Overigen > Overige sporten

IJshockey

(1/22) > >>

Stadionhopper:
Naast voetbal in Duitsland kun je ook een wedstrijd ijshockey gaan bekijken. De sfeer is meestal indrukwekkend, net zoals de laatste jaren gebouwde ijshallen.
De competitie van dit jaar is net afgelopen. De Eisbären Berlin versloegen in de finale de Kölner Haie. De Kölner Haie speelden voor 18.000 toeschouwers in de Köln Arena tijdens de finale play offs.

Verdere interessante ijshallen zijn:

ISS Dome - DEG Metro Stars (Düsseldorf)
Königpalast - Krefelder Pinguine (Krefeld)
Kölnarena - Kölner Haie (Köln)
TUI Arena - Hannover Scorpions (Hannover)
Color Line Arena - Hamburg Freezers (Hamburg)
SAP Arena - Adler Mannheim (Mannheim)

Je kunt ijshockey goed combineren met het voetbal. Op zondagmiddag een wedstrijd en aansluitend als je geluk hebt een ijshockeywedstrijd.
Meer info over de DEL (Deutsche Eishockey Liga):
http://www.del.org

Stadionhopper:
Het speelschema van de DEL seizoen 2008-2009:

http://www.pointstreak.com/stats/pro/leagueschedule.html?leagueid=487&seasonid=2976

RKSVW:
Ik sluit me daar helemaal bij aan.
Ben ondertussen een aantal keren bij de Frankfurt Lions geweest en ik vermaak me daar altijd goed.
Verslagen gaan nog komen.

HJanneman:
Tellen de Gjaltema-Gijs Grizzlies ook?
Ben daar eens geweest tegen Utrecht, volle bak in de ijshockey-hal van Kardinge, en 't viel me nog mee dat er zoveel sfeer was(wel veel getoeter en andere mechanische hulpmiddelen zoals een luchtalarm, ipv een massaal toezingen door het publiek).
Maar dat heb ik ook bij Basketbal van de Capitals/Donar, met toeschouwersaantallen tussen de 2500 en 4000 is het in de Martiniplaza altijd erg sfeervol(hier ben ik tweemaal geweest), maar toch boeit het me allemaal minder dan voetbal(maar ééns in de zoveel tijd is het geen straf).

Voor mensen die ijshockey met een voetbalgroundhop willen combineren: De Veltins Arena, het stadion van de Duitse voetbalclub Schalke 04 wordt in mei 2010 omgetoverd in een ijshockeyhal, die plaats moet bieden aan bijna 76.000 toeschouwers. Dit in verband met de openingswedstrijd van het WK ijshockey, die dan plaats heeft op 7 mei.

Joost:
Ik kom met enige regelmaat in Geleen bij de Eaters, daar wordt vaak wel gezongen ipv gekke toeters enzo.

Groningen staat, samen met Amsterdam, bekend als het team waar de minste toeschouwers komen. Maken die 200 mensen dan toch nog zo'n herrie?

De uitbreiding naar 9 teams is overigens wel een geweldige verbetering.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie