Wat betreft de topsport heb je gelijk. Vijf ploegen uit Noord Holland (Kinheim, Amsterdam, RCH, Pioniers en HCAW) en drie uit Zuid Holland (Sparta/Feyenoord, Neptunus, ADO). Twins en PSV uit Brabant hebben er een tijdje bij gezeten en kommen wel weer een keer terug, net als Almere. Volgens mij zijn er ook nog een paar ploegen uit de grensstreek die in de Belgische competitie meespelen.
Wat breedtesport betreft, is honk- en softball wel degelijk ook buiten de Randstad populair. Zelf speel ik recreantensoftball. We spelen geregeld tegen teams uit vooral het Oosten en Noorden van het land, maar ook in het Zuiden zitten enkele grotere clubs. Het zou geen slecht idee zijn ook de Hoofdklasse wat meer in die richting uit te breiden. Momenteel wordt er een driedubbele competitie met 6 teams gespeeld (3 maal uit, drie maal thuis tegen elk team). Het lijkt me uiteindelijk voor de sport een goede zaak om eens te gaan denken aan een dubbele competitie met 12 teams. Het niveau zal misschien een paar jaar wat dalen, maar uiteindelijk zal de sport er van profiteren.