Auteur Topic: Hoe het was  (gelezen 911082 keer)

Offline FC_Emmen

Re: Hoe het was
« Reactie #5790 Gepost op: mrt 26, 2020, 10:32:48 »
Het was de bedoeling om 29 februari naar Wuppertaler SC - RW Oberhausen te gaan om zo het beroemde Stadion am Zoo en de Schwebebahn te kunnen vincken. Helaas gooide langdurige regenval roet in het eten en werd de wedstrijd in Wuppertal afgelast. Als alternatief kozen wij er voor om naar Fortuna Köln - Schalke '04 U23 te gaan.

Aangekomen bij het stadion parkeerden wij de auto en zochten wij een plekje om te eten. Het eerste etablissement wat wij tegenkwamen was Lord of the Grillz. Een restaurant/eetcafe in middeleeuwse sferen. Het eten en bier smaakte er prima, een aanrader en vlak om de hoek bij het Südstadion.

Nadat een goede bodem was gelegd liepen wij terug naar het stadion. Nadat we het supportershome hadden geïnspecteerd namen we plaats op de staantribunes. We hadden gehoopt op veel Schalke fans aangezien de hoofdmacht van Die Knappen die avond het in Keulen zou opnemen tegen 1. FC Köln. Het aantal meegekomen Schalke '04 fans viel echter wat tegen, en ik schat dat er ongeveer 100 man waren.

Het Kölner Südstadion beschikt over een capaciteit van bijna 12000 toeschouwers. Die waren er bij lange na niet deze middag. Ik gok dat er maximaal 1500 toeschouwers waren.

Voor de wedstrijd kwam er nog een mannetje van de Ultras bij mij langs om te vragen wat ik daar eigenlijk kwam doen. Nadat ik deed alsof ik geen Duits sprak (wat grotendeels klopt) taaide hij echter snel weer af. Net als bij veel Duitse clubs heeft dus ook Fortuna Köln, zoals waarvan 1 á  2 personen de wedstrijd niet gezien hebben vooral bezig waren met tegen de rest te roepen wat zij moesten doen.

Tijdens de eerste helft viel de regen met bakken uit de hemel, wat een gedeelte van het thuispubliek deed besluiten om al tijdens de 1e helft huiswaarts te keren. De tweede helft werd het gelukkig droog, maar verkleumd waren we wel.

De wedstrijd was niet erg bijzonder. Schalke '23 won met 0-2. Aangezien we het hotel in Wuppertal al hadden geboekt reden we na de wedstrijd daar naar toe. De volgende dag stond er alsnog een ritje in de Schwebebahn op het programma én de wedstrijd Bochum - Sandhausen.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je ’t niet bedenken.'