Auteur Topic: De (geplande) Competitiehervorming  (gelezen 61993 keer)

Offline Nort

Re: De (geplande) Competitiehervorming
« Reactie #270 Gepost op: mrt 21, 2019, 13:29:06 »
Zo:
het stadion moet, bij aanvang van het tweede opeenvolgende seizoen dat de club uitkomt in 1ste klasse amateurs,
een veiligheidscapaciteit hebben van minstens 1.500 1.000 plaatsen, waarvan 300 150 zitplaatsen;
Dan ben ik wel benieuwd wat ze bedoelen met veiligheidscapaciteit. Bij mijn dorpsclub hebben wij nergens een tribune of verhoging, maar kunnen er met gemak 1.500 mensen langs de lijn de wedstrijd 'veilig' volgen en na afloop wegkomen...

Offline Joost

« Reactie #271 Gepost op: mrt 21, 2019, 14:05:47 »
Dan ben ik wel benieuwd wat ze bedoelen met veiligheidscapaciteit. Bij mijn dorpsclub hebben wij nergens een tribune of verhoging, maar kunnen er met gemak 1.500 mensen langs de lijn de wedstrijd 'veilig' volgen en na afloop wegkomen...

Niet zoveel bijzonders;

Citaat
De veiligheidscapaciteit van het stadion is de capaciteit zoals opgelegd krachtens de eiligheidsnormen. Zij wordt vastgesteld in overeenstemming met brandweerdiensten en de ordediensten. Hierbij wordt er rekening gehouden met de kwaliteit van de infrastructuur en de capaciteit van de evacuatie.

Er zijn in België ook terreinen waar niet aan alle kanten gestaan kan worden.

Offline Joost

« Reactie #272 Gepost op: jun 07, 2019, 21:59:09 »
Play-off 2 en 3 gaan op de schop.

Komend seizoen spelen de nummers 7 en 8 uit 1B een best of 5 om te bepalen wie degradeert, dat is de nieuwe play-off 3.

Dat betekend dat play-off 2 er twee teams bij krijgt; de nummers 5 en 6 uit 1B.
Maar daarnaast doen ook de kampioen uit 1B en degradant uit 1A mee.
Totaal dus 16 teams die in 4 poules van 4 gaan spelen.
De 4 winnaars spelen halve finales en finale om uiteindelijk tegen een ploeg uit play-off 1 voor Europees te spelen.

Offline Bier und Bratwurst

• Geslacht: Man
  • Loat Goan!!
    • groundhopcollection
« Reactie #273 Gepost op: jun 08, 2019, 11:35:13 »
Play-off 2 en 3 gaan op de schop.

Komend seizoen spelen de nummers 7 en 8 uit 1B een best of 5 om te bepalen wie degradeert, dat is de nieuwe play-off 3.

Dat betekend dat play-off 2 er twee teams bij krijgt; de nummers 5 en 6 uit 1B.
Maar daarnaast doen ook de kampioen uit 1B en degradant uit 1A mee.
Totaal dus 16 teams die in 4 poules van 4 gaan spelen.
De 4 winnaars spelen halve finales en finale om uiteindelijk tegen een ploeg uit play-off 1 voor Europees te spelen.

Kan me voorstellen dat veel voetballiefhebbers de draad compleet kwijtraken met de Belgische competitie. Wat is dat een zootje zeg!
Het ene stadion is het andere niet!