Auteur Topic: Hoe het was  (gelezen 883200 keer)

Offline willytown79

Re: Hoe het was
« Reactie #5670 Gepost op: jan 13, 2020, 13:33:02 »
Meestal tussen 1:00 en 2:30 uur 's nachts. Ik ben dan ook een "echte", en niet zo'n watje uit Brabant.
haha, ja die slapen al bij Dunkerque ;-)

Offline Joost

« Reactie #5671 Gepost op: jan 13, 2020, 15:11:59 »
Kijk dat zijn uitspraken :)
Maar zonder flauwekul. Een dagtrip voor jou is meer dan een halve dag extra ten opzichte van onze Brabantse vrienden. Een dagtrip naar Engeland is mij denk ik ook te ver.

Hoe lang duren jouw dagen?

Online Hugo

• Geslacht: Man
    • Cheese & Union
« Reactie #5672 Gepost op: jan 13, 2020, 15:39:28 »
Kijk dat zijn uitspraken :)
Maar zonder flauwekul. Een dagtrip voor jou is meer dan een halve dag extra ten opzichte van onze Brabantse vrienden. Een dagtrip naar Engeland is mij denk ik ook te ver.

Het is voor de Brabanders meer een dingetje dan voor mij hoor. Met een muziekje en een kopje koffie erbij is het te overzien. Plus dat ik graag non-league ga kijken in Engeland en dat is voor 98% op zaterdagmiddag, dan heb je niks aan een weekendtrip van zaterdag t/m maandag.

Offline FCT1980

« Reactie #5673 Gepost op: jan 13, 2020, 16:08:48 »
Hoe lang duren jouw dagen?

Ik denk even lang als die van jou?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Offline FCT1980

« Reactie #5674 Gepost op: jan 13, 2020, 16:10:51 »
Het is voor de Brabanders meer een dingetje dan voor mij hoor. Met een muziekje en een kopje koffie erbij is het te overzien. Plus dat ik graag non-league ga kijken in Engeland en dat is voor 98% op zaterdagmiddag, dan heb je niks aan een weekendtrip van zaterdag t/m maandag.

Dat snap ik.
Maar een overnachting en de volgende dag rustig terug zou ik zelf fijner vinden.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Offline Saltacampos

« Reactie #5675 Gepost op: jan 13, 2020, 16:57:05 »
Respect daarvoor, met de trein (boekje lezen, netflixje doen) zou ik naar het einde van de wereld reizen, maar als ik zelf moet rijden vind ik het oersaai om grote afstanden alleen te doen.
Het belangrijkste voetbal is het amateurvoetbal

Offline Mokum1900

« Reactie #5676 Gepost op: jan 13, 2020, 21:55:58 »
Fc Larne - Carrick Rangers.

zo'n  7 weken geleden een weekendje Belfast geboekt, om eindelijk The oval te bekijken, en een wedstrijdje te zien, toen de tv mannetjes hun programma bekend maakte zou op Vrijdagavond Fc Larne - Carrick Rangers worden gespeeld. Aangezien een potje voetbal nooit verveeld ging maar eens kijken waar larne ligt, zo'n 35 km buiten Belfast prima te doen. na wat zoeken naar trein tickets bleek alleen dat de laatste trein om 21.24 zou vetrekken aangezien het stadion 10 minuten van het station ligt zou ik het laatste deel moeten misschien, na aantal reacties geplaatst te hebbenop Facebook van of ik misschien een lift zou kunnen krijgen ( taxi minimaal 55 pond en een hostel wat mijn budget is was er ook niet echt) daar kreeg ik geen reactie op, toen het facebook account van de plaatselijke supportersvereniging aangeschreven , daar ook geen reactie op gehad. ik had mij er al bij neergelegd dat ik deze match niet zou niet, tot donderdagavond toen kreeg ik een fb berichtje van de supportersvereniging dat ze een oproep hadden geplaatst op twitter , en wie reageerde hier op : de doelman die in belfast woont. dus vrijdagavond de trein voor 7.50 pond richting Larne genomen, het was ook nog de Admiral Derby , helaas maar stuk of 50 uitfans en ook thuis publiek liet niet echt van zich horen. kaartje was 12 pond

Na de wedstrijd in contact gekomen met de spelersbegeleding en toen met de spelers het spelershonk in gegaan om een pint te drinken , ook nog de voorzitter van Fc Larne gesproken en hem gefeliciteerd met de overwinning.
voordat Cornor ( doelman van Fc larne) me afzetten zijn we nog even lang zijn huis gegaan omdat  een pint te drinken en toen heeft hij me afgezet met een mede speler ( ben zn naam effe kwijt) in hartje van Belfast.

een prima vinck dus, en mooi verhaal voor thuis
Waar je ook gaat ik volg je overal

Offline FC_Emmen

« Reactie #5677 Gepost op: jan 14, 2020, 07:32:01 »
Dat is zeker een mooi verhaal haha
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je ’t niet bedenken.'

