Groundhopping > Algemeen

Brexit

(1/3) > >>

ivandeckers:
Beste groundhoppers,

Ik heb een vraag aan de anglofielen onder ons. Wat denken jullie dat een mogelijke Brexit betekent voor jullie groundhop-ambities en gaat het jullie tegenhouden van reisjes naar Engeland en Schotland?

K├Âlsche Bosschenaar:
Volgens mij is daar echt nog weinig over te zeggen, omdat er nog zo veel onduidelijk is. Persoonlijk verwacht ik dat het wel meevalt en dat het vergelijkbaar wordt met Zwitserland en Noorwegen.

Nort:

--- Citaat van: ivandeckers op apr 24, 2019, 14:29:39 ---Beste groundhoppers,

Ik heb een vraag aan de anglofielen onder ons. Wat denken jullie dat een mogelijke Brexit betekent voor jullie groundhop-ambities en gaat het jullie tegenhouden van reisjes naar Engeland en Schotland?

--- Einde van citaat ---
In het slechtste geval gaan de Britten naar een VS systeem, waarbij je vooraf een ESTA moet aanvragen die x-periode geldig is. Ik verwacht overigens dat er zowel bij een deal- als no deal Nederlanders gewoon vrij kunnen reizen naar de UK (max. 90 dagen achtereenvolgens), net als we nu al kunnen naar de meeste landen ter wereld.

Voor het vervoer per Eurotunnel of Ferry is het afwachten of er een deal komt en zo ja (of nee) hoe de landen hiermee omgaan.

Overigens staat de Pond door het hele Brexit gedoe al een paar jaar onder druk, dus dat is voor toeristen goed nieuws.

ALenstra:
Ik maak me totaal niet druk om die brexit. Ik verwacht niet dat het consequenties zal hebben voor mijn groundhops.

Van pogo tot popo:
Helemaal afhankelijk van de deal (of no deal) die er komt. Ik verwacht ook dat er een soort Noorwegen variant uit zal komen. Dat betekent vrij reizen voor korte periode (90 dagen idd) zonder visum, esta oid. Denk dat wachttijden bij vliegen ook niet veel anders zullen zijn dan nu. Misschien bij de Ferry wel, omdat er meer goederencontroles zullen komen. Maar alles afhankelijk van de deal die er uiteindelijk komt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie