Het is wel weer lekker tegenstrijdig heren. Ben je er niet geweest, mag je er geen mening over hebben. Ben je er wel geweest, ben je per definitie hypocriet, doe je er aan mee en mag je er ook niets van vinden. Wat een gelul zeg.
Overigens vertegenwoordig ik niet In de Hekken, ben slechts onderdeel van. Ik sta voor mijn eigen visie en mening. Ik ga graag de open conversatie aan.
Koning Kriel, dus op het moment dat iemand in zijn optiek opbouwende kritiek geeft moet dat ook maar klakkeloos aangenomen worden? Is ook wel erg simpel niet? En waarom mag er geen gezonde discussie gevoerd worden?
Joost, dat er genoeg voorbeelden zijn waar zaken mis gaan zal ik zeker niet ontkennen. Doet IDH overigens ook niet. Vaak zat gesproken over domme acties en idioten die het verpesten. Maar zijn fakkels bijvoorbeeld dan per definitie iets wat niet in een stadion thuishoort omdat het bij wet verboden is, of is het inmiddels een standaard onderdeel van de fanatieke supporterscultuur sinds de jaren 80? Ik ben van mening dat als je in goed overleg met elkaar het organiseert het allemaal prima kan in Nederland. Een land als Noorwegen is daar een heel goed voorbeeld in. Is ook een kwestie van willen. Maar in Nederland geilt men op de verbodspolitiek en demonisering van de fanatieke voetbalsupporter, blijkt ook wel uit hoe jaarlijks het CIV rapport wordt gepresenteerd. Je ziet wat een doorgeslagen voetbalwet icm commercie doet met het voetbal in bijvoorbeeld de Premier League. Grotendeels sfeerloze stadions, peperdure seizoenskaarten enz. Is dat wat we willen dan?