Offline mike_t

« Reactie #5678 Gepost op: jan 14, 2020, 09:07:21 »
Grappig Mokum!! Kon die een beetje keepen? Of had hij een flink aantal doelpunten moeten incasseren en moest je hem troosten op de terugweg?

Offline Joost

« Reactie #5679 Gepost op: Vandaag om 14:32:02 »
Omdat ik de hele vrijdag ziek in bed had gelegen leek het me niet verstandig mee te gaan naar Engeland gisteren. Mijn vrouw had een afspraak staan 's avonds dus vond het best een goed idee als ik dan toch maar 's avonds weg zou zijn.

De keuze was niet reuze maar dat komt natuurlijk ook omdat ik op veel plekken in België al wel eens geweest ben. Het werd RWDM, Houtvenne of Betekom maar uiteindelijk een 'strategische vinck' in 2e provinciaal; THOR Hasselt.

THOR gaat na dit seizoen op in nog een fusieclub; Juve Hasselt waarbij er natuurlijk niet gerefereerd wordt aan de club uit Turijn maar aan het feit dat de club het vooral van haar jeugdwerking wil hebben. Het is daar net ten westen van Hasselt nogal een fusiebende. Het complex waar THOR momenteel haar duels speelt is namelijk dat van het oude KSK Kermt, die club was een gewillig slachtoffer voor het oude en bekende Sporting Hasselt dat op de rand van de afgrond stond in eerste provinciaal. De nieuwe club werd Kermt-Hasselt en speelde een seizoen op Ten Hove voor ze weer naar het stadion zou verhuizen. Sporting Spalbeek verhuisde vervolgens naar Ten Hove en ging in 2014 verder als THOR Hasselt.

Tussen Kermt en Hasselt ligt ook nog Kuringen. Sparte Kuringen ging in 2014 samen met Victorie VV Stokrooije als SK Herkenrode. Die club gaat na de zomer samen met THOR. De A-ploeg gaat op Ten Hove spelen, de B-ploeg in Stokrooije. Daar wordt de laatste hand gelegd aan nieuwbouw want Herkenrode speelt nu nog in Kuringen.

Maar ik was te gast bij THOR op ten Hove. Een betrekkelijk karig complex met een typische staaltje jaren 80 hoofdgebouw. De kantine is geplaatst boven de kleedkamers en aan de voorzijde is er een soort overkapping die als staantribune dient. Aan de andere lange zijde een door vrijwilligers in elkaar geknutselde kleine, lage staantribune met als leuk detail dat er een klein verkooppunt achter zit. Het hokje was gisteravond uiteraard gesloten want de 74 toeschouwers konden prima allemaal in de kantine.

THOR is de koploper in 2B en speelde achttien duels waarin het tweemaal verloor. Beide keren van naaste achtervolger Kolmont. Van de overige 16 werden er 13 gewonnen maar voor een koploper opvallend vaak met een betrekkelijk kleine marge. Tegenstander Zutendaal is de nummer laatst, won pas 3 keer en haalde 11 punten. Opvallend genoeg was een van die zeges dan weer bij Kolmont.

Het niveauverschil werd op het veld al snel duidelijk. Aan inzet ontbrak het niet bij Zutendaal maar technisch en op inzicht kwamen ze echt tekort. Toch had THOR een hele goedkope strafschop nodig om op voorsprong te komen, de bal werd van dichtbij op een hand geschoten. Na een klein half uur werd de marge verdubbeld terwijl Zutendaal de keeper van THOR pas eenmaal van dichtbij had gezien.

THOR liet na rust de teugels wat vieren en hielp Zutendaal daarmee terug in de wedstrijd. De druk werd minder en zeker nadat Zutendaal 2-1 had gescoord leek Zutendaal te geloven in een stuntje. Het mocht niet zo zijn want waar Zutendaal zwoegend aanviel scoorde THOR. Zo'n typische goal die je alleen als koploper maakt, een bal die met veel geluk tussen een woud van benen toevallig in de verre hoek valt. Daarmee was de kous af en blijft THOR op koers voor promotie, en dat was de reden van de strategische vinck.

Nu nog hopen dat Herkenrode de nacompetitie haalt zodat ik ook nog een keer naar Kuringen kan.