gehad, dan houd ik het meestal bij de eerste commerciële naam. Anders blijf je bezig.

Ik kan mij dit keer helemaal vinden in de reactie van h-grm.

spons

Citaat van: hgrm op mrt 18, 2020, 17:28:07
Toevoegingen aan namen door zoals RKC -> RKC Waalwijk of Sparta -> Sparta Rotterdam hanteer ik niet. Sparta blijft Sparta, al was het maar voor de zoekfunctie. Als de clubnaam helemaal verandert (Omniworld -> Almere City, Merksem -> Antwerpen City Pirates), dan wel. Maar ik ga het niet met terugwerkende kracht aanpassen.

Voor stadionnamen hanteer ik de meest gebruikelijke niet-commerciële naam als die er is. Dus "de Kuip" en niet "Stadion Feijenoord" en "Westfalenstadion" en niet "Signal Iduna Park". Als het stadion geen niet-commerciële naam heeft gehad, dan houd ik het meestal bij de eerste commerciële naam. Anders blijf je bezig.

Ik doe het precies hetzelfde
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jehoentelaar

Ik houd het buiten de welbekende app niet meer handmatig bij. Kan nu we toch een paar maanden zonder voetbal zitten wel de zaak weer gaan bijwerken natuurlijk. Ik noteerde altijd de voor mij meest gangbare naam, maar soms zat er zoveel jaar tussen twee wedstrijden op hetzelfde terrein dat een eventuele naamswijziging er vrij geruisloos doorheen is gekomen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jeroen503

Citaat van: hgrm op mrt 18, 2020, 17:28:07
Toevoegingen aan namen door zoals RKC -> RKC Waalwijk of Sparta -> Sparta Rotterdam hanteer ik niet. Sparta blijft Sparta, al was het maar voor de zoekfunctie. Als de clubnaam helemaal verandert (Omniworld -> Almere City, Merksem -> Antwerpen City Pirates), dan wel. Maar ik ga het niet met terugwerkende kracht aanpassen.

Voor stadionnamen hanteer ik de meest gebruikelijke niet-commerciële naam als die er is. Dus "de Kuip" en niet "Stadion Feijenoord" en "Westfalenstadion" en niet "Signal Iduna Park". Als het stadion geen niet-commerciële naam heeft gehad, dan houd ik het meestal bij de eerste commerciële naam. Anders blijf je bezig.

Eigenlijk een hele logische en gangbare oplossing. Als voorbeeld noteer jij het stadion van FC Twente als Arke Stadion en van Ajax als Amsterdam ArenA?

maikelll043

Ik hou alles bij zoals het op dat moment is. Dus veranderd er een clubnaam/stadionnaam dan komt die in mijn excelbestand, aan de oude verander ik niks.

Verder hou ik per seizoen en in totaal al mijn bezochte wedstrijd bij in een excel bestand + ik maak zelf per bezochte wedstrijd een ''wedstrijdverslag'' in word die ik uitprint en bewaar in een klapper samen met het ticket en indien het aanwezig was een programma boekje van de wedstrijd. Ik ben inmiddels bezig aan klapper 14.


watergatehopper

Citaat van: hgrm op mrt 18, 2020, 17:28:07
Toevoegingen aan namen door zoals RKC -> RKC Waalwijk of Sparta -> Sparta Rotterdam hanteer ik niet. Sparta blijft Sparta, al was het maar voor de zoekfunctie. Als de clubnaam helemaal verandert (Omniworld -> Almere City, Merksem -> Antwerpen City Pirates), dan wel. Maar ik ga het niet met terugwerkende kracht aanpassen.

Voor stadionnamen hanteer ik de meest gebruikelijke niet-commerciële naam als die er is. Dus "de Kuip" en niet "Stadion Feijenoord" en "Westfalenstadion" en niet "Signal Iduna Park". Als het stadion geen niet-commerciële naam heeft gehad, dan houd ik het meestal bij de eerste commerciële naam. Anders blijf je bezig.

Ik heb een kolom 'oude naam' en 'nieuwe naam'. Oude naam is dan bv Westfalenstadion en nieuwe Signal Iduna Park.

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

FCT1980

Citaat van: watergatehopper op mrt 20, 2020, 16:29:30
Ik heb een kolom 'oude naam' en 'nieuwe naam'. Oude naam is dan bv Westfalenstadion en nieuwe Signal Iduna Park.

En als er tussen namen zijn dan? Neem je die ook op?
Ik hou mijn wedstrijden enkel bij in de groundhopper app en eerder die internetpagina.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Bier und Bratwurst

Citaat van: FCT1980 op mrt 21, 2020, 13:37:48
En als er tussen namen zijn dan? Neem je die ook op?
Ik hou mijn wedstrijden enkel bij in de groundhopper app en eerder die internetpagina.
Dan kun je met SV Meppen nog wel even
Het ene stadion is het andere niet!

watergatehopper

Citaat van: FCT1980 op mrt 21, 2020, 13:37:48
En als er tussen namen zijn dan? Neem je die ook op?
Ik hou mijn wedstrijden enkel bij in de groundhopper app en eerder die internetpagina.

Nee de oude naam en de naam die het droeg toen ik er was.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