Auteur Topic: Hoe het was  (gelezen 827552 keer)

Offline De publiekswissel

Re: Hoe het was
« Reactie #5475 Gepost op: aug 09, 2019, 12:51:25 »
Naast Sarajevo is Graz een stad waar ik graag kom. Ook deze zomer deden wij de stad weer aan. De plaatselijke SK krijgt dan wel een bezoek omdat wij dan heel toevallig daar zijn als ze thuis of in de buurt spelen. "Kijk schat, ze spelen thuis" ;-)
Een bezoek aan de Europese wedstrijd tegen Haugesund kon ik vergeten vanwege de straf die de UEFA had opgelegd. Wel bezocht ik een paar dagen later de uitwedstrijd tegen Wolfsberger AC met de ultras van Sturm Graz. In een uitverkocht uitvak met duizend schwoarzn was het genieten. Een corteo vanaf het kleine centrum van Wolfsberg (die speciaal voor deze dag een paar cafés hadden geopend voor de fans uit Graz), zicht op de prachtige Oostenrijkse bergen, een vol en knus stadion en een 0 - 1 overwinning van Sturm. Mijn vrouw lag in het zwembad naast het stadion en ik in het uitvak, beter kon het niet. Mooi begin van het seizoen!
Bestel hier het boek: "De republiek wordt uitgeroepen":
http://bit.ly/2hmZOxb

Offline Jehoentelaar

• Groundhoppen kent geen divisie
« Reactie #5476 Gepost op: aug 11, 2019, 15:11:01 »
Gisteravond voor het eerst sinds mei 2017 een competitieduel gezien van FC Groningen in de Euroborg. Nooit zo'n bizarre pot voetbal meegemaakt als deze. Vuurwerk buiten het stadion, gemiste strafschoppen, twee rode kaarten en gekkies op het veld - en dat allemaal nog voor rust. Uitvak van FC Twente was wel lekker bezig.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Offline De publiekswissel

« Reactie #5477 Gepost op: aug 14, 2019, 10:24:29 »
Naast Sarajevo is Graz een stad waar ik graag kom. Ook deze zomer deden wij de stad weer aan. De plaatselijke SK krijgt dan wel een bezoek omdat wij dan heel toevallig daar zijn als ze thuis of in de buurt spelen. "Kijk schat, ze spelen thuis" ;-)
Een bezoek aan de Europese wedstrijd tegen Haugesund kon ik vergeten vanwege de straf die de UEFA had opgelegd. Wel bezocht ik een paar dagen later de uitwedstrijd tegen Wolfsberger AC met de ultras van Sturm Graz. In een uitverkocht uitvak met duizend schwoarzn was het genieten. Een corteo vanaf het kleine centrum van Wolfsberg (die speciaal voor deze dag een paar cafés hadden geopend voor de fans uit Graz), zicht op de prachtige Oostenrijkse bergen, een vol en knus stadion en een 0 - 1 overwinning van Sturm. Mijn vrouw lag in het zwembad naast het stadion en ik in het uitvak, beter kon het niet. Mooi begin van het seizoen!

Voor degene die het nog niet gelezen hadden: https://www.indehekken.net/sturm-graz-awayday-met-de-ultras-naar-karinthie/
Bestel hier het boek: "De republiek wordt uitgeroepen":
http://bit.ly/2hmZOxb

Offline Semper Fidelis

« Reactie #5478 Gepost op: aug 14, 2019, 16:35:47 »
Gisteravond voor het eerst sinds mei 2017 een competitieduel gezien van FC Groningen in de Euroborg. Nooit zo'n bizarre pot voetbal meegemaakt als deze. Vuurwerk buiten het stadion, gemiste strafschoppen, twee rode kaarten en gekkies op het veld - en dat allemaal nog voor rust. Uitvak van FC Twente was wel lekker bezig.

Was er zelf bij in het uitvak en het was inderdaad een vrij bizar potje.

Offline Jarowi

• Tickets and matches
« Reactie #5479 Gepost op: aug 17, 2019, 13:15:25 »
Niet echt een club/stadion die bij veel mensen boven aan het lijstje staat, maar toch blij dat ik het Jan Breydelstadiom heb bezocht.

https://www.ticketsandmatches.nl/club-brugge-kas-eupen/

Offline ALenstra

« Reactie #5480 Gepost op: aug 17, 2019, 13:55:13 »
Vorige week terug van een reis in het Verenigd Koninkrijk waar ik ook wat voetbalwedstrijden bezocht. In een eerder bericht van dit topic beschreef ik al een bezoek aan het nieuwe stadion van Tottenham Hotspur. Ik bezocht echter nog drie stadions waar ik nog nooit was.

Huddersfield Town-Derby County 1-2
Het stadion ligt ergens in de middle of nowhere aan het eind van een doodlopende weg. Is ook nogal nieuw. Wel behoorlijk fanatiek publiek. Ook heel veel away support. Mooi competitie-debuut voor Philip Cocu al waren de doelpunten wel makkelijk weggegeven door de thuisclub.

Portsmouth-Birmingham City 3-0
Fratton Park is een stadion die je absoluut gezien moet hebben zeggen groundhoppers wel eens. En daar is niks van gelogen. Heerlijk stadion met een prachtige voorkant aan het eind van een smalle straat. De sfeer was wat minder maar dat zal wel komen omdat er iets van 9900 toeschouwers waren. Ik denk dat de sfeer bij competitiewedstrijden beter is. Portsmouth won vooral omdat de gasten niet in hun sterkste opstelling waren gekomen.

Cardiff City-Luton Town 2-1
Mijn eerste Engelse wedstrijd buiten Engeland. Een nieuw stadion vlakbij de plek waar het oude stadion stond. Van Ninian Park is alleen nog een stadionpoort met hek overgebleven. In veel verkooppunten kan alleen cashless betaald worden. Het weer in Cardiff was nogal wisselend: zonneschijn afgewisseld door stevige regenbuien maar tijdens de wedstrijd bleef het zonnig en droog. Cardiff wist nog in blessuretijd een zege te pakken nadat de gasten kort ervoor nog gelijk hadden gemaakt.

Offline Joost

« Reactie #5481 Gepost op: aug 18, 2019, 00:18:46 »
Ik ben ooit in een klein kwartiertje van het stadion van Huddersfield naar het station gelopen. Zo afgelegen vond ik het niet.

Het is overigens al 25 jaar oud. Het oude Leeds Road stadium lag ernaast.