Werk in uitvoering

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 09:52:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Ici c est Paris op okt 20, 2008, 18:11:52
Verschrikkelijke foto's. Heb ze ook van de Meer, Highbury en het Zuiderpark gezien en dat vind ik helemaal niks om te zien.

het zuiderpark is inderdaad zonde, highbury werd ik bijna emotioneel toen ik er langs liep en ze met de sloop bezig waren, telstar doet me helemaal niets en het afbranden van de meer was uiteraard een juichmomentje
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Houseman

CiteerSC Heerenveen mikt op versnelde uitbouw stadion

SC Heerenveen gaat de komende maanden onderzoeken of het een deel van de voorgenomen stadionuitbreiding versneld kan realiseren. (...) Kuiper: "Tot het eind van het jaar hebben we een reeks vergaderingen gepland om te onderzoeken hoe we het stadion verder kunnen uitbreiden. Onze bedoeling is in elk geval één tribunedeel op te hogen.'

TeeZee

Citaat van: witte leeuw op okt 21, 2008, 16:34:35
http://www.ad.nl/binnenland/2708757/Dag_nieuwbouwhuis_dag_stadion.html
De benzineprijzen zijn in jaren niet zo laag geweest (zal wel van korte duur zijn, maar toch), Nederland wordt even niet meer volgebouwd met leegstaande kantoren en saaie nieuwe stadions worden even een halt toe geroepen.

Er zitten toch wel voordelen aan zo'n kredietcrisis.

Joost

Citaat van: Houseman op okt 22, 2008, 13:32:56

Heerenveen is nu toch niet altijd uitverkocht, waarom dan uitbreiden?

Stadionhopper

Citaat van: Joost op okt 22, 2008, 14:38:04
Heerenveen is nu toch niet altijd uitverkocht, waarom dan uitbreiden?

Dat is de trend van de huidige tijd neem ik aan. MVV en Veendam zijn ook bezig.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Houseman

Heerenveen is altijd uitverkocht hoor. Er staan inmiddels weer 4000 man op de wachtlijst voor een seizoenkaart. Waar ze vandaan komen weet ik niet, het verbaast me elke keer weer.

TeeZee

Citaat van: Houseman op okt 22, 2008, 15:20:42Er staan inmiddels weer 4000 man op de wachtlijst voor een seizoenkaart. Waar ze vandaan komen weet ik niet, het verbaast me elke keer weer.
Suggestie: marketingtrucje. Je zegt dat er 4000 man op de wachtlijst staan, dan zijn er altijd mensen die dan denken "help, ik moet opschieten met me op die lijst te zetten als ik ooit een seizoenskaart wil hebben." Het is goed vergelijkbaar met de "op = op", "laatste kans" en "opheffingsuitverkoop, nu 30 tot 90% korting".

Marketing is wetenschap. Marketing ontleent veel uit de psychologie. Mediamarkt komt met een foldertje met gigantische aanbiedingen. Ik heb dat ooit eens een beetje bijgehouden en kwam er achter dat er weliswaar inderdaad enkele prijsverlagingen waren, maar ook dat sommige "aanbiedingen" in prijs gelijk gebleven waren.

Marketing wil de consument doen geloven dat ze a) iets nodig hebben en b) het nu moeten kopen. Het is overigens een simpel gegeven dat we er eigenlijk allemaal intrappen, doordat we subtiel en vrijwel onbewust vakkundig beinvloed worden. Dat is overigens niet alleen met marketing, het is met politiek en voetbal niet heel anders. We moeten echt niet denken dat we een eigen mening hebben of zelfstandig beslissingen kunnen nemen. Dat is gewoon niet waar.

Het is ergens ook wel bewonderenswaardig hoe professioneel we zonder dat we er enige erg in hebben een kant op gedirigeerd worden. We zijn allemaal marionetten en de marketing weet meer van ons dan wij van onszelf. Vroeger werd je belaagd in winkelcentra door studenten met een klembord die je iets wilden aansmeren. Toen iedereen daar strak voorbij liep of met een zo groot mogelijke boog, verdween het klembord wegens de herkenbaarheid. Ik word nu steeds meer aangesproken door studenten in burger. Kortom, de marketing blijft ons in de gaten houden.

