Overigen > Overige sporten

Honkbal

(1/10) > >>

hgrm:
Al dagen voel ik de kriebels in m'n buik. Het honkbalseizoen gaat beginnen. Meer vragen dan antwoorden. Al dagen kijk ik uit naar Kinheim-HCAW in het prachtige Pim Mulierstadion, ooit thuisbasis van het terziele gegane Nicols. Gaat HCAW weer eens de play-offs halen of moet het hondstrouwe legioen in de Bussumse Honkbalvallei nog een jaar lijden?

Al een week ben ik met de wedstrijd bezig. Wie gaat er starten? Mag de Amerikaan Sowell zijn eerste ballen op zondag voor het eigen publiek gooien of mag hij op zaterdag al in actie komen, uit in Haarlem? Wie staan er in het outfield? Wie vervangt de onvervangbare Gino Henson op het eerste honk? Het laat me niet los.

Het belooft weer een spannende competitie te worden. Kinheim en Neptunus lijken ongenaakbaar, maar daar achter is van alles mogelijk.

Amsterdam heeft sterke spelers, maar hebben ze ook een sterk team?
Is Hoofddorp Pioniers zonder Orman nog steeds zo'n sterk team?
Heeft Sparta/Feyenoord op tijd de pitchinstaff op orde?
Kan HCAW weer een stapje maken en voor de play-offs gaan?
Blijft RCH verrassen, net als vorig jaar?
Is ADO echt zo slecht als iedereen denkt?

Kortom, als over pak'm beet twee uur het 'Play Ball' op de Nederlandse velden klinkt en ik met m'n HCAW-petje op de tribune van het Pim Mulier zit, is de zomer weer begonnen!

hoevenen lion:
Leuke topic. Ga hem zeker in de gaten houden. Heb in een heel ver verleden nog honkbal gespeeld in Nederland bij de Putte Batters.

hgrm:
Iets minder enthousiast dan vanochtend kwam ik na de wedstrijd het stadion uit. Een 13-3 veegpartij in 6,5 innings....Nu is een uitwedstrijd bij Kinheim ook niet direct waarvan je het moet hebben, maar het seizoen op deze manier beginnen......

Hugo:
Wat voor aantallen publiek komen er kijken bij het honkbal?

hgrm:
Ligt er een beetje aan waar je gaat kijken:

Sparta/Feyenoord, ADO: minder dan 100
Neptunus, RCH, Kinheim, Pioniers: rond de 100
Amsterdam, HCAW: 200 à 300

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie