Auteur Topic: Promotie/ Degradatie België 2020/ 2021  (gelezen 770 keer)

Offline watergatehopper

• Geslacht: Man
  • http://www.watergatehopper.nl
    • watergatehopper
Promotie/ Degradatie België 2020/ 2021
« Gepost op: jan 13, 2021, 20:08:09 »

Gezien we helaas nog niet van corona af zijn en er alleen in 1-A nog gevoetbald wordt, is de vraag hoe het verder met 1-B zal gaan. Ze hebben inmiddels 2x tegen elkaar gespeeld dus in principe zou je die competitie als gespeeld kunnen beschouwen. Iemand hier meer informatie over?

Offline wekke

Re: Promotie/ Degradatie België 2020/ 2021
« Reactie #1 Gepost op: jan 14, 2021, 06:04:14 »
1B zit gewoon in zijn winterstop. Het wordt aanzien als profcompetitie dus zij mogen blijven voetballen. Op 22 januari trappen ze er terug af.

Voor alle andere niveaus is het nog afwachten. Voetbal Vlaanderen gaat pas op 25 januari weer samen zitten, maar liet al weten dat een annulatie van het seizoen bijna onafwendbaar is. Aangezien de heenronde niet is afgewerkt, spreken we van een blanco seizoen zonder stijgers en dalers.

Ondertussen zijn er natuurlijk wel enkele clubs hun opties aan het bekijken. Zo willen RFC Liège, Dender en Patro een mini competitie om toch te kunnen promoveren naar 1B. En dan is er ook nog de rechtzaak van Virton.

Offline Joost

« Reactie #2 Gepost op: jan 14, 2021, 11:23:27 »
Er zit in principe weinig anders op voor de KBVB dan om Virton weer gewoon toe te laten. De vraag is dan of ze Club NXT er uit durven te gooien.
Maar ik las gisteren dat er nog een studie gaande is vanwege de toekomst van 1B.

Offline wekke

« Reactie #3 Gepost op: jan 14, 2021, 17:14:38 »
Ik vermoed dat men het aantal beloftenteams enkel nog gaat uitbreiden.

Offline watergatehopper

• http://www.watergatehopper.nl
    • watergatehopper
« Reactie #4 Gepost op: jan 14, 2021, 20:12:32 »
Ah ok. Ik dacht dat die ook was stil gelegd. Een lange winterstop dan.
Hopelijk wordt Virton toegevoegd aan 1-b. Wil daar graag eens naartoe.

Offline Mrmtty20

« Reactie #5 Gepost op: jan 18, 2021, 20:48:58 »
Ik vermoed dat ze van 1B een 'volwaardige' 2de klasse gaan willen maken. Gestaag zullen er wel nog andere belofteploegen zoals Genk, Standard en Anderlecht bijkomen, misschien wat aangevuld met 1AM teams. Al blijft dat gokken denk ik.
En als ze dan 1A ook nog afslanken naar 16 lijkt 1B snel gevuld.

Offline Saltacampos

« Reactie #6 Gepost op: Vandaag om 15:44:01 »
Morgen zal naar alle verwachting Voetbal Vlaanderen -in overleg met de Franstalige tegenhanger- de stekker uit het seizoen 2020-2021 trekken in het amateurvoetbal.

De vraag is wanneer er ooit weer amateurvoetbal in competitieverband zal zijn, perspectief is er niet, het licht aan het einde van de tunnel is nu zo goed als gedoofd, de vaccinatiestrategie is een drama en we gaan van lockdown naar lockdown. Eerst omdat de cijfers slecht zijn, dan omdat ze beter zijn dan de buurlanden en omdat men het zo wil houden. Dit lijkt zo langzamerhand het verhaal van het communisme in de Sovjetunie, eeuwig op weg naar nergens.

In Engeland zijn de coronabevoegdheden alvast tot 17 juli uitgebreid, dat belooft dus weinig goeds.
Over land and sea