Ik zeg niet dat dit bij Heerenveen het geval is, maar aangezien Heerenveen uitermate gerafineerd in de markt is gezet als sympathieke familieclub door begin jaren negentig opzichtig met grote cijfers van Ajax te verliezen in de beker en daarbij acteurs op de tribune te zetten die daar heel sympathiek mee omgingen, denk ik dat de kans groot is.

Ik ben benieuwd wat ik vanavond ga eten, dat is vast al voor me bepaald door een mannetje van de AH.

Houseman

Klopt, laat dat maar aan de ijscoboer Riemer over. Die heeft inderdaad perfect in de gaten gehad hoe je tegenwoordig een voetbalbedrijf in de markt zet. Overigens op dit moment bijna tot in detail gekopieerd in Groningen door alweer zo'n handige zakenman, Nijland.

Maroboduus

Citaat van: Houseman op okt 19, 2008, 20:33:23


Zeer gedurfd en vernieuwend. Hopelijk gaat dit door. Het was voor Veendam eenvoudig om een prefabstadion a la Zwolle te bouwen maar dit getuigt van lef.

Om nog even terug te komen op de eerste ideeën omtrend het nieuw te bouwen stadion in Veendam; de voorgestelde Banana Bowl is inderdaad erg vernieuwend. Vanuit Veendam's oogpunt is het natuurlijk het makkelijkst om een dertien in een dozijn stadion te bouwen, maar waarom zou je niet een keers iets anders uitproberen? Gedurfd is het niet eens, want als het "mislukt" zal toch iedereen zeggen "ach het is Veendam maar". Als de plaatselijke BVO nu nog Chiquita als nieuwe sponsor/naamgever zal weten te strikken, dient de KNVB een originaliteitsprijs in het leven te roepen die de eerste vijf jaar inclusief een bescheiden premie aan de BV Veendam toegekend zal worden.

Rinus A.



Schoonenberg, sloopdag 4



hgrm

Citaat van: Maroboduus op okt 22, 2008, 18:35:42
Om nog even terug te komen op de eerste ideeën omtrend het nieuw te bouwen stadion in Veendam; de voorgestelde Banana Bowl is inderdaad erg vernieuwend. Vanuit Veendam's oogpunt is het natuurlijk het makkelijkst om een dertien in een dozijn stadion te bouwen, maar waarom zou je niet een keers iets anders uitproberen? Gedurfd is het niet eens, want als het "mislukt" zal toch iedereen zeggen "ach het is Veendam maar". Als de plaatselijke BVO nu nog Chiquita als nieuwe sponsor/naamgever zal weten te strikken, dient de KNVB een originaliteitsprijs in het leven te roepen die de eerste vijf jaar inclusief een bescheiden premie aan de BV Veendam toegekend zal worden.

Zijn er in Nederland, net als in Engeland, geen regels dat de toeschouwers de mogelijkheid moeten hebben om aan minstens drie kanten van het veld te kunnen staan of zitten?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Rinus A.

Citaat van: hgrm op nov 10, 2008, 16:38:32
Zijn er in Nederland, net als in Engeland, geen regels dat de toeschouwers de mogelijkheid moeten hebben om aan minstens drie kanten van het veld te kunnen staan of zitten?

Interessant is inderdaad dat we net een paar maanden terug enkele nieuwe eisen van de KNVB voor de nabije toekomst op ons bord hebben gekregen, waaronder bebouwing aan alle 4 de kanten. En even later krijg je dan dit ontwerp en hoor je niemand over die nieuwe eisen.

Hugo

Citaat van: Rinus A. op nov 10, 2008, 17:39:59
Interessant is inderdaad dat we net een paar maanden terug enkele nieuwe eisen van de KNVB voor de nabije toekomst op ons bord hebben gekregen, waaronder bebouwing aan alle 4 de kanten. En even later krijg je dan dit ontwerp en hoor je niemand over die nieuwe eisen.

Heb je ook afbeeldingen van dit ontwerp?