Groundhopping > Algemeen

Modern en (toch) de moeite waard

(1/7) > >>

Jarowi:
Velen van ons zijn vaak op zoek naar de authentieke parels van weleer. Ondanks dat ik me daar helemaal in kan vinden is mijn vraag:

Welke Europese stadions die er deze eeuw (dus vanaf 2000) zijn neergezet vind je goed gelukt en een bezoek waard?

Benieuwd naar jullie antwoorden.

Olav:
Leuke vraag. Als je grote renovaties na 2000 ook meetelt (in het geval dat alle tribune opnieuw zijn neergezet of het oude onherkenbaar is) zou ik zeggen: Olympique Marseille, Toulouse, Spartak Trnava, NK Maribor, Vardar Skopje.

Voor echt nieuwe stadions moet ik nog even goed gaan zoeken. Via Wikipedia kwam ik bijvoorbeeld op het stadion van Messina. Ik vind het stadion van Bordeaux ook wat hebben, omdat het een unieke buitenkant heeft.

willytown79:
Brighton

FCT1980:
Ik vind Engelse stadiosn die gefaseerd zijn uitgebreid of vernieuwd best mooi.
Dan doel ik op Villa Park, Old Traffod, Anfield enz.
De nieuwe ovalen zoals Reading, Southampton of Hull zijn allemaal hetzelfde en vind ik verschrikkelijk.

Ik ben het met Willytown eens dat Brighton voor een nieuw stadion best goed is gelukt. Het is van binnen niet symmetrisch en van buiten perfect ingepast in de omgeving/ Top gedaan. Ik denk dat het nieuwe stadion van Brentford ook een leuke ground wordt aangezien die tribunes ook allemaal verschillend zijn.

In Nederland vind ik het stadion van AZ aardig gelukt.

Jef400:
De vernieuwde Galgenwaard vind ik ook geen verkeerd stadion overigens. Veel glas, doorzichtig, steile tribunes en als de supporters er daar achter staan best sfeervol.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie