Hoe denken de fans van Lierse hierover, staan ze achter lyra-lierse komend seizoen?
Er is veel tweestrijd. Het ene deel hoopt dat Oosterzonen gewoon het nieuwe Lierse wordt qua naam, stadion en kleuren. Grootste minpunt is dat dezelfde gangsters die Lierse mee de afgerond in duwden mer aan boord van dit project staan. Voor het overige is er eigenlijk heel weinig geweten over wat voor "samenwerking" dat wordt. Het andere deel (waartoe al onze sfeergroepen behoren) kiest voor het project Lyra-Lierse.
Ik heb zelf al lang mijn keuze gemaakt om naar Lyra-Lierse te gaan. Lierse is zelf dood en begraven, daar is niets meer aan te doen. Ik wil dan ook kiezen voor een project dat me kan bekoren en de plannen die momenteel op papier staan voor KLLSK spreken me enorm aan.
Zo hebben beiden kanten een vetorecht qua investeerders, naam, clubkleuren, logo en stadion. Men wil supportersparticipatie invoeren, momenteel met twee vertegenwoordigers van elke zijde, later met een 50+1 regel zoals in Duitsland het geval is. Ze willen ook echt gaan voor lokale verankering qua spelers en sponsors. Bovendien moet de jeugdwerking terug het paradepaardje worden.
@Syntric: daarom vind ik zulk vetorecht wel goed. Het is aan ons om respectvol om te gaan met Lyra. Ik walg van dergelijk parasiteren zoals Beerschot en hoop echt dat dit gewoon een nieuwe gezamenlijk hoofdstuk wordt in plaats van de zoveelste opslorping. Misschien ben ik daar wel naief in, maar ik hoop het alvast.