Naast groundhopper ben ik ook speldjes-en pinverzamelaar (enkel voetbal). Vorige zondag vond ik op een rommelmarkt een oud speldje van SV RET. Ik probeer altijd zo veel mogelijk informatie over de speldjes die ik vind bij elkaar te harken. Bij oudere en/of verdwenen clubs die enkel op een bescheiden niveau hebben gespeeld is dat vaak erg moeilijk.
Ik heb over deze club gevonden dat hij in 1926 is opgericht en in 1992 is gefusioneerd met VV Monopool en dat ook de fusieclub intussen niet meer bestaat. Sinds 1990 speelde RET (Rotterdamse Elektrische Tram) al op het veld van Monopool in de Kruisnetlaan, nadat het eigen veld door de gemeente werd opgeëist voor woningbouw.
Op een glas van SV RET dat op een veilingsite werd verkocht zag ik dat de club blijkbaar in geel-zwart speelde, terwijl het logo rood-wit is. Ik zag op internet dat de Rotterdamse trams vroeger blijkbaar geel en zwart waren, wellicht daarom ?
Mijn vragen aan mensen die het misschien kunnen weten, Rotterdammers of andere:
Waar speelde deze club voor de verhuis naar de Kruisnetlaan ?
Speelde deze club gewoon mee tussen de amateurclubs of bestaat/bestond er in Nederland/Rotterdam ook een bedrijfsvoetbalbond zoals in België vroeger ?
In welke divisie werd het laatste seizoen als zelfstandige club afgewerkt ? Of een ander uit de clubgeschiedenis ?
https://photos.google.com/share/AF1QipNgNkXKpf5kC0FeUjOjyd6qg1zPvoxYT7JCQMCg9lVi8R3KrOMVTTGJwgPaUb69Jw/photo/AF1QipPzo8YICAHnCkMwvTcLKCBtXezzxOCRUfG4AOiO?key=UEY0QVJIRi1FR0hZaDNnOTVYMUpPZzYtTy1PZzBn